Nederlanders of Belgen in Brisbane?

kellyvanwert

New Member
Hallo iedereen!

Ik ben sinds eind juni in Brisbane en ik had initieel een contract van 6 maanden maar mijn werkgever wilde me graag sponsoren en ik heb gisteren vernomen dat mijn visa aanvraag goedgekeurd is en ik ben nu de trotse eigenaar van een 457 visa waarmee ik tot november 2015 in Oz mag blijven:)

Ik heb hier een tijdje geleden een Nederlands koppel leren kennen en een Belgische maar dat is het zowat en ik vroeg me af of er nog Belgen of Nederlanders in Brisbane wonen?

Ik werk fulltime als recruitment consultant en ik vind mijn job geweldig en heb gelukkig ook hele toffe collega`s maar het zou wel leuk zijn om s`avonds of tijdens het weekend af te spreken met mensen die dezelfde taal spreken:)

Groetjes vanuit het zonnige Brisbane!

Kelly

Hi,

Ik woon dan niet in Brisbane, maar aan de Sunshine Coast, en ben hier nog geen ene Nederlander tegen gekomen (op wat toeristen na). Voor de avonden dus net te ver weg, maar mocht je in het weekend een keer af willen spreken hoor ik het graag :)

Groetjes Nicole

Hoi Kelly

wij wonen in North Lakes, 25 km ten noorden van Brisbane. Wij zijn een Belgisch-Nederlands kopel met 2 kinderen. Ik zou het ook wel leuk vinden om wat Belgen tegen te komen. We hebben al meerdere Nederlanders ontmoet, ook via de familie van Jeroen die hier woont. Maar Belgen zijn hier dun gezaaid. Of zijn er hier nog op het forum?

grtjs
Denise

Hallo iedereen,

Dat zijn in elk geval meer reacties dan ik verwacht had:) Ik spreek graag met iedereen eens een keertje af, wanneer het past. Ik werk zelf in de CBD (elke dag van 8u30 tot 17u30) en ga de meeste avonden sporten maar ik kan altijd wel een avond vrijhouden!

Tijdens het weekend heb ik meer dan tijd genoeg dus laat die voorstellen maar komen :smile: .

Groetjes,

Kelly

Brisbane Southside meldt zich :)

Woon je zelf in de CBD of erbuiten? Wij wonen vlakbij Beenleigh, dus dat is al een end richting de Gold Coast.

"SAMMEKE" lijkt te komen van onze Belgische zuiderburen.

Ben ik warm?.

Cheers,

Jack :evil:

Brisbane Southside meldt zich :)

Woon je zelf in de CBD of erbuiten? Wij wonen vlakbij Beenleigh, dus dat is al een end richting de Gold Coast.

Hey!

Ik woon momenteel in Kangaroo Point dus niet zo ver van de CBD. Zijn jullie hier al lang? Ik heb al wel van Beenleigh gehoord maar ben er zelf nog niet geweest (aan de Gold Coast ook nog niet trouwens).

Groetjes,

Kelly

"SAMMEKE" lijkt te komen van onze Belgische zuiderburen.

Ben ik warm?.

Cheers,

Correct :smile:

Ik kom uit Antwerpen. Mijn naam is eigenlijk Kelly maar mijn nickname thuis is `Sammeke` al kan ik me niet meer herinneren waarom :wink:

Hoi Kelly

wij wonen in North Lakes, 25 km ten noorden van Brisbane. Wij zijn een Belgisch-Nederlands kopel met 2 kinderen. Ik zou het ook wel leuk vinden om wat Belgen tegen te komen. We hebben al meerdere Nederlanders ontmoet, ook via de familie van Jeroen die hier woont. Maar Belgen zijn hier dun gezaaid. Of zijn er hier nog op het forum?

grtjs
Denise

Hallo Denise,

Ik heb ondertussen 1 Belgische leren kennen maar voor de rest heb ik hier ook nog geen Belgen ontmoet. Ik weet ongeveer waar North Lakes is maar ben er nog niet geweest. Aangezien ik geen auto heb (en ook nog geen rijbewijs) ben ik afhankelijk van het openbaar vervoer.

Groetjes,

Kelly

Hey!

Ik woon momenteel in Kangaroo Point dus niet zo ver van de CBD. Zijn jullie hier al lang? Ik heb al wel van Beenleigh gehoord maar ben er zelf nog niet geweest (aan de Gold Coast ook nog niet trouwens).

Groetjes,

Kelly

Kangaroo Point, da's ook ideaal als je in de CBD werkt! Ik werk zelf in Eagle Farm, da's een hele rit vanaf Beenleigh, maar gelukkig zijn er eigenlijk geen files op die route.

Ik ben hier nu bijna 2 jaar, manlief al z'n hele leven, ben met een Aussie getrouwd :)

Oh, Beenleigh kan je gerust overslaan, is absoluut niks bijzonders! Beetje bogan zelfs... de Gold Coast daarentegen is super! Je kan er misschien met de trein heen als je geen auto hebt? Er gaat een trein tot Varsity Lakes geloof ik. Overigens nu de schoolies begonnen zijn zou ik de GC even mijden ;)

Correct :smile:

Ik kom uit Antwerpen. Mijn naam is eigenlijk Kelly maar mijn nickname thuis is `Sammeke` al kan ik me niet meer herinneren waarom :wink:

Doe Ines de groeten van me als je ze tegenkomt in Antwerpen.

Cheers,

Wij (ik en mijn vrouw, Nederlands) zitten sinds 1 december 2011 in Brisbane en hebben een tijdelijk appartement in Kangaroo point, ideaal centraal gelegen en met de veerboot ben je zo in CBD. Ik werk op Brisbane Airport, mijn vrouw is nog zoekende.

Wij hebben net een huis geaccepteerd in Griffin, na veel huizen te hebben bekeken, wij vinden de tuinen erg klein in North Lakes. Het ging allemaal erg gemakkelijk. Eind januari kunnen we erin, onze container staat dan ook gepland te arriveren, onze verhuizing hebben wij via Hazeleger gedaan.

We hebben het erg naar onze zin en genieten volop van het mooie weer!

Als iemand een keer een biertje wil doen, houden wij ons aan bevolen!

Gr. Rens

Heyhey allemaal,

Belg in Brisbane hier ... woon in Kangaroo Point, vlakbij het story bridge hotel. Ben eind maart 2011 hier aangekomen en heb ondertussen heeft m'n werkgever me gesponsord...

Vind het altijd leuk om Nederlandstaligen te ontmoeten (ken hier nu 2 Belgen en 3 Nederlanders in de buurt). Dus geef me een Private Message en ik geef m'n email/mobile wel als jullie eens wil afspreken om iets te gaan drinken!

Groetjes,

Jan_d

Hi,

Ik woon dan niet in Brisbane, maar aan de Sunshine Coast, en ben hier nog geen ene Nederlander tegen gekomen (op wat toeristen na). Voor de avonden dus net te ver weg, maar mocht je in het weekend een keer af willen spreken hoor ik het graag :)

Groetjes Nicole

hoi iedereen,

wij wonen ook aan de sunshine coast! er zijn hier wel wat nederlanders en belgen in de buurt hoor, ben je al bij de nederlandse bakkerij in Sippy Downs geweest bijvoorbeeld, lekkere kroketjes:) en op 11 maart 2012 is een nederlandse BBQ georganiseerd aan de sunshine coast. ik vind het ook altijd wel leuk om nieuwe mensen te leren kennen, , als je iets wil afspreken stuur maar een persoonlijk bericht en dan geef ik je mijn mobiel nr en email wel. groetjes Sandra

hoi iedereen,

wij wonen ook aan de sunshine coast! er zijn hier wel wat nederlanders en belgen in de buurt hoor, ben je al bij de nederlandse bakkerij in Sippy Downs geweest bijvoorbeeld, lekkere kroketjes:) en op 11 maart 2012 is een nederlandse BBQ georganiseerd aan de sunshine coast. ik vind het ook altijd wel leuk om nieuwe mensen te leren kennen, , als je iets wil afspreken stuur maar een persoonlijk bericht en dan geef ik je mijn mobiel nr en email wel. groetjes Sandra

nog even voor degenen die wel naar de BBq zouden willen komen;
Datum: zondag 11 maart Vanaf 12.00 uur
Lokatie: Park naast Kawana waters surf lifesaving club, 99 Pacific Blvd, Buddina

weet nog niet of wij er ook bij zijn dit keer, aangezien we moeten werken, maar misschien komen we wat later:)

Eigenlijk vreemd dat er geen meetings zijn van Nederlanders en Belgen in en rond Brissie. Of is die 1e donderdag in de maand bij het Belgisch biercafe nog steeds actief?
Toen wij nog in the Sunshine Coast woonden gingen we wel eens naar de club van Dutchies Around en er was altijd veel aanloop,en het was wel gezellig.
Ik zou denken dat er wel meerdere NL-ers/Belgen zijn in Brissie die zin hebben om eens lekker Hollands te buurten en ervaringen uit te wisselen... Het buurt toch net ff wat lekkerder in je eigen taal toch!:)
Nou zitten wij nog te ver weg,maar we gaan rond aug/sept ook richting Brisbane verhuizen, noord oost kant.
Dus wordt er iets georganiseerd, dan zou ik zeggen laat het ons ook ff weten!
Mocht er interesse zijn, wil ik me best "opofferen";) om iets te organiseren als er interesse voor is? (dan nog wel een paar maandjes wachten he jongens , want wij werken nu elk weekend )
Groetjes Ingrid en Rimko

Ik weet dat er een Nederlandse speelgroep is, maar ben er nooit geweest, aangezien het meer iets is voor ouders met niet schoolgaande kinderen (zo heb k het toch begrepen). Uitnodigingen staan ook altijd op het forum.

Mocht er interesse zijn, wil ik me best "opofferen";) om iets te organiseren als er interesse voor is?

Lijkt me leuk!

Mocht er interesse zijn, wil ik me best "opofferen";) om iets te organiseren als er interesse voor is?​
Lijkt ons ook erg leuk, wij houden ons aanbevolen!

Ik weet dat er een Nederlandse speelgroep is, maar ben er nooit geweest, aangezien het meer iets is voor ouders met niet schoolgaande kinderen (zo heb k het toch begrepen).

Naj is niet echt iets voor ons, de NL speelgroep ;)Zo het juist wel leuk vinden om wat meer mensen te leren kennen zonder kinderen ( no affence!! ) Ik hoop dat dit subject nog een tijdje "warm" blijft, want zoals ik al zei,duurt het nog eventjes voor wij die kant op komen. Dus hopelijk tegen die tijd wat meer reacties? En dan gaan we iets leuks plannen.

Back