Naar turkije terwijl we wachten op ons visum

robenirma

New Member
hallo forumleden,

Wie oh wie kan mij een antwoord geven op de vraag:

Wij gaan eind oktober nog ff een weekje turkije en er kan ieder moment een berichtje komen van de DIMIA dat we ons visum op kunnen gaan halen!!!!!!
Hoe zit het nu met ons paspoort??? Geen probleem wbt. douna, extra stempels misschien??
Er wordt iedere keer wel gevraagt bij veranderingen van adres enz. dit door te geven, is er misschien iemand die dit al eens heeft mee gemaakt???

Groetjes Irma  :|
 
Ik heb het niet echt meegemaakt maar het lijkt mij dat je toch gewoon lekker op vakantie kan gaan??? Je hoeft toch niet dezelfde dag je visum op gaan halen als je het bericht binnen hebt? Dat komt dan wel als je weer terug bent toch?
En verandert je adres als je op vakantie gaat ineens?? Zorg dat je alles per email kan ontvangen, wij hebben toen ook de definitieve toekenning van het visum per email ontvangen terwijl we in Nieuw Zeeland waren. We hebben het daar opgehaald bij de Australische ambassade maar dat was afgesproken met onze case officer in Berlijn hoor!
En: Als je het visum hebt voordat je op vakantie gaat verandert dat toch niks aan de geldigheid voor Turkije van je (Nederlandse) paspoort???
Maar misschien denk ik wel te simpel...  :?

Prettige vakantie in ieder geval!!  :up:
 
Ik ben sinds we ons visum hebben gewoon op vakantie geweest naar Spanje. Geen probleem hoor. Mijns inziens verandert het feit dat je op vakantie gaat niets aan je persoonlijke gegevens. Gewoon lekker weggaan dus.

Groetjes,
Erna
 
het gaat erom dat je bij DIMIA alle niet blanke pagina's moet doorgeven. Op het moment dat je naar een land gaat en een stempel krijgt zou je dus formeel deze verandering door moeten geven omdat de blanke pagina;s in je paspoort veranderd zijn....

Nou geloof ik niet dat spanje of turkije landen zijn waar je een tijdelijk visum krijgt en dus een stempel in je paspoort.....voor de zekerheid zou ik het even navragen bij het reisburo.

En mocht je wel een stempel krijgen.....tja sorry dan weet ik het ook niet wat je dan formeel zou moeten doen....succes!

Gr. Sab
 
In Turkije krijg je tegen een vergoeding van 10 euro een prachtige sticker in je paspoort.

Dus wellicht, wat Sabien ook zegt, moet je dit formeel doorgeven aan DIMIA.

:wink:
 
Wij kregen zo'n los papiertje als visum. Komt omdat we geen paspoorts hadden maar zo'n Europese id card.
 
Aha aha, dus 'goed idee Bear'  :up:, gebruik je id-kaart als je hem hebt ??

groetjes Miranda  :)
 
We zien het wel wat er in ons paspoort komt te staan, we gaan evengoed hoor!!!!!
Lekker een weekie luieren in het zonnetje, genieten van het warme mooie weer  want voorlopig kunnen we nog niet vertrekken naar Oz.(vanmorgen bericht gehad dat het zeker nog 2 maanden duurt)K>U>T
sorry hoor dat wou ik ff kwijt.

Groetjes Irma
p.s. bedankt voor jullie reakties en andere reakties zijn  ook welkom
 
Back
Top