natuur en de suburbs

[quote author=outbacknick link=topic=1253.msg10419#msg10419 date=1110187621]
O ja nog wel 1 vraag. Je mag toch zelf praktisch niets veranderen aan het huis en het terrein wanneer je dit huurt...ivm met bijvoorbeeld zelf een omheining plaatsen als die niet aanwezig zou zijn...
[/quote]

Je mag inderdaad NIETS aan je huurhuis veranderen. Al wil je een spijker in de muur slaan om een schilderij op te hangen heb je al toestemming nodig. Daarnaast mogen alleen gelicenceerde "vakmensen" aan electriciteit, water en riool knutselen. Als je doe-het-zelver (zoals ik bent) valt er hier weinig te beleven (officieel dan  :wink:).
Daarnaast komt de verhuurder zo'n 4 keer per jaar even kijken of alles er nog wel goed uitziet.
Al met al heel erg anders dan in Nederland dus.

Hoi hoi
Heb gelijk eventjes gekeken op die site die hier een paar keer wordt genoemd.
Omgeving Adelaide 10 pagina's vol met huur appartementjes/huisen te vinden met 2 of 1slaapkamer voor 200-300 per week :up:
Nou vroeg ik me af. Hoe verhoud zich dat tot de werkelijkheid. Is het  echt zo dat je binnen twee weken een huur huis heb???? Wie heeft daar ervaringen mee.
Als ik deze site moet geloven kunnen wij dus straks gewoon via een nederlands reis bureau of whatever voor twee weken een leuk appartementje cq hotel boeken om er dan vanuit te gaan dat we binnen twee weken een huur huis kunnen vinden????
Bear heeft echt nog geen idee hoe die het straks gaat aanpakken  :oops: :oops:

Hoi Bear,

Heb vrienden in Sydney zitten, en ik kan je verklappen dat er een hoop aanbod is.....ook al huur je inhet begin niet je uiteindelijke droomhuis, is woonruimte daar zo gevonden....zij binnen 1 week!

www. domain.com.au

ook een site om aan te raden, kun je zoeken op stad, suburb, prijs en aanvullende wensen. De contactgegevens van de makelaars staan er ook bij en op welke termijn het beschikbaar is. Vriendin wilde bijv in Bondi wonen, via de site een afspraak met een makelaar in Bondi en ze konden kiezen....!

Check ook bijv het huizengedeelte van de Sydney Herald (of andere stad natuurlijk).

Ja, wij hadden binnen 1.5 week een huurhuis.
Had sneller gekund, maar ja, je wilt wel even rondkijken!!

Hoe zit eigenlijk, ik bedoel, als je aankomt, en je wilt iets huren. Hoef je dan niet eerst werk te hebben ofzo?
Ik bedoel, als wij aankomen, dan hebben we niet direct een baan.

[quote author=victoria link=topic=1253.msg15006#msg15006 date=1115996626]
Hoe zit eigenlijk, ik bedoel, als je aankomt, en je wilt iets huren. Hoef je dan niet eerst werk te hebben ofzo?
Ik bedoel, als wij aankomen, dan hebben we niet direct een baan.
[/quote]
Heb je een redelijk bedrag op je bankrekening?  En we hadden een referentie van de woningbouw in NL.
Maar ik denk dat het feit dat we een bankrekening hadden, dat we er netjes uitzagen, etc etc wel goed genoeg was. Misschien als het huis gewild is dat ze iemand anders kiezen, maar volgens mij waren wij de enige geintereseerden in ons huis.

Er was een verhuurder die wel moeilijk deed, maar meestal moet het wel lukken.

[quote author=victoria link=topic=1253.msg15012#msg15012 date=1115998903]

Heb je een redelijk bedrag op je bankrekening? 

Vandaag huis verkocht, dus moet lukken. :)
[/quote]

ha ha! Ja!!! Ik had het over meer dan ongeveer een paar duizend, ha ha!  :-D

ok, nu ga ik echt naar bed(zit op twee forums tegelijk, en aan het emailen), maar nu ga ik echt!!!

Het ligt er ook echt aan waar je gaat zoeken, want in de buurt van Brisbane is het aanbod niet echt supergroot nu. In dan zoek ik op huizen die niet meer dan 200 dollar per week kosten en 2 of meer slaapkamers hebben. Ook geen apartementen of wat dan ook... echt huizen. Had vorige week een huis gezien wat er echt absoluut niet uitzag.... Een ieniemienie keukentje met 2 kastjes en een wasbakje, woonkamer van 3 bij 4, 2 minislaapkamertjes waar ons bed (180x220) nooit in zou passen... En dat voor 250 dollar per week!

Kom net op deze site. Aardig om al jullie verhaaltjes te horen over "buiten de steden" wonen etc.

Melbourne is de grootste stad van OZ, n.l. 22.000 vierk. km en Sydney is 16.000 vierk km.
Ga nou maar eens terug naar je schooltijd en zoek maar op hoe groot NL is, schrik je even??? Ja toch.

Ik woon sinds vele jaren in Melbourne waar we 200 plus suburbs kennen en in vele ben ik zelfs nog nooit geweest, je bent een paar uur aan het rijden om van noord naar zuid te komen.

Dus je kunt best op het platteland gaan wonen, maar toch effe niet als je een baan in de stad hebt.

Melbourne heeft veel "gardens", zo noemen ze hier de prachtige parken en ook in de suburbs heb je veel "plattelands" gevoel met paarden in de wei etc., je voelt je helemaal niet in een stad a la A'dam of R'dam.
Ikzelf woon in een suburb slechts 15 min rijden van de stad en dat is "inner suburb", maar heb ook de vrije natuur op een paar km de andere kant op.
Dus vergelijk nooit de steden van OZ met de steden van NL.

Townhouses hier zijn in NL eensgezinswoningen.
In de steden woont 95 perc. vrij, dus eigen huis op eigen grond (of huurhuis), zeer weinig flats zoals we die in NL kennen.
Hier noemen ze een flat b.v. een extra huis achter in de tuin. Dus beslist niet wat jullie in NL met een flat bedoelen, want dat noemen ze "apartments".

Als je nu even in gedachte neemt als 95 perc van alle gezinnen in Amsterdam (800.000 inwoners) een eigen huis op 700 vierk meter grond hebben, hoe groot is dan Amsterdam??? Ik denk dat je gauw tegen Rotterdam "aanleunt".

Melbourne heeft 3.6 miljoen inwoners.  Dus pak je lineaal en calculator en rekenen maar.
Vooral voor degenen die hier nog nooit zijn geweest, je vergist je enorm in de afstanden, vooral omdat je vergelijkt met NL.

Mocht je hier komen wonen en kom je voor het eerst, huur dan en zoek later op je gemak een koopwoning.
Het zoeken van een koopwoning is een tijdrovende zaak, dus kun je beter op je gemak een huurhuis nemen, meestal is dat voor minimum een 6 maanden.

Nog iets anders: Als je een huurhuis neemt is dat ALTIJD gestoffeerd, dus gordijnen, tapijt en ook fornuis meestal.
Huizen worden nooit "leeg" opgeleverd.

Inmiddels de groetjes
Jan H.

Neem eens een kijkje hier
www.aussiefarmsforsale.com 
of
http://www.ruralproperties.n-s-w.com/
miel

Het ligt er ook echt aan waar je gaat zoeken, want in de buurt van Brisbane is het aanbod niet echt supergroot nu.

Hi Annemiek, valt reuze mee hoor! Ligt er een beetje aan wat jouw definitie van in de buurt is :) natuurlijk, maar er zijn plenty of suburbs in de buurt van Brisbane die nog goed te betalen zijn.  Alles binnen een half uurtje rijden consider ik min of meer in de buurt en is goed te doen. Wij wonen een half uurtje vanaf Brisbane City, Half uurtje vanaf de Gold Coast en met 15 minuten zitten wij op Mount Tamborine.

Groetjes
Syl

[quote author=Annemiek link=topic=1253.msg15282#msg15282 date=1116332058]
Het ligt er ook echt aan waar je gaat zoeken, want in de buurt van Brisbane is het aanbod niet echt supergroot nu. In dan zoek ik op huizen die niet meer dan 200 dollar per week kosten en 2 of meer slaapkamers hebben. Ook geen apartementen of wat dan ook... echt huizen. Had vorige week een huis gezien wat er echt absoluut niet uitzag.... Een ieniemienie keukentje met 2 kastjes en een wasbakje, woonkamer van 3 bij 4, 2 minislaapkamertjes waar ons bed (180x220) nooit in zou passen... En dat voor 250 dollar per week!
[/quote]
200 dollar lijkt me ook al wat weinig voor Brisbane!
Hier kun je dat nog makkelijk krijgen(maar dan heb je OF wat ouder, OF wat verder van het centrum OF een slechte wijk OF al die dingen. Die van ons is 180 maar erg oud, en klein), maar Brisbane is alweer duurder dan Perth.

Wat Syl zegt, wat bedoel je met 'in de buurt van Brisbane'. Bedoel je in de buurt van Brisbane CBD?

:)

Jan H. goede post. :)

Nog even een vraagje aan de Topic starter + andere geinteresserden voor Natuurlijk wonen. Hebben jullie al een idee waar jullie willen gaan wonen? Ik bedoel, in welke staat en dan, outback, in de buurt van een grotere stad, in de buurt van een nationaal park? Ben benieuwt.

Ja, wij weten wel waar we willen gaan wonen. We hebben bewust voor WA gekozen omdat de huizen en grond daar nog goed te betalen zijn, wij willen namelijk een flink stuk grond om ons huis heen.  :up:
Op dit moment huren we nog in Woodvale ten Noorden van Perth, maar we hebben net twee weken geleden een stuk grond gekocht in Chittering. Dat ligt op ongeveer 50 minuten rijden ten noord oosten van het citycentre van Perth. Schitterend stuk met ons eigen bos en ook een stuk grasland, iets meer dan 5 acres (2 hectare) groot en een prachtig uitzicht over heuvels met bossen en weilanden, koeien en kangaroes. Het is een beetje tussen een woonwijk en echt landelijk wonen in. Het is landelijk wonen in een zeeeeeer ruim opgezette woonwijk. Je hebt dus nog wel buren, ze zitten alleen wat verder weg. Wat wil je nog meer? Het is precies wat wij wilden. En dat na twee maanden in Australie te zijn. Wij zijn blij! :happysun:  :cheer:

Nu duurt het nog wel 1,5 jaar voordat we er kunnen wonen hoor. Maar ja, dan hebben we iets om naar uit te kijken. En we kunnen er in de tussenliggende tijd al wel gaan kamperen natuurlijk. :tent:

Groetjes van Anna

Adelaide is de plaats voor jullie. Dicht in de buurt van de stad, zeg 15 minuten met de auto, geen files, kun je midden in de natuur wonen in de Adelaide Hills. Of op een half uur tot 45 minuten echt buiten in de outback. Fantastisch en betaalbaar. In het bos, of meer open, maar wel heuvelachtig,  met een groot stuk land of misschien iets minder groot, ligt eraan wat je wilt. Veel collega's van mij wonen in de Hills, en dat zijn gewoon verpleegkundigen met niet enorme topsalarissen. Wij wonen, huren, nog in de stad op dit moment, ook heel rustig trouwens, maar wel met alle geneugten van de stad in de buurt, maar zijn van plan om richting de Hills te gaan in de nabije toekomst. Kijk maar eens op het net.

Back