Nederlandse GSM in Australie

Zul je net zien. Nog een paar maanden te gaan en geeft je GSM het (bijna) op. Nu wil ik wel weer een goede GSM kopen (zonder abo natuurlijk), maar vraag mij af of deze in Australie ook gaat werken.
Hoe zit dat precies? Kun je gewoon een Australische pre-paid kaart in je Nederlandse (SIMlockvrije)GSM stoppen? Heb je daar ook SIM-only abonnementen zoals in Nederland?

Thanks! :smile:

Wim.

Hi Wim, ik weet het niet 100% zeker maar ik ga het in juni proberen! Onze mobiels werken daar altijd prima maar het is verschrikkelijk duur om met een NL telefoon te bellen. We willen voor onze volgende reis dus een NL telefoon meenemen en daar een kaartje kopen, had me niet gerealiseerd dat dit eventueel niet zou lukken?

Groet,
Annemarie

Mocht je een nieuwe telefoon kopen, zorg dan dat het een triple band telefoon is.
Die moeten het altijd doen...bij ons deed de Ned. telefoon het ook met een Aus. Vodaphone kaart.

Mocht je een beetje de outback ingaan...dan kun je beter een kaartje kopen van Telstra.

Ik geloof dat Vodaphone toen wel het goedkoopst was om naar het buitenland te smsen!

Oja..en wel een simlock vrij toestel kopen in Ned.! Of laten unlocken bij een telefoon winkeltje.

Succes!
afro.gif

Groeten Steven

Wij hebben tijdens onze vakantie ook verschillende keren een sim only in Oz gekocht en in onze Nederlandse GSm gestopt werkte altijd, ik zou hem zeker in Nedeland kopen. Ik vond ze vorig jaar nogal duur in OZ

Suc6

Wij moesten in het begin een pre-paid hebben omdat de regelgeving aangescherpt was.
We moesten bewijs van inkomen laten zien voor een contract en dat hadden we toen nog niet.

Een pre-paid kaart werkt hier prima in een toestel zonder simlock. Alleen is het wel duurder.
Hetzelfde is voor internet. Geen inkomen = geen contract.

Jeetje joh...geen contract, geen internet???
sad.gif

Dat worden veel bezoekjes naar het internet cafe de eerste weken!

Je hebt ook nog de mogelijkheid om met internet pre-paid te gaan.
Dit werkt met een stick en via het gsm netwerk.

dat zal voor nood een goede oplossing zijn.....maar zal ook niet goedkoop zijn...is in NL al niet goedkoop
sad.gif

Wij waren nog niet aan het werk toen we aan de 3G internet (7.2 Home Network Gateway) van Bigpond gingen.

Bart

@ Bart

Wij kregen te horen dat deze regel net voor onze aankomst was ingevoerd. Niet eens al het personeel wist het.

Axel

Wij hebben de eerste tijd ook met een Vodafone sim in ons Nederlandse toestel gezeten en Vodafone Internet omdat beide een goede pre-paid oplossing waren tot we een arbeidsovereenkomst konden aantonen.

Zijn daarna overgestapt naar Telstra met Bigbond... Omdat alle andere providers in het Noorden van Perth geen bereik hebben (mobiel) of geen snelle verbinding (internet)

Zul je net zien. Nog een paar maanden te gaan en geeft je GSM het (bijna) op. Nu wil ik wel weer een goede GSM kopen (zonder abo natuurlijk), maar vraag mij af of deze in Australie ook gaat werken.
Hoe zit dat precies? Kun je gewoon een Australische pre-paid kaart in je Nederlandse (SIMlockvrije)GSM stoppen? Heb je daar ook SIM-only abonnementen zoals in Nederland?

Hoi Wim,
Zoals een paar anderen al schreven, het gaat prima. Ik kwam 2.5 jaar geleden hier aan met mijn toen al een aantal jaren oude Nokia, heb toen eerst een hele tijd pre-paid gedaan, en nu SIM-only abonnement.

Veel plezier met uitzoeken
Sunburnt

Ik zit met hetzelfde probleem, mobieltje kapot. Nu heb ik nog wel een oudje liggen maar zat te denken....
als ik nu een nieuwe koop ( liefst zoals als een Iphone want dan kan ik in het begin tenmniste e-mail checken enzo) mag je dat dan met abbonnement kopen, of zal je dan een "boete" krijgen omdat je opzegt voor de aflooptijd van contract?
Of gewoon in Oz een iPhone kopen? Dan wordt het een pre-paid, want nog geen arbeidscontract in het begin, maar hier in NL is een telefoon pre-paid erg duur. Hoe zit dat in Oz?
What to do... wat is het slimst?

mag je dat dan met abbonnement kopen, of zal je dan een "boete" krijgen omdat je opzegt voor de aflooptijd van contract?

Ik heb vorig jaar december een telefoon met jaarabonnement genomen en daar nu erg veel spijt van. Het is namelijk niet mogelijk (bij vodafone althans) om je abo op te zeggen als jij dat wilt. Wel kun je de laatste paar maanden afkopen, maar dat is duur. Moet nu dus tot december mij abo doorbetalen, terwijl ik hem vanaf juni ws niet meer ga gebruiken.
Om een I phone te kunnen kopen zit je volgens mij al vast aan een 2 jarig abonnement. Zou ik dus niet doen als je in augustus vertrekt.

Niet mogelijk om op te zeggen,snap ik wel, maar emigratie is volgens mij een van de weinige mogelijkheden om toch tussentijds een contract te verbreken...?
Wie weet daar mee van?

Ja, bij emigratie kun je het contract wel tussentijds verbreken, maar ze rekenen inderdaad een bedrag uit dat je moet betalen en dat equivalent staat aan het aantal maanden dat je abonnement nog loopt... Toen ik van NL weer naar België verhuisde had ik ook nog een lopend abonnement bij KPN. Dat heb ik dus mogen opzeggen, mits het betalen van dat bedrag. Zo uit het blote hoofd was dat 124 euro. Maar ik kan me niet meer herinneren hoeveel ik toen per maand betaalde en ook niet voor hoeveel maanden ik nog abonnement had. Aangezien dat al geleden is van eind 2007, heb ik die papieren inmiddels weggedaan.

Iets anders (wellicht off topic, maar het heeft ook met abonnement opzeggen te maken) is de ANWB! Wie daar lid van is, moet zeker op tijd opzeggen (minstens 1 maand alvorens het jaarcontract afloopt), want de ANWB die verlengt telkens het contract stilzwijgend voor een periode van een jaar als het niet opgezegd wordt!!

Angeline.

Back