Nederlandstalige Windows XP gebruiken in Australia

Volgens mij liggen alle problemen helemaal niet aan jouw computer, maar aan je ISP. :-( Bigpond is de grootste ramp die je je kunt voorstellen. Wij hadden Bigpond en de meest eenvoudige problemen konden ze daar bij de helpdesk nog niet oplossen. Router? Nooit van gehoord. Website verwijderen? Goh, hebben we websites dan? Goed advies voor wie nog gaat emigreren: neem geen Bigpond! Wij hebben nu Westnet, met mooie prijzen en een excellente helpdesk.

Groetjes,
Rixta
 
Bigpond had een tijd geleden vrij veel plaatselijke connectieproblemen, maar loopt nu bij ons al lang bijzonder soepel. Qua router, ja... weet je wat het is? Ze ondersteunen niet een wireless router als 'ie niet van hén komt... Dat gepiel heb ik ook gehad ja - nadeel. Maar op die hiccup na loopt het allemaal prima hier.
(Niet om jou tegen te spreken Rixta, maar gewoon, om te laten weten dat het niet alleen doffe ellende is :))
 
Over internet gesproken (en ik weet dat er al andere topics over lopen maar ik vraag het toch maar)... Ik ben een grootgebruiker en wil een internet verbinding zonder datalimiet en met een zo groot mogelijke upstream en downstream tenminste 2 Megabit... Ik wil alle poorten kunnen gebruien (dus geen provider die poort 25 blocked). Ik kom waarschijnlijk in/rond Sydney terecht; welke provider moet ik hebben? :)
 
Internet zonder data limiet is een schaars goed in Australie. Ik mis mijn Tele2/Versatel en zelfs mijn oude UPC verbinding...
Ik heb zelf Bigpond cable, en hoewel het 1 grote ellende was om meer dan 1 pc draadloos te laten connecten (ze hadden zo'n raar heartbeat systeem, waarbij je een dialler moest gebruiken om te kunnen internetten, en niemand wist hoe ik deze dialler settings op mijn wireless router moest instellen), draait het nu stabiel. Wel maak ik gebruik van DUmeter, om zo m'n verbuik in de gaten te houden, anders kom ik sowieso boven die 12GB max uit (en wordt ik teruggezet naar ISDN speed).
Ik zie de laatste tijd veel advertenties van TPG in de MX, zie http://www.tpg.com.au/products_services/adsl_pricing.php?type=residential. Daar is de datalimiet tenminste wat hoger.
En om weer terug naar het oorspronkelijke topic te keren: ook ik maak gebruik van NL WinXP (moet niets uitmaken).
 
Pfff 12GB; een paar divxjes en je bent eroverheen :S Ik wil mijn linux boxje -netzoals hier- laten routeren en file-/daap-/ftp/web-server laten zijn. pptp connecties zijn ook wel een beeeeetje outdated hier in NL maar blijkbaar daar nog volop (?) in gebruik.
 
Hmm KPN werkt nog steeds met die shit pppoa protocol.  Je ADSL modem belt gewoon voor je in op het ADSL netwerk.

Ben ik blij dat er naast nog BBned bestaat met een fatsoenlijk bridged systeeem  ;-)
 
[quote author=4np link=topic=7575.msg98727#msg98727 date=1189110054]
Over internet gesproken (en ik weet dat er al andere topics over lopen maar ik vraag het toch maar)... Ik ben een grootgebruiker en wil een internet verbinding zonder datalimiet en met een zo groot mogelijke upstream en downstream tenminste 2 Megabit... Ik wil alle poorten kunnen gebruien (dus geen provider die poort 25 blocked). Ik kom waarschijnlijk in/rond Sydney terecht; welke provider moet ik hebben? :)
[/quote]

Neem hier eens een kijkje: http://bc.whirlpool.net.au/
 
Back
Top