natuur en de suburbs

outbacknick

New Member
Hi,

ik zit nu al een tijdje rond te snuffelen op dit forum en heb ondertussen heel veel van mijn vragen beantwoord gekregen... maar ik heb er nog een waar ik eigenlijk nergens een antwoord op kan vinden......Mijn vriendin en ik willen wanneer wij in australie gaan wonen niet in een grote stad terecht komen. We zijn juist echte natuurfreaks... Daarom willen wij het liefst in een vrijstaand huisje terechtkomen in een natuurlijke omgeving. Moeten we het dan in de suburbs zoeken of zijn dit eigenlijk ook nog een soort van steden.... Wie heeft er tips voor ons waar wij het beste kunnen zoeken....

tnks

Vrijstaande huizen zijn het vrijwel allemaal in de suburbs..en dan met name de suburbs die wat verder van het Central Business District liggen. Maar daar kun je nog steeds wel het huis van de buren zien.....wil je dat ook niet, dan zul je zelfs buiten een suburb gaan wonen en is er wel vrijstaand te koop waar je in dat opzicht ook vrij bent....

ok thanks,

maar waar zou ik dan moeten zoeken naar woningen daar. Gewoon om alvast eens een idee op te doen... ik ben al op verschillende realestate sites geweest maar daar staan alleen huizen te kopen in de steden of in de suburbs en niet daarbuiten  :? Lastig ben ik he, maar ben gewoon erg nieuwsgierig

Nee hoor, je bent helemaal niet lastig.....maar ik kan je helaas denk ik niet verder helpen. Ik zit op dit moment ook nog in NL en kan je dus niets beter aanraden dan het bekijken van Real Estate sites....maar daar was je zelf ook al opgekomen. Zelfs in de suburbs kun je heerlijk relaxed wonen, maar als je echt de bush in wil, zul je misschien moeten kiezen om zelf te (laten) bouwen......maar dat zal ongetwijfeld, net als in NL, aan vele regels gebonden zijn en je zal dan de juiste vergunningen moeten aanvragen. Ik heb daar helemaal geen ervaring mee....

Hi,

Net als jij - denk ik - willen wij wonen zonder de buren te kunnen zien of horen. Ik weet niet hoe het zit  met bouwvergunningen, maar volgens mij valt het nogal mee met de regels. Erger dan hier in Frankrijk kan het haast niet zijn in ieder geval.
Op internet heb ik nog weinig gevonden, alleen een duur stuk van 400 acres tussen Brisbane en Sydney.
Wanneer het lukt gaan we in nov/dec kijken wat allemaal mogelijk en te koop is, grofweg tussen Melbourne naar Perth. Misschien kunnen we elkaar doorspelen wat afgekeurd is, maar voor de ander juist heel goed zou kunnen zijn?

Arno

Hoi,

Qua woonidee komen deze wensen ook wel overeen met de onze, hoewel wij niet helemaal van alles en iedereeen verlaten willen zitten.
Denk er ook aan dat bv je werkplek nog redelijk bereikbaar is.
Bovendien hebben jullie het al over kopen, hetgeen natuurlijk wel kan als je veel geld hebt, maar als je afhankelijk bent van een hypotheek wordt het in Oz een ander verhaal!
Wij wilden eerst gaan huren en dan op ons gemak kijken wat mogelijk is, bovendien ben je dan ook veel flexibeler mocht je snel willen verhuizen.
Verder zijn wij ook al aan het uitzoeken hoe je nou vanuit NL daar een huurhuis vindt?
Eerst er naartoe en dan maar hopen vinden wij te link, zeker met twee kinderen.

Hallo,

Wat ik van mijn zus begrepen heb (woont in melbourne) is het niet zo moeilijk om een huurhuis te vinden. Tenminste, er is geen woningbouwvereniging zoals hier, wachtlijst ect.
En misschien kunnen jullie de eerste tijd bij familie/vrienden in ?

gr yvonne

Hi!

Grote blokken zijn zowel in als om de suburbs te vinden. Als je in de nieuwere suburbs gaat kijken vind je vrijwel alleen quarter acre blocks. Maar in de established areas zijn er allerlei soorten en maten. Inderdaad is het wel een goed idee om te bekijken waar je gaat werken (voor wat betreft de afstand tussen je woon en werk plek). Hoe je het went of keert al zoek je nog zo'n mooi plekje uit.........als je minstens 5 maal per week twee keer een uur moet rijden om daar te komen  dan valt dat misschien best tegen).

Wij wonen zelf tussen Brisbane & the Gold Coast en wij wonen op een normaal block (quarter acre) 5/10 minuten hiervandaan kun je al stukken op de kop tikken rond de 1 of 2 Acre (fancy mowing the lawn?  :) ) en dat is best een prima stuk grond  :)

Groetjes
Syl

Zoals andere zeiden, kijk eerst waar je werk zal zijn,
De suburbs zijn heeel uigespreid, en dan kan het wel meer dan een uur duren om van het centrum buiten de suburbs te komen!

Op realestate.com.au kun je searchen per map.

Ik zou eerst huren, want dan weet je waar je werkt, en kun je goed alles leren kennen voordat je koopt.

Huren is heel makkelijk, er is veel verkrijgbaar, binnen een week kun je een huurhuis hebben, dus dat hoeft niet vantevoren.

Wij willen ook in de natuur, maar Pascal is grafishe ontwerper, en werkt in de CBD van Perth (centrum), en ik wil niet verder dan een uur wonen, en ook bij trein of bus, want er zijn hier ook files, en dan duurt het nog langer.
Dus wordt het (helaas) voorlopig nog in de suburbs. Maar wel aan de rand, en de bloks waar ik nar kijk zijn ongeveer 800 m3.

succes
:)

Simone

Ik vind het net wél gemakkelijk om te zoeken naar huizen en gronden zoals jullie het willen, in de natuur op een al dan niet (heel) groot stuk grond.

Er zijn twee manieren (zo doe ik het althans):

- op http://www.realestate.com.au/ moet je goed kijken in de balk net onder het logo van realestate.com.au, die balk begint met 'For sale' met daarnaast grijze blokjes. Daar ga je naar 'rural' (http://www.realestate.com.au/cgi-bin/rsearch?a=bhp&t=rur) en voila!  Dit zijn meestal wel échte rural properties, dus dikwijls enorm groot en ver afgelegen. Niet echt iets voor ons maar wel leuk om naar te kijken soms  :lol:

- als je minder gigantische stukken grond wil opzoeken, maar toch natuur rondom je wil (wat ik ook het liefst zou willen), ga je opnieuw naar http://www.realestate.com.au/, gewoon onder de 'homes for sale', je kiest op de map waar je wil gaan zoeken (bijv. WA) en dan krijg je drie verschillende zoekmogelijkheden: basic search, search by map, and advanced. Klik op het tabblad 'advanced search' en voila, daar geef je je prijsminimum en maximum in (indien gewenst) maar wat belangrijker is, je kan de MINIMUM LAND SIZE invullen, en daar vul je dan in bijv. 1000m² (dat is 1/4 acre), of 2000m² (1/2 acre) en dat zijn al behoorlijke gronden hoor ivm wat we gewoon zijn in Nederland en België.

Ik hoop dat ik kunnen helpen heb  :)
Veel succes en vooral plezier met het bekijken van properties  :up:

Cheers
Els

Kijk, daar heb ons wat aan! Een uitstekende site.
Zijn er meer mensen die net als wij water uit eigen bron of stroom en electriciteit van "eigen" zon en wind willen?

Hi,

bedankt voor alle antwoorden. Daar kan ik wat mee... sommige mensen gaven het advies om eerst te huren. Nu is dat op zich geen verkeerd idee maar ik zit met het volgende. Wij hebben twee herdershonden en ik begreep dat ze in australie niet zo happig zijn op huisdieren (lees honden), wat betreft huren. Is dat nu echt zo, of valt dat eigenlijk wel mee. Wie heeft hier ervaring mee?

Ik heb al aardig zitten surfen op de realestate site en dan vooral in de omgeving van Brisbane. Heb daar wel wat huizen zien staan waarbij huisdieren niet welkom waren, maar dat is lang niet overal zo. Er zijn maar genoeg huizen waar je wel met huisdieren mag wonen.
Wij hebben 2 katjes, maar die nemen we niet mee. Niet alleen vanwege het no-pets beleid van vele huisbazen, maar ook vanwege de lange reis. Op Schiphol worden de Benches al verzegled door een Dierenarts en pas in het quarantaine-asiel mogen ze eruit. Dat is dus meer dan 24 uur in een redelijk klein hokje waar ze alles moeten doen. Eten, drinken, slapen, poepen/plassen. Nee... Niet ideaal... Vind het erg moeilijk, maar we hebben toch maar besloten om het niet te doen.

Hi OutbackNick

Het ligt er aan, als je eerst in een Townhouse wilt (soort van klein rijtjeshuis, vaak in een complex met zwembad en of tennisbaan) dan zal het moeilijk worden om iets te vinden. Ook in de stad zal het niet meevallen. However, als je in de suburbs gaat kijken (je kan ook gewoon los staande huizen etc. huren) dan heb je een betere kans.
Over het algemeen houden Aussies hun honden buiten (tenzij het kleine hondjes zijn van het model "lap-dog", en als je dus een huis op een stuk grond hebt is het over het algemeen geen probleem. O ja, voorwaarde is ook dat het stuk grond volledig omheind (is dat een woord?) is.

Groetjes
Syl

hi Syl,

ik weet niet of omheind woord is, maar ik snap in ieder geval wat je bedoelt :-D Lijkt me wel logisch dat dat moet ja. Hebben we bij onze huidige tuin ook.... Anders zijn we ze wel heel vaak kwijt denk ik.... haha. En dat honden niet zo in de stad gewenst zijn is niet erg, want daar willen we toch niet terecht komen. Thanks for the info in ieder geval... kunnen we weer wat gerichter gaan zoeken... O ja nog wel 1 vraag. Je mag toch zelf praktisch niets veranderen aan het huis en het terrein wanneer je dit huurt...ivm met bijvoorbeeld zelf een omheining plaatsen als die niet aanwezig zou zijn...

Everything is negotiable!  :wink:  Als je direct via een huis baas huurt kun je het in ieder geval direct aankaarten. Via een Real estate (makelaar) zal het wat moeilijker zijn. Over het algemeen moet je een huurhuis altijd weer in de originele staat opleveren. Maar goed, als je een fence wilt plaatsen dan is dat vaak een verbetering aan de property dus het lijkt me iets wat bespreekbaar zou moeten zijn.

Enneh........sorry, was een beetje vaag over die omheining...ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat de fence een bepaalde hoogte moet hebben om te voldoen aan de council eisen (om een hond te mogen houden in je tuin). pfffff......gaat goed met mijn Nederlands maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel.

Groetjes
Syl

:-D Haha... ok thanks syl. Maakt niet uit wat betreft het Nederlands hoor.... Zal toch aan het engels moeten wennen he.... Het daadwerkelijk emigreren is alweeer een stapje dichterbij gekomen. Ben erachter dat men in Australie op dit moment op zoek is naar HBO V verpleegkundigen, en wel zo erg dat ze bereid zijn om je volledig te helpen bij je overstap. En ook bij huisvesting etc...  Dit gaat via een bepaalde organisatie waar ik gisteren een tel nr. van heb gehad. Dus binnenkort maar eens bellen, en zaterdag naar de beurs in Nieuwegein.... Begint echt te kriebelen nu....

:eek:fftopic: Sorry van mn vorige stukkie, is wel een beetje erg off topic... maar ja. Laten we het op enthousiasme houden...

Welnee past hartstikke goed hier  :lol: voordat je het weet lopen jullie hier te rennen in de natuur en in de suburbs?! en enthousiasme is altijd goed!

All the best!
Syl

neem eens een kijkje op "netscape.com.au" onder de rubriek Real estate.
Hier kan je je heerlijk orienteren op alles wat er te koop is.
success

Back