Nederlandse GSM in Australie

Vodafon zelfde laken een pak.. Opzeggen mag, maar wel betalen!!! Wij hebben dus een internationaal incasso bureau aan onze broek gehad omdat we de laatste maand niet betaald hadden.... Gelukkig zijn die incasso bureau een stuk flexibeler dan Vodafone en toen ik het verhaal had uitgelegd (geemigreerd, 10 jaar klant geweest, netjes schriftelijk opgezegd in overleg met Vodafone...) hoefden we van het incasso bureau niet te betalen omdat we alles netjes hadden geregeld. Dit ging om 25 Euro... Zijn helemaal gek bij Vodafone.

Zou kjken of je ergens nog een oude telefoon hebt liggen die te voorlopig kan gebruiken en dan in Australie wanneer je een contract kan afsluiten, dan een mooie telefoon uitzoeken.

Hé Skippie,

Anders kun je altijd nog een losse Iphone kopen zonder simlock. Kost maar zo'n 6 à 700 euro... :wink:

Wim.

Wij hebben een pré-paid simkaart gekocht van Telstra. Het was een heel gedoe om deze geactiveerd te krijgen omdat wij geen adres konden geven. We reden immers rond in een camper. Uiteindelijk bedachten we dat we net zo goed het adres van de camping konden opgeven en dat was in orde. Wel werd het kaartje voor de duur van de vakantie geactiveerd. Er zat dus een einddatum op.
Het werkt dus niet zo als in Nederland waar je op veel plekken gewoon een simkaartje kunt kopen zonder deze te hoeven te registreren.
Het kaartje kon gewoon in een simlockvrije telefoon gestopt worden en werkte prima. Maar naar huis bellen hebben we met skype gedaan. Even een sms-je gestuurd dat we online waren, maar dat kun je ook met een mailtje doen natuurlijk. We hadden soms geluk dat we gratis op een onbeveiligd netwerk het internet op konden. En dan kun je dus gratis bellen met skype en je kunt elkaar ook nog zien.
De mcDonalds hebben een gratis Wifi internet, hoewel trage verbinding. Ook de burgerking is daar mee begonnen. Gewoon op de parkeerplaats gaan staan en dicht genoeg bij het gebouw om het internet signaal op te kunnen pakken en dan maar gaan met die banaan.

Hé Skippie,

Anders kun je altijd nog een losse Iphone kopen zonder simlock. Kost maar zo'n 6 à 700 euro... :wink:

Wim.

hahaha :shock: ik had zoiets wel verwacht ja..... ik ga eens kijken of er 2ehandsjes zijn die ik goedkoper op de kop kan tikken. Zeker omdat er binnenkort nieuwe iPhone's op de markt komen. Maar anders neem ik gewoon mijn oude mobiel(tje) mee :wink:

nokia.gif

Back