(Nederlandse) Slager?

sunnydutch

Member
Hallo,

Weet iemand een "nederlandse" slagerij hier in Qld?
Ik ben die "cuts" hier zo beu. Ze kunnen hier gewoonweg geen vlees snijden.

Varkensvlees is echt nooit te (vr)eten en je hebt nooit eens "lekker" vlees, smaakt altijd naar bere vlees en er zit altijd veel vet aan!
Beef zit ook geen reuk of smaak aan. Ik mag dan misschien dom zijn...maar kan nog steeds geen vergelijkbare stukken vlees vinden.

Iemand enige suggesties?

Alvast bedankt voor de moeite om te reageren.
 
Waar in QLD, dear?

Wij eten alleen biologisch vlees, en denk dat we daarmee een beetje verwend zijn, maar dat is in dit geval OK :) Er zitten in Brisbane e.o. een handvol biologische slagers, waarvan eentje die certified is, en dat is dan ook wel duurder. Maar heel lekker! Je kan ze vinden in de yellow pages, just look for 'organic butcher'. Allsop Butchers op Cleveland Road, The Meating Place in Paddington, in Ney Road in Capalaba zit er ook eentje, schiet me zo te binnen.

Groetjes,

Irene
 
Nou weet ik eigenlijk niet of het hier ook is, maar in Nieuw Zeeland hoorde ik dat het verschil was dat in Nederland de varkens gekastreerd worden als ze jong zijn en in NZ niet, waardoor de smaak veel sterker is voor varkensvlees. Weet niet hoeveel daar van waar is.... Heb verder geen ideeen behalve dan je eigen biggetje te kopen, kastreren, opfokken en dan een goede slager zoeken die hem voor je op een goede manier aansnijdt....
Jo
 
Back
Top