Nederlanders of Belgen in Brisbane?

Hoi Kelly

wij wonen in North Lakes, 25 km ten noorden van Brisbane. Wij zijn een Belgisch-Nederlands kopel met 2 kinderen. Ik zou het ook wel leuk vinden om wat Belgen tegen te komen. We hebben al meerdere Nederlanders ontmoet, ook via de familie van Jeroen die hier woont. Maar Belgen zijn hier dun gezaaid. Of zijn er hier nog op het forum?

grtjs
Denise

Hi Denise,
wij wonen sinds December 2011 ook in North Lakes. Wij zijn een Duits-Belgisch kopel ook met 2 kindjes. Mijn man is van St. Lenaarts en ik van Nuernberg in Duitsland maar ik heb de laatste 8 jaren in Belgie geleeft. Zou tof zijn idd Belgen hier te leren kennen want wij zijn hier in Australie ook maar pas.

grjts
Tanja

Hey Tanja, dat is ook toeval zeg! Wij woonden de laatste 8 jaar in St. Job. We waren dus zo ongeveer dorpsgenoten. En nu weer! Grappig!
Zeker leuk om eens af te spreken. Ik stuur je een PM-tje.

grtjs, Denise

Jack,

ik zie dat je timmerman bent in Australie en omdat ik graag naar Australie zou willen verhuizen en dezelfde kwalificaties heb als jij, lijk jij me de geschikte persoon. Ik plan eigenlijk om met een toerist visa naar Australie te gaan en dan ter plaatse werk te zoeken( met de nodige vertaalde papieren welteverstaan;)). Lijkt je dit doenbaar om zo werk te zoeken en aan de bak te komen of wacht ik tot mijn visa vanuit Belgie is geregeld( toch meer dan jaar, denk ik)? Hoe is het om te werken in Australie in vergelijking met Belgie of Nederland? Ik hoop dat je me een beetje meer informatie kunt geven, want ik brand om te vertrekken!
Tot binnenkort!
Grtz,

Bjorn

Jack,

ik zie dat je timmerman bent in Australie en omdat ik graag naar Australie zou willen verhuizen en dezelfde kwalificaties heb als jij, lijk jij me de geschikte persoon. Ik plan eigenlijk om met een toerist visa naar Australie te gaan en dan ter plaatse werk te zoeken( met de nodige vertaalde papieren welteverstaan;)). Lijkt je dit doenbaar om zo werk te zoeken en aan de bak te komen of wacht ik tot mijn visa vanuit Belgie is geregeld( toch meer dan jaar, denk ik)? Hoe is het om te werken in Australie in vergelijking met Belgie of Nederland? Ik hoop dat je me een beetje meer informatie kunt geven, want ik brand om te vertrekken!
Tot binnenkort!
Grtz,

Bjorn
Dubbele post....
Ik heb in je andere draadje, waar je deze zelfde post hebt gezet, al gereageerd.

Bjorn.......voordat we verder gaan.
Met een tourist visa werken in Australia beland je hier in de bak, achter de tralies of word je dezelfde dag buiten geschopt en kom je nooit meer binnen het mooie Australia.

Jackth_smiley-38.gif

Hey,

Ik woon sinds juli in Brisbane (Kangaroo Point - vlak bij Story Bridge Hotel) en zou graag wat meer Belgen/Nederlanders leren kennen. Mijn vriend werkt hier vr een Belgisch bedrijf en ikzelf ben nog op zoek nr een job.
Laat mr weten als er iemand 's avonds eens iets wilt gaan drinken!

Groetjes,
Ann

Hallo iedereen!

Ik ben sinds eind juni in Brisbane en ik had initieel een contract van 6 maanden maar mijn werkgever wilde me graag sponsoren en ik heb gisteren vernomen dat mijn visa aanvraag goedgekeurd is en ik ben nu de trotse eigenaar van een 457 visa waarmee ik tot november 2015 in Oz mag blijven:)

Ik heb hier een tijdje geleden een Nederlands koppel leren kennen en een Belgische maar dat is het zowat en ik vroeg me af of er nog Belgen of Nederlanders in Brisbane wonen?

Ik werk fulltime als recruitment consultant en ik vind mijn job geweldig en heb gelukkig ook hele toffe collega`s maar het zou wel leuk zijn om s`avonds of tijdens het weekend af te spreken met mensen die dezelfde taal spreken:)

Groetjes vanuit het zonnige Brisbane!

Kelly

Hey iedereen!

Ik woon vanaf juli in Brisbane, Taringa en werk als PhD student aan de UQ. Ik heb tot nu toe nog maar 1 Belgisch koppel ontmoet.
Het zou heel fijn zijn om wat andere Belgen of Nederlanders te leren kennen om 's avonds eens iets te gaan drinken of in het weeken uitstapjes te doen!
Laat maar weten of er iemand zin heeft om eens af te spreken.

Groetjes

Back