Nederlandse cheque voor NPC

Nien

XPdite Sponsor
Tot onze grote vreugde mogen wij al drie maanden na het opsturen van al het papierwerk voor het 175 Skilled Independent visum onze medicals en VOG gaan doen. Nu hebben wij niet alleen een Nederlandse VOG nodig, maar ook een National Police Check vanuit Australie. Dit laatste gaat gepaard met een paar kopzorgen. De NPC moet betaald worden met een cheque of money order. In Nederland doen wij dus niet meer aan cheques. Je kunt er wel 1 laten maken, maar dat kost 45 euro en dat duurt een paar weken (bij de ABN AMRO waar wij al onze zaken regelen. Aangezien de DIAC je maar 28 dagen geeft om je boeltje op te sturen vind ik een paar weken wachten op 1 cheque wat lang duren. Wie heeft hier ervaring mee. Zouden we ook met traveller cheques kunnen betalen of weet iemand of je in Nederland aan een money order kunt komen? Graag jullie advies...

Dankjewel!
 
Kun je niet gewoon geld overmaken... en anders maar eens bellen met de organisatie (politie?) die die NPCs uitgeeft in OZ..
 
We hebben al een mailtje gestuurd, maar overmaken kan niet. Moet echt met een cheque. We zitten er over te denken vrienden in Australie te vragen een cheque te sturen naar ons (scheelt ook gelijk weer 45 euro) en naar hun het geld over te maken. Dat kan dan ook sneller geregeld worden dan de paar weken die het zou kosten (belachelijk eigenlijk) om een cheque aan te maken.
 
wauw! dat is wel erg snel! :lol:

Staat jullie beroep op de CSL?

succes met de veredere aanvraag! :up:
 
We hebben al een mailtje gestuurd, maar overmaken kan niet. Moet echt met een cheque. We zitten er over te denken vrienden in Australie te vragen een cheque te sturen naar ons (scheelt ook gelijk weer 45 euro) en naar hun het geld over te maken. Dat kan dan ook sneller geregeld worden dan de paar weken die het zou kosten (belachelijk eigenlijk) om een cheque aan te maken.

Als jullie daar vrienden hebben zou ik het zeker via die manier doen!! Dan weet je tenminste zeker dat het goed gaat komen. Als je het al via een cheque doet moet ie natuurlijk weer opgestuurd worden met allerlei risico's van dien.
Succes!
 
Is het gebruik van een creditcard geen optie? Voor betalingen richting Australie en USA is dit vaak wel een geaccepteerde oplossing.

Wim
 
wauw! dat is wel erg snel! :lol:

Staat jullie beroep op de CSL?

succes met de veredere aanvraag! :up:


Mijn man en ik zijn allebei verpleegkundigen. En aangezien Oz steeds ouder en grijzer wordt en ze een chronisch tekort hebben aan plegen, denk ik dat het daarom zo snel gaat.
 
Mijn man en ik zijn allebei verpleegkundigen. En aangezien Oz steeds ouder en grijzer wordt en ze een chronisch tekort hebben aan plegen, denk ik dat het daarom zo snel gaat.

Ja, dan staan jullie op de CSL. Dus daarom gaat het zo snel.
Veel succes verder met alles!
 
Kunnen ze bij de bank niet een betalingsgarantie uitschrijven?
Dat kunnen ze toch gewoon aan de balie doen?

Marie
 
En weet je wat nu dan ook grappig is (hoewel....) vorige week was ik bij het postkantoor en moest
voor mijn werk een money order halen..................doen ze niet meer aan, bestaan niet meer. Je
kan alleen nog maar via het postkantoor internationaal geld overmaken via Western Union (zou zo'n 30 dollar kosten).
Maar het staat nog wel steeds op de website van de post..dat je een money order kan halen..tja........!!!??!!

Dus als ik via internet kijk is dit wat het postkantoor gebruikt http://www.westernunion.nl/WUCOMWEB/staticMid.do?method=load&countryCode=NL&languageCode=nl&pagename=HomePage
http://www.westernunion.nl/WUCOMWEB/staticMid.do?pagename=osMoneyTransfer&method=load
http://www.westernunion.nl/WUCOMWEB/staticMid.do?method=load&pagename=faqMT#tstfaq1_10

Misschien hebben meer mensen hier wel eens mee te maken gehad? Ik heb het nl. zelf nog nooit gebruikt.

Succes,
Miranda
 
Back
Top