Nederlandse artsen in Perth?

Marie

New Member
Hoi Allemaal!

Zijn er nog nederlandse artsen die in Perth wonen en actief zijn op dit forum? we hopen (maar wachten nog eeuwig) naar Perth te kunnen vertrekken in juni. Ik zou graag in contact komen met andere nederlandse artsen die daar al werken of daar gaan werken. Zelf ben ik basisarts en ben me aan het orienteren wat ik precies ga doen daar, we hebben 2 kleine mannetjes en die moeten natuurlijk ook goed terecht komen :wink:

Groetjes Marie

Hallo Marie

Jan is verpleegkundige en werkt sinds kort in een ziekenhuis. Succes met de voorbereidingen. Waar wil je gaan werken in een ziekenhuis of ergens anders. Jan werkt in Royal Perth.

Groet Erna

Hoi Erna,

Ik weet nog niet precies waar ik wil gaan werken, dat is afhankelijk van waar ik een parttime baan kan krijgen of dat ik toch een vervolgopleiding ga volgen. Ik wil dat mijn zoontjes goed terechtkomen en dat de balans tussen werk en de zorg voor hen wel oke is. Ik heb namelijk in het verleden 10-12 uur per dag gewerkt plus weekenden toen de 1e geboren werd en dat wil ik echt niet meer! Dus vandaar dat ik wil orienteren wat de mogelijkheden zijn. Ik heb wel begrepen dat ik de opleiding tot huisarts bijv. parttime zou kunnen volgen maar ik ben ook benieuwd wat er nog meer mogelijk is!

Heeft je man het naar zijn zin in het ziekenuis? een beetje volgens het systeem in NL of werkt het heel anders in Perth?

Bedankt voor je reactie! En misschien zou Jan nog eens het een en ander kunnen navragen bij hem in het ziekenhuis?

Groetjes Marie

Hoi Marie

Jan heeft het naar zijn zin. Maar het systeem is wel heel anders. Je hebt als RN minder contact met de artsen en er is meer hierarchie.
Hij zal als hij wat geacclimaticeerd is voor je gaan navragen.

Succes met de voorbereiding./

Groet Erna

Hi Marie,
Toen wij in 2004 vertrokken kan ik me herinneren dat een (basis)arsten gezin uit woudrichem ongeveer dezelfde tijd deze kant uit kwamen. Zal eens bij Lon navragen als ze terug is.
Ron

Back