Naar Berlijn om visum op te halen ?

Hallo,

Vaak kom ik op dit forum tegen dat men het visum in Berlijn moet halen, of het paspoort moet opsturen naar Berlijn om het daar in te laten zetten. Ik kan echter nergens vinden wat daar nu de reden van is.

We hebben in Den Haag toch onze eigen Australische ambassade ?

Kan iemand uitleggen hoe dat zit, of een link geven naar bijv. een DIMA webpage waar staat hoe dit zit ?

Groeten,
Rob
 
Het is heel simpel eigenlijk. De ambassade in Den Haag is er nog wel maar doet geen dagelijkse afhandelingen! Dus eigenlijk is hij gewoon niet operationeel.
Gevolg, voor bv een visum afgifte moet je naar de dichtsbijzijnde ambassade en dat is in dit geval Berlijn. Ik geloof echter, mocht je dat willen en ook aangeven dat je je visum ook in Londen op kan halen.
 
yep...we hebben inderdaad een ambassade in Den Haag maar die behandelen geen visa's meer. Berlijn regelt dit voor heel veel Europese landen. Er zit dus niets anders op dan een ritje Berlijn of alles met de post :wink:
 
Den Haag niet operationeel? Nou ja! Zijn er zaken die Den Haag nog wel doet, en waar wij "aspirant-migranten" mogelijk wat aan hebben?
 
Ja!
Je kunt er bv wel nog een hoop informatie opvragen en zelfs een boek/folder bestellen over emigreren naar Australie.
Verder kun je er natuurlijk als Australier in Nederland wel terecht.
 
Ik heb het met aangetekende post naar Berlijn gestuurd. Met een week ontving ik het aangetekend retour. Dus je hoeft echt niet naar Berlijn hoor..post werkt prima.
 
Ja via de post gaat goed, duurt ongeveer een weekje. Controleer het echter wel goed!
Van mijn man hadden ze een antilliaan gemaakt op het visum.
Moest het hele pakketje weer terug!
Je staat toch raar te kijken als je daar bent en je gegevens kloppen niet en je kunt weer terug!
Groetjes Maike
 
hoi mensen,

Even een vraagje aan barb.( of aan iedereen die een antwoord heeft)
Toen jij je paspoorten hebt opgestuurd?
Heb jij er een soort machteging bij gedaan zodat ze in berlijn op jouw kosten de paspoorten terug kunnen sturen?
Of heb jij ze aleen maar aangetekend verstuurd en sturen zij de paspoorten gratis aangetekend terug.

Hoop snel iets te horen.

Alvast bedankt.

Groeten marcel :up:
 
Back
Top