Nederlanders rond Southport Gold Coast?

Zonnetje65

New Member
Hallo,
we zijn onlangs verhuisd van de Sunshine Coast naar de Gold Coast en we zouden graag wat mensen hier leren kennen. We zijn mid-veertigers, jong van hart ;) en wonen in Southport.
Wie o wie?
 
Hallo!
Het duurt nog even maar wij komen in Januari 2014 naar de Gold Coast.
Wij zijn ook begin 40 en hebben 2 kinderen(5 en 6)
Groetjes
 
Hallo,
we zijn onlangs verhuisd van de Sunshine Coast naar de Gold Coast en we zouden graag wat mensen hier leren kennen. We zijn mid-veertigers, jong van hart ;) en wonen in Southport.
Wie o wie?

Hallo Zonnetje65,

Wij wonen inmiddels al weer 4 jaar aan de Gold Coast. Als je graag nieuwe Nederlanders wil ontmoeten, dan raden wij je aan om je in te schrijven voor de maandelijkse Dutch-borrel. Deze wordt iedere derde donderdag van de maand gehouden op verschillende lokaties en is altijd erg gezellig. Na je inschrijving ,http://www.gcborrel.org.au/nl ontvang je vanzelf een email met adres en lokatie. Succes ermee en misschien tot op de volgende borrel.

Piet en Madeleine
 
Zijn op die borrel ook Belgen welkom die binnen enkele dagen aankomen in Gold Coast en veel hulp en vrienden nodig hebben? :rolleyes:
 
Ik wil ook graag Nederlanders leren kennen, voor de gezelligheid en ook voor mijn kinderen, misschien is de aanpassing wat makkelijker als die nog Nederlands vriendjes heb en de taal nog kan spreken.Ben zelf Australiër, van de Gold Coast maar woon 18 jaar in Brabant. Toevallig gaan wij eerst ook in de buurt van Southport/ Labrador wonen. Ik vertrek in 2 weken en mijn man , die Nederlander is , in September. Wij zijn allebei begin 40 en 2 jongens van 14 en 10.
 
Hi Christy,
Het is bijna zo ver!!! Ik heb ook in labrador gewoont (dolphin Quays) dit zijn huizen op een complex met gedeeld zwembad en bbq etc. Leuk om je vanuit daar te orienteren of heb je al iets gevonden? Wij hopen over een jaar te komen. Wij zijn mid 40, meisje van bijna 13 en een zoontje van 10 jaar. Leuk voor de jongens om nog 3 maanden school te doen voor de grote zomervakantie. In december spreken ze al heel goed Engels en hebben ze al vriendjes. Misschien leuk om ze op een sport te doen. Wij waren vorig jaar op vakantie in de gold coast en wij leefde daar net als de Australiërs zelf. Het leven is daar zo anders dan hier. Lekker buiten zijn, bbq, zee, zwembad mooie schone parken. Wij voelde ons daar gelijk thuis en zo moet het leven toch zijn. Dus wij kunnen niet wachten om te gaan, maar wij hebben hier een catering en Kookstudio. Dus kunnen niet zo maar vertrekken. Ga je nog bloggen of zoiets want ik ben benieuwd naar je nieuwe leven. Geniet ervan. Liefs Sindy
 
Hoi Sandy en bedankt voor je bericht!Thuis zijn is wel even wennen maar met dit weer en het is ook nog winter......heeeeeerrrrrliiijk!Ik was vergeten hoe fijn dat is!Het is even wennen voor de kids, maar die zijn tweetalig opgevoed en ik heb hier familie,,,,,,,maar toch het blijft voor hen moeilijk.Ik hoop dat jullie het allemaal lukt om terug te keren en dan , als jullie zin in heb, spreken wij af.Toeval dat de kids ong. Hetzelfde leeftijd hebben!Fantastiche!!!Heel veel succes, bedankt voor je lief bericht en wij houden contact!Geweldig!!,
 
Hi Christy,
Het is bijna zo ver!!! Ik heb ook in labrador gewoont (dolphin Quays) dit zijn huizen op een complex met gedeeld zwembad en bbq etc. Leuk om je vanuit daar te orienteren of heb je al iets gevonden? Wij hopen over een jaar te komen. Wij zijn mid 40, meisje van bijna 13 en een zoontje van 10 jaar. Leuk voor de jongens om nog 3 maanden school te doen voor de grote zomervakantie. In december spreken ze al heel goed Engels en hebben ze al vriendjes. Misschien leuk om ze op een sport te doen. Wij waren vorig jaar op vakantie in de gold coast en wij leefde daar net als de Australiërs zelf. Het leven is daar zo anders dan hier. Lekker buiten zijn, bbq, zee, zwembad mooie schone parken. Wij voelde ons daar gelijk thuis en zo moet het leven toch zijn. Dus wij kunnen niet wachten om te gaan, maar wij hebben hier een catering en Kookstudio. Dus kunnen niet zo maar vertrekken. Ga je nog bloggen of zoiets want ik ben benieuwd naar je nieuwe leven. Geniet ervan. Liefs Sindy
Hoi Sindy,
hoe gaat het me de plannen?wij zijn hier inmiddels 6 maanden,,,,wel wennen maar ik was vergeten hoe fijn het leven hier kan zijn...Ik hoop dat alles goed gaat en ik hoop jullie gauw te ontmoeten!,,
Gr christy
 
Zijn op die borrel ook Belgen welkom die binnen enkele dagen aankomen in Gold Coast en veel hulp en vrienden nodig hebben? :rolleyes:

Kun je niet lezen duikende gypsy , het heet Dutch borrel, dus wat denk je , lijkt dit op Belgium borrel ??.....

Kidding mate.........., gewoon inschrijven ik denk zeker dat belgen ook welkom zijn.
Australia is voor iedereen en deze borrel bijeenkomst met gezellige mensen ook , lijkt mij. :up:

Cheers buddy.

Jack>:D
 
hi Christy
hoe is het met julle on the gold coast? zijn de kids allemaal al gesettled? wij komen in juli 2015 weer naar australie om ons te orienteren en kijken voor een leuke wijk voor ons om te wonen. Er moet wel een school, voetbal en hockey in de buurt zijn. Ik schat dat het huren van een huis 500 per week zal kosten ongeveer. Wij nemen onze eigen spullen mee in een zee container.
groet Sindy
Hi Sindy,
Met ons is alles goed! De kids zijn wel gesettled en hebben het allebei naar hun zin, gelukkig! de oudste wil niet meer terug naar Nederland maar de jongste heeft af en toe last van heimwee, maar dat is meer Oma en opa missen. Ik denk dat je gelijk heb met een huis huren, Australie is duur geworden!Maar voor $500. Denk ik wel dat je een leuk huis heb. Ik wens je heel veel sucess met de voorbereiding!
Groetjes Christy
 
Southport heeft ook een hele goede middelbaar school en ook the Musgrave Hill soccer club and hockey club. They are in the same place so maybe it's easier for you...
 
Southport heeft ook een hele goede middelbaar school en ook the Musgrave Hill soccer club and hockey club. They are in the same place so maybe it's easier for you...

Ha i remember southport the park, the stopping mall. Lovely place can't wait
wij komen volgend jaar en gaan dan langs alle real estate, middelbare school, soccer and hockey mijn zoontje van 11 zit nu in groep 8. In juni wordt hij 12. The high school begint dan met years 7 till years 12? Bedankt voor de tips we gaan daar zeker kijken
 
Ja , dat klopt, Vanaf volgende jaar is year 7 in de middelbare school. Mijn zoon wordt 12 in Mei, maar hij is nu in year 5 Omdat hij hier een laat leerling is. De middelbare in Southport is heel erg goed, met een goede directeur, hij pikt geen BS van de kinderen en is zo enthusiast over de school. De enige nadeel is dat je moet binnen de 'boundaries ' wonen....maar dit kan je met de school altijd bespreken...Laat mij het weken als ik kan helped met iets en veel success :)ik zie jullie volgende jaar!!!
Gr Christy
 
volgens mij hebben de meeste scholen een ESL program maar Keebra heeft idd een Engels immersion programma. Keebra heeft vroeger niet zo'n goede naam, het is voornamelijk een rugby league school...Maar Ik kan dit nachecken als Je wil,ik heb vrienden hier de les geven....De enige te andere middelbaar in Southport is Southport High, Mijn zoon gaat daar en Wij zijn tot nu toe heel tevreden. de directeur is heel streng, Maar dat zie je wel in de resultaten van de kinderen...Ik zal je een pm sturen over informatie over Keebra Park..En ja, vanaaf volgende jaar is yr 7 in high school!
groetjes
Christy
 
Nog 12 weken te gaan en dan stappen we in het vliegtuig. Op naar ons nieuwe avontuur en ik heb ons al ingeschreven voor de borrel at grumpy 's. Can't wait, see you soon
Gr Sindy
 
Hebben jullie kinderen Smoothie? Anders is de Dutch kids aan de Gold coast ook leuk. Daar komen ook mensen zonder kinderen hoor!
Gr Vip
 
Hebben jullie kinderen Smoothie? Anders is de Dutch kids aan de Gold coast ook leuk. Daar komen ook mensen zonder kinderen hoor!
Gr Vip

Klinkt ook gezellig. Wij hebben 2 kids. Een meisje van 14 en een jongen van 12. Is de dutch kids ook 1 x per maand?
 


OFX
Back
Top