ned diploma en emigreren

james

New Member
Hey,

Ik ben me aan het verdiepen naar het emigratie proces een emigratie bureau heeft gezegd dat er wel een kans is om te emigreren op basis van een visa175. Nu zit ik te twijfelen om het uit handen te geven of om het zelf te organiseren. Nu moet ik een skilled assessment formulier invullen over mijn werk ervaring wat blijkbaar grote invloed heeft op mijn visum kansen.

Weet iemand waarmee je mijn mbo diploma detailhandel mee kunt vergelijken en mijn middenstands diploma dit laatste is letterlijk vertaald busines management.

Heeft iemand anders ervaring die met deze papieren een visum aanvraag heeft ingediend.

Is het ook zo dat ik extra punten krijg als ik aantoon dat mijn mbo opleiding in het nederlands is gegeven. (omdat ik zoiets dergelijks op dit forum heb gelezen)of geld dat alleen voor hogere opleidingen.

tip zijn altijd welkom!!
 
Hi James, welkom op het forum!

Op jouw meeste vragen heb ik geen antwoord, wel weet ik sinds kort (wij hebben net onze aanvraag de deur uit) dat je die extra punten voor Nederlands inderdaad alleen krijgt voor een Bachelor of hoger, vreemd maar waar.

O ja, wij hebben gekozen voor een bureau omdat het niet echt 'recht toe recht aan' was en wij niet heel veel extra tijd hadden om alles goed uit te zoeken. Het is een beetje wat je zelf wilt. Wat bureaus betreft zijn er ook grote verschillen, op het forum kun je er een hoop over lezen. Van velen begrijp ik dat M2A heel goed bevalt, wij zelf hebben goede ervaringen met JustMigrate.

Veel succes met alles!

Groet,
Annemarie
 
Hoi James,

Mocht je het hele proces zelf willen gaan doen raad ik je aan Booklet 6 even door te nemen:

http://www.immi.gov.au/allforms/booklets/1119.pdf

Daar staat het hele proces in voor een 175 visum.

Met welk bureau heb jij contact?

Groeten Steven
afro.gif
 
Hey,

Bedankt dat jullie me welkom heten.

Ik heb contact met access migration ik ben met hen in contact gekomen door middel van de website emigratie.nl
Zij waren positief en het zal net haalbaar zijn als ik mijn IELTS test slaag met allemaal zevens!

Ben jezelf ook bezig met visa subclass 175, Steven? of heb je andere plannen.

Dank voor alle info die ik krijg.
 
Hoi James,

Ik ken zelf dat bureau niet.
Ik zou wel een goede assesment laten doen of je echt een goede kans maakt op een visum. B.v visa4you, Move to Australia of Just migrate. M2a rekent alleen wel 175 euro voor een assesment
sad.gif

Er zijn heel wat veranderingen op het moment bij de Diac.

30 April komt er een nieuwe Sol en daar zullen de beroepen op staan voor een 175/176 visum.
Ook word het punten systeem herzien..dus..ja

Ben zelf ook bezig met de procedure om alles in orde te maken voor de skills assesment. En wachten tot 30 april op de nieuwe sol voor wij onze verdere stappen gaan nemen.

Mocht je vragen hebben hoor ik het wel.!
afro.gif


Groeten Steven
 
Welkom op het forum!
Laat je idd goed informeren! Je zult ook verhalen op het forum vinden (gelukkig niet al te veel) van mensen die fout zijn voorgelicht door een emigratiebureau. Er zijn de laatste tijd veel wijzigingen geweest en op 30 April verandert er weer van alles (ook de pointstest). Kijk gewoon goed op immi.gov.au en lees gewoon heel veel door!

Succes met alles!
 
website emigratie.nl is van Buysse... Zij hebben nu een samenwerkingsverband met acces immigration, welke in Adelaide zit. Nu zijn de ervaringen met Buysse niet zo heel goed (incl. die van ons), maar ik weet niet hoe het gaat in samenwerking met dit nieuwe bureau...

Zeker in verband met alle toekomstige veranderingen zou ik een bureau kiezen die weet waar ze het over hebben!

Succes!

Groeten,

Leon en Chantal
 
website emigratie.nl is van Buysse... Zij hebben nu een samenwerkingsverband met acces immigration, welke in Adelaide zit. Nu zijn de ervaringen met Buysse niet zo heel goed (incl. die van ons), maar ik weet niet hoe het gaat in samenwerking met dit nieuwe bureau...

Zeker in verband met alle toekomstige veranderingen zou ik een bureau kiezen die weet waar ze het over hebben!

Succes!

Groeten,

Leon en Chantal

Ik dacht dat ze hadden aangegeven de afdeling visumsaanvragen Aus te stoppen? De reden waarom ze een hoop klanten in de kou zette.... of zou het zo zijn dat hij een gek heeft gevonden die hem geld betaald voor het doorverwijzen van personen. :?

Sorry dit is :eek:fftopic:
 
Ik dacht dat ze hadden aangegeven de afdeling visumsaanvragen Aus te stoppen? De reden waarom ze een hoop klanten in de kou zette.... of zou het zo zijn dat hij een gek heeft gevonden die hem geld betaald voor het doorverwijzen van personen.

Sorry dit is

Geen idee...ik denk dat ze alleen de mensen hebben "afgestoten" die de dupe zijn geworden van de veranderingen in september 2009. Dat hebben ze gewoon (mis)gebruikt om flink af te slanken (lees: moeilijke (te) lang lopende visum aanvragen te dumpen), zodat ze weer nieuwe zieltjes kunnen werven die ze weer kunnen "helpen" met een visum.
Wij krijgen nog gewoon hun nieuwsbrief (ze weten niet dat we toch ons visum hebben), waar dus instond dat ze samenwerken met dat australisch bureau.

Sorry! Ook dit was een stukje off-topic! Maar geeft je meteen beetje beeld hoe buysse/emigratie.nl heeft gewerkt met een hoop forum leden!
 
Ze hebben me gelijk doorgestuurd met het bureau in Australie wat gevestigd is in Brisbane. Het contact met hen is goed ze reageren snel op me mails en zij hebben zelf telefonisch contact met me opgenomen. Toch wil ik voor alle zekerheid een second opinion om zeker te zijn dat het klopt en dan eventueel zelf alles regelen. Met hulp van het forum waar ik dankzij jullie veel informatie kan verkrijgen ik hoop dan ook dat 30 april nog steeds positief uitvalt voor me. Ik ga nogmaalsl even kijken wat ik bij Steven heb gelezen omtrent het voorlopige advies van de SOL lijst.

Veel succes voor alle andere die misschien nu door de nieuwe SOL wel in aan merking komen


Keep in touch!!
 
sorry :eek:fftopic: maar ik wordt gewoon spuugmisselijk telkens ik de naam Buysse lees!!!
ze hebben ons mooi € 1700 lichter gemaakt en niks voor gedaan!

Hij ging stoppen met Australië, daarom kon hij ons niet verder helpen!!!

't is gewoon zo super schandalig!!! Die man is een echte crimineel!!!
 
Jeetje Nesje....€1700,- euro??

Echt schandalig!!:evil:

Kun je daar niks meer van terug krijgen?
Kun je daar niemand voor inschakelen? Consumentenbond ofzo?

Groeten Steven
 
Niks aan te doen vrees ik...

zijnal wel met een aantal mensen onze verhalen aan het bundelen en iemand van het forum is dit aan het doen. Hij ging kijken of we er wat mee kunnen doen. Hij ging me op de hooghte houden...

Ik probeer het gewoon achter met laten. Frustratie is energie gebruiken voor niks.

Ik steek m'n energie liever in positieve dingen. Wil me niet langer druk maken in die crimineel (want dat is hij echt)
 
Het is toch jammer dat er emigratie bedrijven zijn die zo te werk gaan met alleen 1 doel, geld verdienen!:evil:

Dit terwijl een emigratie een grote stap en droom is voor de meesten en een hoop geld kost en dan in duigen valt!

Wat dat betreft kun je beter een emigratiebureau in de hand nemen die is aangesloten bij MIA en MARA. Alhoewel Migration bureau in Amsterdam dat ook is en ook erg slecht bekend staat...

Ben erg blij dat ik voor mijn aanvraag het forum ben tegen gekomen, dit heeft wel een hoop veranderd in mijn beslissingen.:wink:

Groeten Steven:up:
 
Geen idee of je er uberhaupt over denkt om het zelf te doen...
booklet 6 is inderdaad waar je de info vandaan haalt en je kunt misschien overwegen om hulp in te schakelen. zoals bv Emigratie adviesbureau Hiltemann te benaderen ... hij heeft ons toenertijd nav een telefoon gesprek bij hem uitgenodigd en we konden kiezen uit of per consult hulp te krijgen +_ 90 euro per uur toenertijd of het hele traject wat ons uit het hoofd... :lol: 2200 euro heeft gekost maar zelfs nog hier in Australie ons kosteloos heeft geholpen toen bleek dat je dus een WA licence nodig hebt om te mogen werken als electricien.... Je ziet er zijn gelukkig nog goede bureau's......en misschien bieden meerdere bureau's dit aan?

van Buyse hebben wij overigens niets meer gehoord nadat ik ze een mail had gestuurd met het bericht dat we zonder hun hulp toch in Australie terecht zijn gekomen....

succes en veel geduld vooral, lees alles goed en rustig door

Monja
 
sorry
offtopic.gif
maar ik wordt gewoon spuugmisselijk telkens ik de naam Buysse lees!!!
ze hebben ons mooi € 1700 lichter gemaakt en niks voor gedaan!

Hij ging stoppen met Australië, daarom kon hij ons niet verder helpen!!!

't is gewoon zo super schandalig!!! Die man is een echte crimineel!!!


offtopic.gif
Stoppen?? Op de Emigratiebeurs stonden ze gewoon nog en de man voor Australië was constant in gesprek. Wij zijn uiteindelijk door een mevrouw te woord gestaan die ons vertelde hoeveel ze rekenden en dat ze ook een "Do it Yourself" pakket hebben, waarbij ze vertellen wat je moet doen, maar dat je het uiteindelijk zelf doet. En ook... dat ze alleen prio 1 en 2 behandelen en dat iedereen die omlaag zakt niet meer behandelen. Ze vertelden dat er al mensen drie jaar bezig waren, bij wijze van spreken al met hun koffers op het vliegveld stonden en te horen kregen dat het allemaal niet meer door ging omdat de regering de regels gewijzigd heeft. Tja, prio gewijzigd en zij helpen nu niet meer. Mijn mond viel open.
undecided.gif
Die moesten we dus NIET hebben. Erg raar!
 
Uhm!! Ik heb contact gehad met just migrate, zij vertelde me dat je voor de meeste skills assessments minimaal HBO diploma nodig heeft. Dus als je een ondernemers diploma hebt maakt niks uit. Ik baal echt ik zie nu me kans induigen vallen. Als ik opnieuw ga studeren zit ik weer boven de leeftijd grens en wie weet tegen de tijd dat ik klaar ben hebben ze de SOL lijst opnieuw aangepast. Ik moet dit even laten bezinken en kijken wat ik moet doen.
:-(
 
James, als je zekerheid wilt, wat je kunt met jouw opleiding en beroep, zou ik je aanraden om toch zo'n kansberekening te laten maken bij Move2Australia.Rob Breumelhof weet alle manieren die er zijn om aan een visum te komen. En ik ben er wel redelijk zeker v an dat als Rob je laat weten dat het (bijna) onmogelijk zou zijn voor je om een visum te bemachtigen, dat het dan ook zo is. Hij probeert alles, maar kan de government regels niet veranderen.
Enig nadeel is , zo'n beoordeling kost je 175,- ( euro dacht ik, maar kan ook dollar zijn...) maar dit bedrag wordt verrekend als je het visumaanvraag bij hun start.
Enne... 175,- euro is echt niks op de totale kosten die je zult maken als je kunt emigreren! ( of je het nu met of zonder buro doet )
www.move2australia.com.au
 
Back
Top