Nederlanders in Mackay

simmer22

Member
heey allemaal!
ik ga zodra ik mn visum binnen heb (dus hopelijk heel snel!) weer terug naar Mackay... zijn er nog mensen die in mackay wonen/werken? lijkt me wel grappig om met mede-geëmigreerden in contact te komen daar!
en misschien een heel andere vraag.... zijn er verpleegkundigen die zich vanuit nederland in australie geregistreerd hebben en me een beetje tekst en uitleg kunnen geven?

groetjes!!!
Nicole
 
Hi Nicole, met Johan. m'n vriendin Pamela noemt me George, vandaar.
Ik hoop ook binnen een paar maanden naar Mackay te verhuizen, voorgoed.
Pam is er nu, na een paar jaar Nederland geprobeerd te hebben.
Op je vraag over nederlanders in Mackay hoef je niet bang te zijn, in 1980, toen ik er woonde, waren er zestig families, mijn tante bracht toen de leesmap rond.
Ik weet of je daar bekend bent, maar meestal pik je de nederlanders eruit aan het engels.
Een leuk, weliswaar provinciaals, stadje, waar veel te doen is, maar je moet er wel naar zoeken.
Als verpleegkundige is er altijd vraag, vooral omdat ze bezig zijn met een nieuw ziekenhuis. - er zijn er nu twee, aan beide kanten van de rivier-, maar dat kan nog wel een paar jaar duren.
Wat voor visum ga je? Op het forum is zoveel te vinden over ervaringen met mensen met specifieke werkvragen, ga naar de home page en tik verpeegkundige in en je wordt gek van alle informatie.
Ik geef toe, weinig over Mackay, maar verder veel handige tips over bijna alles.
Veel succes met je aanvraag, 
groetjes  George
 
thanx voor je info! ik heb vorig jaar (of inmiddels al het jaar daarvoor) 10 maanden in mackay gewoond, maar was toen nog niet geregistreerd als verpleegkundige....dus uiteindelijk in een kinderdagverblijf gewoond. Ik ga er heen op een spouse visa, hoop ik! ik ben nog bezig met de voorbereidingen, maar hopelijk kan ik snel die kant uit. mijn vriend zit inmiddels weer daar, hij werkt in de mijnen daar....dus hij moest terug. mackay is op zich goed bevallen, alleen nu ik niet meer ga "backpacken" maar echt ga emigreren vind ik t best wel eng...haha! maar komt wel goed!

thanx voor je info in ieder geval en misschien tot ooit in mackay!
groetjes nicole
 
Hoi,
Ja, er wonen zeker Nederlanders in Mackay  :smile:.

Ik ken een Nederlands gezin dat sinds september 2007 in Mackay woont en werkt. Ik zal ze even een mailtje sturen zodat ze zelf kunnen reageren als ze dat willen!

Succes met alles!
 
[quote author=simmer22 link=topic=9553.msg129453#msg129453 date=1230049421]
heey allemaal!
ik ga zodra ik mn visum binnen heb (dus hopelijk heel snel!) weer terug naar Mackay... zijn er nog mensen die in mackay wonen/werken? lijkt me wel grappig om met mede-geëmigreerden in contact te komen daar!
en misschien een heel andere vraag.... zijn er verpleegkundigen die zich vanuit nederland in australie geregistreerd hebben en me een beetje tekst en uitleg kunnen geven?

groetjes!!!
Nicole
[/quote]

Anne Marije mailde me over je post dus heb me maar effe snel geregistreerd bij deze site, nou wij wonen dus nu ruim een jaar in Mackay en als je een beetje zoekt zijn er nog best wat Nederlanders te vinden hier, sommigen tijdelijk, maar ook een aantal die, zoals wij, van plan zijn om permanent in Australië te blijven. Als je ons geneuzel op onze blog wil lezen kan je die vinden op http://mangotree.info/ en neem gerust contact met ons op als je in Mackay bent!

Over je andere vraag, weet niet hoe je hier komt, maar heb begrepen dat http://www.oxleynursing.com.au/ wel een goede recruitment club is, mogelijk dat je op hun site wat meer info kan vinden.

Groetjes,
Jaap

P.S. het regenseizoen is nu echt begonnen, dus als je rond deze tijd komt heb je wel een erg natte start  :smile:
 
Hi Jaap en Sanne, wat een toeval.
We worden buren, net even jullie Mangotree-site bekeken en de straat kwam me al bekend voor, moest wel even op een plattegrond kijken, maar onze achtertuinen grenzen praktisch aan elkaar ( zit nog wel een groot stuk groen tussen, waar dacht ik vroeger een spoorweg liep).
Pamela's huis is 5/7 Holland street (where else) achter aan een soort hofje met 8 bungalows/ units. Als die grote zeecontainer er nog staat bij de buren, daar achter.

groetjes Johan
 
Back
Top