(Nederlands sprekende) GP in Sydney?

Hi!

Ik ben al weer even stil geweest op het forum sinds we naar Sydney zijn verhuisd maar ik lees nog regelmatig alle berichten! Fijn om te zien dat sommigen van jullie ook de oversteek konden maken en ik leef mee met iedereen die slecht nieuws heeft ontvangen of nog in spanning zit te wachten op nieuws.

Helaas heb ik redelijk snel na onze verhuizing hierheen kennis moeten maken met de Australische zorg. Na wat redelijke maar ook mindere ervaringen met een aantal verschillende GP's bij twee praktijken in Sydney (kluitje-riet en kastje-muur situaties) begin ik steeds meer terug te verlangen naar mijn 'eigen' huisartsenpraktijk in NL. Ik vraag mij af of het zou helpen wanneer ik mijn klachten kan overbrengen in mijn eigen taal en ben dus een zoektocht begonnen naar een Nederlands of Vlaams sprekende GP in Sydney. En dat blijkt niet heel makkelijk te zijn! Mogelijk kent iemand op dit forum er één?

Groetjes, Marlous
 
Hi Marlous,

Google even naar healthengine.com.au , daar kun je invullen in which taal je een GP zoekt. Succes
 
Hi Marlous,

Google even naar healthengine.com.au , daar kun je invullen in which taal je een GP zoekt. Succes

Hi Sand,

Bedankt voor je reply maar helaas biedt Healthengine geen oplossing. De enige Nederlands sprekende GP blijkt bij een niet bestaande praktijk te werken. Als iemand zijn of haar GP in Sydney wil aanraden wordt dat ook gewaardeerd :)

Groetjes, Marlous
 
@Marlous van Oorschot nou wat let je??? Kamertje boeken bij de bangetjes, lekker de paden op de lanen in of zoiets, de gezonde frisse berglucht zal je goed doen!
Je kunt ook de blauwe berg op komen, wij hebben hier ook alles voor:
frisse neus, frisse morgen met prachtige zonsopgang, goede wandelopties, frisse mist any time of the day and plenty of wildlife to enjoy!
 
Ik ben 'regelmatig' in de blauwe bergen en elke keer denk ik oh ja moet @Katjavdl eens contacten voor een kop koffie :) Was van plan komende zaterdag een wandeling te doen met een gids maar die wordt waarschijnlijk vanwege de regen afgelast :( Een meerdaagse tocht staat ook nog op het verlanglijstje dus als je nog tips hebt!
 
Ik ben 'regelmatig' in de blauwe bergen en elke keer denk ik oh ja moet @Katjavdl eens contacten voor een kop koffie :) Was van plan komende zaterdag een wandeling te doen met een gids maar die wordt waarschijnlijk vanwege de regen afgelast :( Een meerdaagse tocht staat ook nog op het verlanglijstje dus als je nog tips hebt!
Ha die Marlous, er is een wandelgids voor de Blue Mountains die goed en handig is, net nwe versie uit. 2-daagse wandeling is bv Blue Gum Forest via Evans Lookout en Perry's Lookdown. Heb je National pass en Grand Canyon walk al gelopen? Die laatste moet in juni weer helemaal opgeknapt zijn. Veel plezier!
 
Ha die Marlous, er is een wandelgids voor de Blue Mountains die goed en handig is, net nwe versie uit. 2-daagse wandeling is bv Blue Gum Forest via Evans Lookout en Perry's Lookdown. Heb je National pass en Grand Canyon walk al gelopen? Die laatste moet in juni weer helemaal opgeknapt zijn. Veel plezier!

Beide wandelingen al gedaan maar ze blijven prachtig! Daarom nu op zoek naar meerdaags of mogelijk van de 'gebaande' paden af en zelf een route uitpuzzelen. Zal eens op zoek gaan naar dat boekje!
 
Ik had altijd een hele fijne vrouwelijke GP in Cherrybrook. In Melbourne gestudeerd en niet aziatisch (speelt voor mij mee als het om GP gaat), alleen spreekt ze geen Nederlands. Ze is vriendelijk, open, neemt de tijd om te luisteren wat je zegt en ze is iemand met wie je gemakkelijk praat. Een van de fijnste huisartsen die ik ooit heb gehad. Het is wel een kort (maar gemakkelijk) tripje met de bus, maar in elk geval een stuk dichterbij dan Jindabyne.
 
Last edited:


OFX
Back
Top