naamswijziging kind

getout

New Member
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Mijn oudste zoon zijn achternaam ben ik momenteel bezig om te wijzigen. Is het nu het beste dat ik wacht met alle papieren (geboorteuittreksel e.d) opvragen of moet ik alles gewoon nu opsturen en de evt. positieve beslissing van de naamswijziging na te sturen naar de DIMIA. Ik heb deze vraag al via de e-mail gestuurd naar mijn migratieconsulent, maar aangezien ik hier nog steeds geen reactie op heb gehad vroeg ik me af of iemand hier er ervaring mee heeft.

Groetjes van Carola.
 
JAZEKER!! ik ben op dit moment bezig de naam van mijn jongste te wijzigen. Zit dus heel gefrustreerd op de papieren te wachten, maar het wil maar niet opschieten. Ik wil graag voor het nieuwe jaar in Perth zitten want dat scheelt mij volgend jaar de aanvragen bij belastingdienst enz. enz.
Ook het schooljaar begint daar begin februari dus dat is voor mijn oudste weer gunstig, kan hij nog even vakantie houden voor hij weer moet beginnen.
Mijn vraag is dus ook: wacht ik met papieren voor mijn jongste of ga ik gewoon door, maar wat dan als de naamswijziging er door komt en ik een ander paspoort moet aanvragen voor hem....? hoe gaat dat dan met visum?
Ik heb nu de medical voor mijn jongste voorlopig maar even vastgelegd voor 30 nov. ik hoop dat het tegen die tijd er door is??? maar ja ben dus niet zeker...
Laat me weten als jullie iets meer weten, Ik houdt jullie ook op de hoogte!
Marina
 
Ik zit nog op een brief te wachten van het kantongerecht, voor de rest wat gevraagd werd. Datum verbreking buitenhuwelijkse samenleving staat in mijn begeleidensd schrijven die dus ook al klaar ligt, waarom gaan die dingen nou altijd zo langzaam als je haast ergens mee hebt %#^#&&% :x :cry:
 
Mag ik vragen waarom jij de achternaam wijzigd? Ik kwam er dus achter dat mijn exvriend mijn zoon ontwettig heeft erkend. Hij was/is nl. nog steeds getrouwd (?!)met iemand anders en dan is de erkenning onwettig. Dit komt mij wel goed uit want op deze manier kan mijn fiancee (in australie)  hem erkennen. Ik moet dus alleen aantonen dat hij inderdaad nog getrouwd is. Ik heb dat bewijs maar ik zit dus op de legalisatie te wachten die gedaan moet worden in londen (brits huwelijk).... daarna moet het nog naar de officier van justitie maar die zal het dan alleen op basis van de feiten alleen nog maar doorhalen.
Wat een ellende he. Ik bel morgen eens met burgerzaken om te kijken of ik toch alsnog niet met de aanvraag door kan gaan en hoe het dan moet als de naamswijziging er door komt, of dat ik het beter af kan wachten (dit laatste zal wel...).
Ik zal morgen het even doorgeven wat ze hier zeiden.
Groetjes,
marina
 
Ik denk dat ze op burgerzaken daar weinig over kunnen vertellen, men weet vaak (althans dat is mijn ervaring hier) niet hoe zo'n emigratie in zijn werk gaat. Ik zal je berichtje morgen afwachten over hoe of wat en mocht ik ook nog steeds niks gehoord hebben van mijn m. consulent dan zal ik proberen inlichtingen te winnen bij dimia, dan kunnen ze me zelf vertellen hoe ze het liefste willen hebben.

De naamswijziging is puur voor mijn zoon hij heeft een goed contact met zijn vader en ziet hem ook regelmatig, maar wil dit graag zelf. En eigenlijk is het ergens ook een deel gemakzucht, want binnen dit gezin zitten we nu met 3 achternamen en die wil ik graag reduceren tot 2.

Ben 2 jaar terug naar Amerika op vakantie geweest en ben ik zeker een half uur ondervraagd door customs waarom hij onder een andere naam in mijn paspoort stond :x
Ook dit wil ik vermijden zeker als we dalijk definitief in australie aankomen.

Natuurlijk speelt er ook mee het feit dat zijn vader voor zijn geboorte zelf heel lang heeft getwijfeld over het geven van zijn achternaam.

Kortom: Hopelijk wordt het dalijk allemaal een stuk makkelijker.

Groetjes Carola. :up:
 
Nou inderdaad zeg! Ik werd toen ik uit Australie wegging ook ondervraagd. Ik was nogal ontdaan. Mijn twee kids hebben allebei een andere achternaam. en ik dus ook. Het komt toch wel eens vaker voor dat vrouwen kinderen krijgen na een echtscheiding, hallo!
Die man zei zo van: oh, hoezo hebben ze "allemaal" andere achternamen? ik zei maar heel nuchter van: wat dacht je van een andere vader? duh?
toen haalde hij zijn schouders maar op van oh ja...
Had ie nog niet aan gedacht zeker! Ik vond het echt een beetje vernederend hoor.
Maargoed, alles uit de wereld geholpen: zodra mijn fiancee mijn zoon erkend hebben we allemaal dezelfde achternaam!  :wink:
 
nou net even met de burgelijke stand gebeld. Ik kan naar Berlijn met het "oude" paspoort als de naamswijziging er nog niet doorheen is.
Mocht de naamswijziging er daarna doorheen komen moet ik bij het aanvragen van het nieuwe paspoort aangeven dat het er een geldig visum in het oude paspoort zit. Je krijgt dan een nieuw paspoort waarin een verwijzing naar het oude paspoort staat, het oude wordt ongeldig gemaakt maar de pagina met het visum niet. Een nadeel is dan wel dat je met twee paspoorten moet reizen zolang het visum geldig is.  Je krijgt het oude paspoort dus weer terug.
Er is dus blijkbaar een weg omheen en ze schijnen dit ook veel met amerikaanse visums te doen.
Nou weer opluchting. Maarja, misschien beter om visum af te wachten.
 
Hoi Marina,

Fijn om te weten, dus dan kan je in principe gewoon je visum aanvragen?? Het lijkt me idd wel een beetje omslachtig, maar als het allemaal echt te lang gaat duren, is het zeker een optie.

Wanneer denk jij dat de naamswijziging rond is anders gevraagd hoeveel tijd er gemiddeld over heen gaat?

Groetjes Carola
 
er zou een beroepstermijn kunnen zijn van 3 maanden... daar ga ik natuurlijk niet op zitten wachten dan. Maar ik zou het nog van mijn advocaat horen. Ik zit er meer over te denken om gewoon het visa nu zsm te gaan afhalen in Berlijn en te maken dat ik in Aus zit voordat het er door komt. We regelen de rest dan wel via de ambassade in Perth.
Ik heb hun alvast even gemaild hoe het dan zit. Ik denk echt dat het nog wel even duurt. De stukken zijn nog niet eens terug uit Londen....
mocht het binnen nu en een week of 4 er echt doorkomen dan wacht ik nog wel even, anders niet. Ik wil er graag met kerst zijn!!!
 
Back
Top