naar NL + vakantie

SteveSW

Well-Known Member
Hoi,
Eind december plannen we om vrienden en familie te bezoeken in NL en België.
We willen of in Brussel of Amsterdam aankomen en op de terugweg (naar Cairns) ergens nog genieten van een weekje rustige (zon)vakantie. Meeste vluchten gaan via Hong-Kong, Tokio, Singapore of Dubai.
Heeft er iemand ervaring om daar een weekje rust en zon te vinden in die periode? Of zijn er andere routes (binnen een standaard prijsklasse)
We zijn zelf nog op zoek vanaf nul dus alle voorstellen zijn een plus.
 
Hoi,
Eind december plannen we om vrienden en familie te bezoeken in NL en België.
We willen of in Brussel of Amsterdam aankomen en op de terugweg (naar Cairns) ergens nog genieten van een weekje rustige (zon)vakantie. Meeste vluchten gaan via Hong-Kong, Tokio, Singapore of Dubai.
Heeft er iemand ervaring om daar een weekje rust en zon te vinden in die periode? Of zijn er andere routes (binnen een standaard prijsklasse)
We zijn zelf nog op zoek vanaf nul dus alle voorstellen zijn een plus.

Wilde zeggen; Dubai, Atlantis the Palm. Maar da's niet echt standard prijsklasse. Wel onzettend mooi.
 
Hoi,
Eind december plannen we om vrienden en familie te bezoeken in NL en België.
We willen of in Brussel of Amsterdam aankomen en op de terugweg (naar Cairns) ergens nog genieten van een weekje rustige (zon)vakantie. Meeste vluchten gaan via Hong-Kong, Tokio, Singapore of Dubai.
Heeft er iemand ervaring om daar een weekje rust en zon te vinden in die periode? Of zijn er andere routes (binnen een standaard prijsklasse)
We zijn zelf nog op zoek vanaf nul dus alle voorstellen zijn een plus.

Ik vlieg zelf altijd via Singapore. Laatst een keer via de golfstaten. Dat doen we niet meer, de vlucht is even duur. Maar op het vliegveld is alles duurder. Hoe dat buiten het vliegveld is weet ik dan weer niet.

Singapore is een super luchthaven en ben ook vaak in de stad geweest (work and pleasure) Hoewel ik het een leuke plek vind is het wel erg veel shoppingmalls ;) De stranden aan de zuidkant kijken uit op 100-en schepen die op de rede liggen. Aan de noordkant moet nog wat meer origineel/rustiger strand zijn, moet ik nog steeds een keer zelf checken. (Alles is redelijk goedkoop)

Een stop in Indonesië is wellicht het goedkoopst. Maar wel wat complexer omdat je een multi-City ticket gaat creëren, en die zijn meestal een stuk duurder. Maar als je eenmaal in Indonesië bent kom je bijna niet meer van je geld af (zo goedkoop alles is) Zeker als je niet in de tourist traps verblijft en eet.
 
Zelf zou ik kijken of het wellicht mogelijk is via Thailand [Bangkok] te vliegen vooral omdat het lekker goedkoop is en natuurlijk mooie stranden. Maareh.. je woont al in paradise, beter als dit wordt het toch niet :p
 
Wij zijn van plan om straks naar Sydney te vliegen met China Airlines (via Taipei) en daar een paar dagen te overnachten. Een ticket boeken met een stopover was maar een klein beetje duurder dan in 1x doorvliegen. Taipei/Taiwan schijnt erg mooi te zijn.
 
Ik zou inderdaad voor ergens in zuidelijk Azië kiezen om lekker weer te hebben. Wel een drukke periode alleenl. Ik heb jaren geleden een weekje in Langkawi gezeten in januari, was toen erg relaxed en goed te doen vanaf KL.

Ik zou noordelijk Azië overslaan in de winter, kan erg koud zijn.
 
Zelf zou ik kijken of het wellicht mogelijk is via Thailand [Bangkok] te vliegen vooral omdat het lekker goedkoop is en natuurlijk mooie stranden. Maareh.. je woont al in paradise, beter als dit wordt het toch niet :p
Ja het klopt, als je eenmaal in Cairns woont ga je vergelijken en valt elders het vaak tegen :cool: als je een mooie tropische vakantie wil. Maar we willen graag iets anders zien. En natuurlijk is er in Australië nog een hoop onontdekt. Misschien moeten we maar zo snel (en goedkoop; tips? Wanneer best boeken?) mogelijk naar bxl of ams en dan (terug) via brisbane/goldcoast weekje relaxen.
 
Ja het klopt, als je eenmaal in Cairns woont ga je vergelijken en valt elders het vaak tegen :cool: als je een mooie tropische vakantie wil. Maar we willen graag iets anders zien. En natuurlijk is er in Australië nog een hoop onontdekt. Misschien moeten we maar zo snel (en goedkoop; tips? Wanneer best boeken?) mogelijk naar bxl of ams en dan (terug) via brisbane/goldcoast weekje relaxen.

Ja, dat is ook de reden dat wij in december in Palm Cove op vakantie gaan, letterlijk 2 strandjes verder maar kan lekker thuis de was doen :p
 
Gold Coast? Ieder zijn ding, vondt het 15 jaar geleden al niet veel. Kan niet beter geworden zijn. Torremolinos van Australia
 
December op het Noordelijk halfrond is frisjes. Ook in Hong Kong zal het relatief fris zijn (10-15 graden).
Je kan overwegen via Singapore te vliegen en dan met een budget airline heen en weer naar Phuket of Penang te gaan.
Alternatief is via Bangkok vliegen. Genoeg plekken in Thailand waar je dan naar toe kan.
 


OFX
Back
Top