Nambour

clair

New Member
Ben van plan om in Nambour te gaan studeren,is iemand daar weleens geweest?
Zover heb ik gelezen dat het 100 km noord van Brisbane ligt en vooral bekend is om suiker riet en ananas.Maar,hoe ver is het van het strand?
Clair.
 
He Clair,

Wij wonen ongeveer een kwartiertje boven Nambour, in Eumundi. Nambour ligt ongeveer 25 minuten tot een half uur (met de auto) van het water (Maroochydore is het dichtste bij; hebben we 1.5 jaar gewoond, toffe plek).

De suikerriet industrie is zo'n beetje over. Tot plm. 2 jaar geleden reed de "cane train" nog, maar dat is verleden tijd; gooi je reisgids maar weg. De suikerriet industrie werd te prijzig, in deze buurt. Heeft veeeeeeeeeeeeel banen gekost.

In de zomer is Nambour "stinking hot", omdat het een beetje in een dal ligt; blijft de hitte lekker hangen! De stad zelf vind ik zelf weinig boeiend, eerder saai (maar da's slechts mijn mening, alhoewel die door velen gedeeld wordt). Het is een echt boerenstad (no offence......); op zondag zijn de winkels dicht, terwijl overal elders de winkels gewoon open zijn. Een vreemd contrast aan de Sunshine Coast!

Nambour is wel een prima plek om de Blackall Ranges te zien. Prach-ti-ge mooie wegen over berg en dal, met hoge uitzichten over de zee en de kustlijn. In de buurt is ook Kondalilla NP, een tropisch regenwoud met -in de natte periode- een supermooie 90 meter hoge waterval.

Wat wil je nog meer weten!? Uw gids staat paraat. Waarom wil je eigenlijk in Nambour studeren???

Marc
 
Dank voor je verhaaltje;alleen daar kan ik de opleiding voor welfare worker doen.Anyway,tis voor 2 jaar dus mijn hubby en ik kunnen ons nog verder orienteren.Clair.
 
Back
Top