Negatieve ervaringen over emigratie?????

Status
Not open for further replies.

baju

New Member
Hallo,

Wij zijn net nieuw op dit forum en hebben eigenlijk heeeel veel vragen over emigratie naar Australië...

We zijn nu heel veel aan het uitzoeken en daar worden al veel vragen beantwoord. Maar wat ons opvalt
is dat we weinig of geen negatieve ervaringen terug lezen over emigratie naar australië. (gelukkig maar).
Op gebied van wonen & werken, kortom het dagelijkse leven in Australië. Hoe is het leven in een grote
stad (bijv Brisbane) is dit een hectische stad? Is dit bijv te vergelijken met een stad als Den Haag?
Wie kan er vertellen wat hij/zij als negatief heeft ervaren?

Waar wij het meeste mee zitten is eigenlijk het  aan de andere kant van de wereld ligt. Als er iets is met
je familie ben je niet 1-2-3 terug in NL. Hoe ervaren onze kinderen het, krijgen ze geen heinwee? Gaan
ze opa & oma niet missen? Etc etc..

Het zijn gewoon enkele tips cq opmerkingen waar wij naar op zoek zijn van mensen die de overstap al
hebben gemaakt. Hoe ga je om met informatie naar je kinderen toe en emigreren met kinderen? Misschien
zijn er nog nuttige tips???


Groeten Jur & Bar :-o
 
:hi: op dit gezellige forum.

Gebruik de SEARCH knop en je zult al veel antwoorden vinden.
Ook negatieve, niet een land is immers perfect, ook Oz niet.

Maar toch meer positieve dan negatieve gelukkig.
En een persoonlijk idee of gevoel over emigratie is eigenlijk
voor iedereen anders.

Veel succes met jullie speurtocht.

Gr. Ton  :up:
 
Dag Jur en Bar,

Om op één aspect van jullie vragen in te gaan: Zelfs de grootste stad van Australie (Sydney), met zijn 4 (of 4,5) miljoen inwoners is ondanks dat het een bruisende stad is, toch heel wat relaxter dan onze grote steden. Wij vinden het in Sydney b.v. zelfs prettiger en relaxter vertoeven dan in Amsterdam...

Voor de overige steden zal het alleen maar meer zo zijn.. ;-)

M.vr.gr.

Perthpete.

PS: Wij gaan straks naar Perth, ook nog 1,5 miljoen inwoners, maar bijna een (naar NL begrippen) plattelandsstad.
 
Natuurlijk ga je mensen missen en zullen de meeste van ons ook af en toe wel eens heimwee krijgen, maar dat is iets wat je van te voren weet en daar moet je je op voorbereiden.
Ik zal er ook altijd voor zorgen dat ik een "Nederland Potje" hebt. Genoeg geld voor in ieder geval 1 vliegticket naar huis (voor mij) voor als er wat met mijn familie leden / vrienden gebeurt. Tuurlijk is het een eind weg, maar uiteindelijk kan je in ongeveer 25-30 uur 'thuis' zijn.
 
Ik heb zelf al eens eerder een topic gestart over de negatieve kanten en dat ik enkele verhalen heb gehoord van mensen die zijn teruggekomen uit Australië maar over het algemeen denk ik dat je zowel Australië niet nu moet gaan idealiseren en als je in Australië bent niet Nederland dan opeens moet gaan idealiseren.
Wat de stad Brisbane betreft, zoals je weet kan het daar behoorlijk warm worden en ik denk dat je wat dat betreft er goed rekening mee kan houden dat je dan als je in Brisbane woont dus ook naar je werk toe moet gaan met 45 gr. en dan misschien vanuit je werk in een broeikas van je eigen huis terecht komt. Vakantie is natuurlijk heel wat anders dan wonen. Maar voor de rest, inderdaad weinig negatiefs voor Australië.
 
[quote author=baju link=topic=2248.msg23237#msg23237 date=1123450051]
Hallo,

Wij zijn net nieuw op dit forum en hebben eigenlijk heeeel veel vragen over emigratie naar Australië...

We zijn nu heel veel aan het uitzoeken en daar worden al veel vragen beantwoord. Maar wat ons opvalt
is dat we weinig of geen negatieve ervaringen terug lezen over emigratie naar australië. (gelukkig maar).
Op gebied van wonen & werken, kortom het dagelijkse leven in Australië. Hoe is het leven in een grote
stad (bijv Brisbane) is dit een hectische stad? Is dit bijv te vergelijken met een stad als Den Haag?
Wie kan er vertellen wat hij/zij als negatief heeft ervaren?

Waar wij het meeste mee zitten is eigenlijk het  aan de andere kant van de wereld ligt. Als er iets is met
je familie ben je niet 1-2-3 terug in NL. Hoe ervaren onze kinderen het, krijgen ze geen heinwee? Gaan
ze opa & oma niet missen? Etc etc..

Het zijn gewoon enkele tips cq opmerkingen waar wij naar op zoek zijn van mensen die de overstap al
hebben gemaakt. Hoe ga je om met informatie naar je kinderen toe en emigreren met kinderen? Misschien
zijn er nog nuttige tips???


Groeten Jur & Bar :-o[/quote]

Hallo daar.
ik ben zelf nu ook druk bezig met een visum ben eigenlijk net begonnen.
Ik ben er 5 jaar geleden voor een periode van 7 maanden geweest en ook gewerkt en dat ging niet zomaar even daarmee bedoel ik een baan zoeken.
Heb tijdelijk in de grote steden gewoont toen die tijd en heb er heel veel voor moeten doen om ook maar een baantje te vinden.
Is mij toen ook verteld ooo zo een baan ja not dus je moet aardig sterk in je schoenen staan en willen en kunnen incasseren.
Veel succes em mocht je iets horen qua info hoor ik het ook graag van je hoi hoi
Gr. Ben


 
Er lopen meerdere draadjes over bijvoorbeeld spijt van de emigratie:
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2462.0

of problemen met de familie:
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1849.0 enz.

Middels de search knop zul je er nog veel meer vinden.
Succes.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top