Nederlanders voorbeeld voor Aussies

Ik heb heerlijk gefietst in Melbourne langs de Yarra river! Prachtige fietspaden. Hebben ook een aparte fietskaart met alle fietspaden van Melbourne.
Deze bestaat trouwens ook van Brisbane! Ook prima fietsen langs de rivier!

Ok, misschien niet handig gezien waar je woont, maar voor sportieve tochtjes toch hartstikke leuk?

Henriette

Kijk, dat zijn nu eens berichten. Een fietskaart voor Melbourne / Brisbane. Wie weet komen ze er ook nog wel voor Adelaide / Sydney / Perth enz.
Voor degenen die gisteren niet op de meeting zijn geweest: ik ben daar zoals belooft naartoe gegaan op de fiets. Zaandam - Leiden: 57 km. Best wel okee! Hmm, zo'n stuk kan je ook wel fietsen in de stad Melbourne. Ben je dan van Oost - West? Niet helemaal hé?

Mijn tijd: 2 uur / 45 min incl. wachten op / overtocht pont Buitenhuizen (Noordzeekanaal), wat drinken / repen gekocht bij een Texaco station en 3 stops om dat even op te eten / te drinken.

:bike:Nou Hawk,

Al zou het verkeer agressief zijn in sommige steden, we weten nu dat ze jou niet over het hoofd zullen zien en zeker niet omver zullen rijden.

Groetjes, mariette

P.s.
Fietsen verkopen in nederland en hier weer nieuwe kopen is ook een optie fitesen zijn hier veeeeeeeel goedkoper.
Geen gedoe met de douane.
Helm is verplicht anders ben je niet verzekerd................1 op de 5 fieters eindigd in het ziekenhuis las ik in de krant.........

Ik heb zelf een Koga Miyata. Een oud beestje en mag wel een opknapbeurt hebben, maar toch fietst ie erg fijn. Ik it er steeds meer over te twijfelen of ik mee neem of niet. Een fietshelm heb ik ook nog liggen...
Moet em alleen van te voren wel heel goed schoon maken denk ik ;)

Over fietsen hier; je kan van alles vinden, maar als je een Oma-fiets wilt, dan vergeet het maar.

Verder zijn ze veel goedkoper dan in N'land. Mooi he!

[quote author=Eerainuh link=topic=4771.msg61379#msg61379 date=1149159903]

Over fietsen hier; je kan van alles vinden, maar als je een Oma-fiets wilt, dan vergeet het maar.

Verder zijn ze veel goedkoper dan in N'land. Mooi he!

[/quote]

Met mijn 21 versnellingen zal ik denk ik wel wat kunnen in Oz ;)

21 is zeker genoeg. Maar je fiest moet ook ee nstuk robuuster zijn (vooral de banden en zo!). De wegen zijn hier toch heel wat minder band-vriendelijk dan in NL. Ook is een 'shockie' (schokbreker/vering) in voorvork en/of zadel heel prettig !!

En inderdaad de fietsen zijn hier een heel stuk goedkoper. Onze Giant Sedona LX fietsen waren (na korting, maar die krijg je bijna altijd, wat je ook koopt) AUD 650,=. Nog even een verzameling aan extra's erop (bagagedrager, lampen, spatborden, fietstassen,..) en het totaal werd AUD 1050,=.

En dan heb je zoiets:

136444338_10eb06a73c.jpg

Perthpete

[quote author=karinkelderman link=topic=4771.msg61316#msg61316 date=1149131245]
P.s.
Fietsen verkopen in nederland en hier weer nieuwe kopen is ook een optie fitesen zijn hier veeeeeeeel goedkoper.
Helm is verplicht anders ben je niet verzekerd................1 op de 5 fieters eindigd in het ziekenhuis las ik in de krant.........
[/quote]

En dat is precies waarom ik hier een goede grote zware auto heb. Fietsen hier is niet te vergelijken met fietsen in nederland en is in veel gevallen Levenslink! Als ik rondkijk is de gemiddelde Aussie toch meer en vaker sportief bezig dan de gem nederlander. Helaas ook in de kroeg maar ja, dat is iets wat de Aussie gewoon doet.

[quote author=BigJim link=topic=4771.msg61779#msg61779 date=1149510582]
[quote author=karinkelderman link=topic=4771.msg61316#msg61316 date=1149131245]
P.s.
[/quote]

En dat is precies waarom ik hier een goede grote zware auto heb. [/quote] :? Eeeh, waarom heb je een grote auto dan, zodat je het niet merkt als je over een fietsertje heen gaat? ;) [quote author=BigJim link=topic=4771.msg61779#msg61779 date=1149510582]Fietsen hier is niet te vergelijken met fietsen in nederland en is in veel gevallen Levenslink! Als ik rondkijk is de gemiddelde Aussie toch meer en vaker sportief bezig dan de gem nederlander...[/quote]Da's helaas maar een minderheid van de Australiers, de gemiddelde Australier is op de gemiddelde Amerikaan na de vetste westerling op aarde... Misschien dat al dat gefiets in NL toch z'n vruchten afwerpt, althans wat betreft het tegengaan van overgewicht.

[quote author=BigJim link=topic=4771.msg61779#msg61779 date=1149510582]
Als ik rondkijk is de gemiddelde Aussie toch meer en vaker sportief bezig dan de gem nederlander. Helaas ook in de kroeg maar ja, dat is iets wat de Aussie gewoon doet.
[/quote]

Gezien de gemiddelde omvang van de Aussies, geloof ik daar niks van :-D.

Groetjes,
Erna

ze zijn waarschijnlijk erg goed in gewicht heffen..............

Sta OP, zit neer, sta OP, zit neer.......

Marc

Back