Nederlandstalige Windows XP gebruiken in Australia

nico

Member
Hoi,

ik heb mijn oude nederlandstalige XP op mijn tweede pc geinstalleerd. Ik kan wel geen verbinding maken met het internet. Weet iemand of het ene met het andere te maken heeft? Mijn provider is Bigpond - broadband.
groeten,    nico***
 
Wij hebben de Engelstalige versie van Vista en XP en hebben geen problemen. Kan volgens mij niets met elkaar te maken hebben, klinkt in ieder geval behoorlijk ongeloofwaardig  :wink:
Zoek hier eens naar antwoorden, of stel je vraag: http://gathering.tweakers.net/
 
Wel geen verbinding? Kan je het nou wél of níet? Nee hoor, flauw, ik snap wat je bedoelt. Lijkt mij dat het geen verschil zou moeten maken. Zou je de oorzaak niet ergens anders moeten zoeken? Heb je het al bij die Tweakers gevonden? Ben benieuwd.

Tjuus!
 
Vreemd. Ten einde raad sluit ik een USB kabel i.p.v. die ethernet kabel die ik gebruik voor Vista en dan lukt het me wel.

Irene, ik weet wel niet hoe dat komt.

Toch bedankt voor de reakties,        Nicoo***
 
[quote author=Dijnnas link=topic=7575.msg98252#msg98252 date=1188570890]
Hai Nicoo***
Wat deed je precies met de usb?
[/quote]

Wel, het modem heeft zowel een ethernet als een USB aansluiting. (pc's hebben nu meestal 4 of meerdere usb aansluitingen)
Voordien had ik Vista op die computer draaien en was de pc op het modem aangesloten met de ethernet kabel. Na XP geinstalleerd te hebben kan de pc alleen mijn modem herkennen als ik hen verbind met een USB kabel.
 
run via Start - Control Panel - Internet options  de wizard waarin je je computer configureert voor een internet verbinding via de router
 
Soms hè, soms ben ik gewoon dánkbaar als m'n PC of laptop het gewoon dóet. Ik weet niet wíe ik moet bedanken, maar dankbaar ben ik....

:-D
 
Een Nederlandstalige XP is wel lastig als je pc het niet meer doet en de reparateur spreekt alleen Engels.....
 
[quote author=linda link=topic=7575.msg98340#msg98340 date=1188698958]
Een Nederlandstalige XP is wel lastig als je pc het niet meer doet en de reparateur spreekt alleen Engels.....
[/quote]

...zelfs als 'ie Frans, Spaans, Grieks en Portugees spreekt, nog steeds onhandig... :-D
 
[quote author=nico link=topic=7575.msg98278#msg98278 date=1188601707]
[quote author=Dijnnas link=topic=7575.msg98252#msg98252 date=1188570890]
Hai Nicoo***
Wat deed je precies met de usb?
[/quote]

Wel, het modem heeft zowel een ethernet als een USB aansluiting. (pc's hebben nu meestal 4 of meerdere usb aansluitingen)
Voordien had ik Vista op die computer draaien en was de pc op het modem aangesloten met de ethernet kabel. Na XP geinstalleerd te hebben kan de pc alleen mijn modem herkennen als ik hen verbind met een USB kabel.
[/quote]

Gebruikte je een cross UTP cable of een 'gewone'? Normaliter moet je een cross cable (ziet er uit als een gewone UTP cable maar intern zijn de draadjes gekruisd tussen de connectoren) gebruiken als je twee ethernet devices aansluit (dus geen hub/switch oid). Soms zit er op het modem een knopje dat je in kan drukken om de connector cross / niet-cross te maken (dan kan je dus zowel gewone UTP cable gebruiken als een cross cable).

Kan ook gewoon zijn dat je UTP cable kapot is :) Maar met de language instellingen van windows heeft het niets te maken...
 
Ik kwam trouwens in internet cafe's in Australie vaak chinese windows XP tegen. Ook fijn :S
 
Hey Fourinpee,

ik had het over USB
http://www.germes-online.com/direct/dbimage/50082837/Computer_Connector___Cable.jpg,
niet UTP.

Groeten, nico***
 
Klinkt wellicht als een netwerk issue (DHCP problemen, IP-nummer toekenning enzo) omdat USB wel werkt. Erg lastig om op een afstandje antwoord te geven, kan werkelijk overal mis zitten... (De taal van) het OS maakt niets uit.
 
[quote author=nico link=topic=7575.msg98403#msg98403 date=1188799434]
Hey Fourinpee,

ik had het over USB
http://www.germes-online.com/direct/dbimage/50082837/Computer_Connector___Cable.jpg,
niet UTP.

Groeten, nico***
[/quote]

Ik weet dat dat wel werkte; vandaar mijn opmerking over UTP omdat je eerder schreef:

[quote author=nico link=topic=7575.msg98249#msg98249 date=1188564507]
Vreemd. Ten einde raad sluit ik een USB kabel i.p.v. die ethernet kabel die ik gebruik voor Vista en dan lukt het me wel.
[/quote]

(en even voor de duidelijkheid; 'ethernet kabel' is een UTP kabel)
 
[quote author=michielsylvia link=topic=7575.msg98406#msg98406 date=1188800889]
Klinkt wellicht als een netwerk issue (DHCP problemen, IP-nummer toekenning enzo) omdat USB wel werkt. Erg lastig om op een afstandje antwoord te geven, kan werkelijk overal mis zitten... (De taal van) het OS maakt niets uit.
[/quote]

Lijkt me heel erg onwaarschijnlijk; een DHCP server deelt niet anders uit over ethernet danwel USB. Het lijkt me dat hij:

1. een kapotte UTP kabel gebruikt
2. een verkeerde UTP kabel gebruikt (cross vs niet-cross)
3. zijn ethernet kaart niet werkt
4. zijn firewall te hoog staat waardoor traffic geblocked wordt

Achterop je ethernet kaart staan stutus lampjes en in windows kan je ook zien of er een netwerk verbinding is gemaakt (100Mbit connected melding oid).
 
Hoi 4np,

het doet er eigenlijk niet zoveel meer toe. Ik ben gewoon blij dat ik nu een verbinding heb en ik werk gewoon liever met XP ipv Vista. Misschien uit gewoonte maar ik heb bvb altijd Outlook express gebruikt en in Vista bestaat dit programma niet meer. Zo zijn er verschillende programmas die ik niet meer kon gebruiken. Dit is nu opgelost.

Toch nog vermelden dat mijn ethernet kabel en kaart ok zijn.
Firewall was nog niet geinstalleerd.

over and out,                Nico***
 
[quote author=nico link=topic=7575.msg98607#msg98607 date=1188972106]
ik heb bvb altijd Outlook express gebruikt en in Vista bestaat dit programma niet meer. Zo zijn er verschillende programmas die ik niet meer kon gebruiken. [/quote]

ik wil niet bijdehand doen, maar volgens mij kun je wel gewoon Outlook onder Vista draaien.
 
Back
Top