Naar Australie emigreren zonder er ooit te zijn geweest?

Wij zijn er ook nooit geweest, weten hoe het is om er te wonen is door er te gaan wonen denk ik. voor ons is dat juist het grote avontuur. Daarom willen we eerst een tijd gaan rondreizen voor we gaan settelen, of je dit nu een jaar van te voren doet maakt volgens mij ook niet meer uit. Maar ik vind wel dat je niet onvoorbereid kan gaan zoals je in sommige emigratie programma's wel eens ziet op tv!
Helemaal mee eens!!! :up:
 
Kan in dit geval alleen voor mezelf praten... maar in 84 zijn mijn ouders met 3 kinderen naar Zuid afrika vertrokken omdat in Nederland grote werkeloosheid was etc..afijn mijn vader is daar in 86 overleden aan een hartstilstand op 39 jarige leeftijd en toen zat er voor mijn moeder maar 1 ding op en dat is terugkeren naar Nederland....ook zij kijkt nog altijd met veel liefde terug op de tijd die ze heeft gehad in zuid afrika, een weliswaar korte tijd maar wel een waar mijn vader enorm gelukkig was...Ik heb nooit kunnen aarden in Nederland en greep deze kans om samen met mijn soulmate een goed leven op te bouwen in Australie, voor hoelang dat zal mogen weet geen mens maar ik geniet van elk moment....

Monja
 
Misschien lijkt het zo, maar ik bedoel dus juist dat je er hier ook maar het beste van moest maken zonder dat je ooit kon verkennen!
Edit:
En hier had je dan wel ouders en scholing om je goed op weg te helpen, maar het mooie is dat een erg groot deel van die kennis gewoon in het koppie met je mee gaat en daar ook toepasbaar is!


Begreep je wel hoor ;)

Wanneer je ouders je loslaten is het ook aan jezelf wat je er verder van maakt. Je hebt inmiddels het nodige aan levenservaring en dat neem je inderdaad mee. Je leven lang zal je fouten maken en er hopelijk van leren en waar je dat dan doet...
 
Och, wat heet... ik was er 5 keer geweest voordat wij verhuisden en alles was anders dan ik verwacht had. In mijn beleving zou het leven zijn zoals de familie waar ik altijd verbleef op mijn lange vakanties. Nope! De familie was anders, de huisvesting, het leven was ook in Australie hectischer geworden, enz. enz. Een levensecht beeld van een land krijg je pas als je meedraait in de maatschappij. Enige wat bekend was en 'hetzelfde' was Sydney... wat is het daar toch altijd thuiskomen, geweldig!!!
 
Ik en de kinderen zijn ook nog nooit eerder in Australie geweest en nu 2 jaar later vind ik het nog steeds heerlijk hier te mogen wonen, heb geen moment spijt en ik heb ook geen heimwee. De meiden vinden het hier gelukkig ook geweldig. Ik had totaal geen idee wat mij te wachten stond. Gelukkig heb ik hetzelfde karakter als mijn pa avontuurlijk, flexibel, grote dosis zelfkennis en goed kunnen aanpassen. Mijn man Steef is wel tig keer in Australie geweest, hij is er ook geboren, maar voor hem was het deze keer toch wel even anders. Hij kon een werkplek in de country krijgen en heeft het aangenomen en hij zegt dat het toch wel een heel andere wereld is hier in de country dan wonen in Sydney. Hele andere mentaliteit en echt niet altijd zo relaxed als men denkt,ook hier verwachten ze direct geholpen te worden :p. Maar we hebben een geweldig plekje gekocht ons thuis waar we heerlijk tot rust komen. en wij zouden dit ook niet willen inruilen voor het stadse leven.
groetjes Moon
 
want volgende maand hopen we dat ze beginnen met de bouw van ons huis.
En wie gaat dat doen?
We zijn gisteren namelijk eens begonnen met het bezoeken van display homes.

Bart

Nou een kan ik je echt afraden en dat is onze builder Affordable Living in Wangara, waarom omdat je tegen een bunker praat.Die luistert goed maar gaat ook gewoon zijn eigen gang :roll: :roll:
Kontrakt getekent op 30 sep 2009 drie maand adm. dan 6 mnd voor de bouw dus zo'n 9 mnd dat is ok dus wij verwachten dat het huis eind juni opgeleverd ging worden maar niks he.

Ze zijn afgelopen donderdag pas met de sitework begonnen en dat ook maar voor een paar uur het werk ligt nu al weer stil :angry: :angry:
we hebben zeg maar heel veel veel achteraan moeten gaan veel fouten etc. council regelgs niet kende terwijl ze 100 m verderop ook aan het bouwen zijn (zelfde builder) dus zelf maar naar de council gegaan problemen bespoken en terug gekopelt naar de builder, afspraken bijna altijd per telefoon geen mail want dan kan je het weerleggen kan er nu wel een boek over schrijven.

Dus nooit met Affordable Living in Wangara in zee gaan :x
 
Back
Top