net niet??

Krakertjes

New Member
nou ik ben me een beetje aan het verdiepen in de visa's!!
Maar heb het idee dat het allemaal net niet is?? zucht..
wie kan helpen..
heb namelijk al flink de search button gebruikt maar het resultaat nog niet gevonden..
goede draadjes dus welkom..
Waarom net niet..
Mijn vriend werkt 7jr bij uts verhuisbedrijf
kan gelijk beginnen in oz bij de uts daar
krijgt 3 mnd proef dan full time voor vast...
alleen zover ik weet staat deze niet op de sol lijst?
Hij heeft er ook familie zitten maar is achterneef dus ook een net nie ;)
nou ik heb werkervaring met meervoudig gehandicapten
en ook intern de opleiding vpk gedaan alleen behaald tot verzorgende ig
en werk nu part time bij thuiszorg als verzorgende..
en volgens mij sta ik ook niet op de lijst of moet ik dit zien als nurse??
en ja sem hehe heeft een lekker leventje met niets doen ;)
wie kan ons een beetje op weg helpen en hopelijk vertellen dat
wij toch wel een visa aan kunnen vragen??
zo ja welke dan gaat ik daar weer verder zoeken..
het is een speurtocht hoor :)
nou alvast bedankt voor de hulp!!
:wink:
liefs,
sanne bart en sem

Ja Bart gaat ze vanavond een meeltje sturen en het een en ander vragen dat zou natuurlijk heel fijn zijn...
Hij mocht ze sowieso opgeven was geen probleem dus ik denk dat ze sponseren ook niet erg vinden :)
Maar moet dat dan niet op de lijst staan? Van werk dat ze willen?
Of als je een baan hebt dat het toch mag?

De lijst is voor een Skilled Visum.
Verder ben ik niet helemaal thuis in een sponsor visum. Er zullen vast mensen hier zijn die er wel ervaring mee hebben :wink:

Ah ok hmm nou mensen kom maar op!!
geef ons hoop of een startsein oid haha
Want dan gaan we beginnen met de andere berg!!! hihi :)
:cool:

Volgens mij moet ook voor sponsoring het beroep wel op de SOL lijst staan. Effe goed spitten, of je het niet in een van de beroepen kunt gieten!
Maar jouw achtergrond is ook interessant (in de zorg), ook daarin zou ik nog even iets verder spitten......hoop dat parttime minimaal 20 uur per week is?

Nog niet opgeven hoor.............hier moeten mensen zijn die je verder kunnen helpen omtrent bovenstaande........

Henriette

Volgens mij  heeft Henriette gelijk, want ze vinden dat hun eigen menzen (austaliers) het wel kan.Het lijst is echt voor beroepen waar ze  een tekort aan heeft of een tijdelijke tekort. Bij deze menzen hebben ze belang en die mogen wel komen.
Heel veel sterkte :up:

Gerard

Nou we hebben ff de ambassade gebeld, en toen die in berlijn!
Antwoord was dat we waarschijnlijk eens moeten gaan kijken bij:
The 457 Long Stay Business visa
Klopt dit?
Daarin lees ik namelijk ook bij job agreement dus dat is in ons geval zo en eventueel kon de familie van bart hem ook nog sponseren zeiden hun..
Want het werk in australie doet niet aan sponseren maar ze willen wel helpen met aantonen van een job agreement..
Dus het is een beetje over en weer gevraag op dit moment..
Dus nu aan het uitzoeken of we voor die visa moeten gaan en dan er zsm een permanente van te maken natuurlijk!!
Mensen met ervaring met deze visa hulp is welkom!!
Groetjes de krakertjes!

[quote author=Krakertjes link=topic=4464.msg55966#msg55966 date=1144948583]
Nou we hebben ff de ambassade gebeld, en toen die in berlijn!
Antwoord was dat we waarschijnlijk eens moeten gaan kijken bij:
The 457 Long Stay Business visa[/quote]

Here you go,
zeer positief nieuws,

en voor je het weet ben je in Oz,

:up:    :up:    :up:

Jack

Hallo Krakertjes,

Als je vriend nou even zijn best doet om voor een ieder die nog naar Australië moet vertrekken een goede prijs maakt voor het verhuizen van een container. Kan je vriend missschien wel minimaal 100 klanten aanbrengen. Gaat UTS waarschijnlijk wel het vuur uit zijn/haar sloffen lopen om jullie zo snel mogelijk naar Australië te krijgen.

Als dit geen optie is dan in ieder geval succes met visum.

groeten Wim

ja dat zal ik eens overleggen haha ik had hier en daar al verhuis berichies gelezen ja
mooie potentionele klanten dus meld jullie maar vast aan haha

ow ja hij doet ook dat soort verhuizingen he dus mocht iemand een goedkopere verhuizing willen pm'tje sturen ;)
Is er trouwens al een lijst opgezet met containers delen?
Ik heb hem nog niet gevonden?
Misschien eens handig om te maken dus een lijst wanneer je gaat en of je dus containers kunt delen..
En zo gezamenlijk de kosten kunt delen..
ideetje?

pfffffff nou beetje alles uit zitten zoeken en je wordt er niet vrolijker van hoor..
Ik ben verz. ig dus geen Registered Nurse helaas dus sta ook niet in de lijst..
Bart heeft een baan aangeboden gekregen bij welke uts verhuisbedrijf die maar wil kan hij full time beginnen maar staat ook niet op de lijst en weet dus ook geen mogelijkheid binnen te komen..
En die achterneef is niet close genoeg om daar iets mee te kunnen zijn we achter..
pfff dus en komen we er ooit nog wel stress :p
Nou we gaan dan toch maar naar een emigratie bureau
waarvan dus 1 al geen nieuwe aanvragen meer aanneemt en de ander wacht ik nog op antwoord..
Zucht why so difficult..
Mocht er nog ruimte in iemand zijn koffer zijn wij liften graag mee  :lol:

Ow ja nog iets bart heeft ook een koks diploma behaald alleen verder geen werkervaring hierin..
kunnen we daar anders nog iets mee???

Hey Sanne,

Wat een gedoe, he, allemaal. Ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van kan worden.
Maar niet opgeven hoor. Er zal toch wel iets te vinden zijn om Australië binnen te komen?!
Heel veel succes en sterkte bij het verder zoeken :up:.

Groetjes,
Mel

Ja dat hopen we en zijn we ook wel mee bezig misschien denken wij ook wel moeilijker..
Daarom toch maar bureautje vragen..
want de embassy wordt je niet wijzer van en de familie van bart is heel positief en makkelijk alleen de visa verstrekking niet haha!!

Hai Sanne,

Je kan zeker wat met dat koksdiploma(hoop m zelf over 2 jaar te halen)maar werkervaring is toch ook noodzakelijk,overigens is kok wel MODL beroep.
Hopelijk dat een bureau wat voor jullie kan betekenen.

ja die werkervaring zit er nog niet in haha
jammer genoeg..
Hij heeft wel de 4 jarige opleiding gedaan maar dus niet de 6jr werkervaring die ze vragen als k het goed lees..
en 6 jr vinden we toch iets te lang om nog te wachten :)
hehe :cry:

Ik moet ook minimaal 4-5 jaar werkervaring hebben,en dat duurt mij ook te lang.Dus als ik een werkgever kan vinden in de tussentijd,dan vind ik het ook prima.Van 2 recruiters heb ik positief bericht.(=belangstelling in de toekomst).

ja maar bart wil eigenlijk niet als kok werken en om dan eerst hier 4-5 jr te werken en daar ook nog eens ziet ie nie zitten haha

Beste Kraker,

Als jouw hubbie op een skilled independent visa voor kok Oz in kan komen, dan hoeft hij daar niet noodzakelijk ook in dat beroep te gaan werken hoor!

Vwb de Australische overheid mag hij ook ijsjes gaan verkopen, of noem iets anders. Je bent dus niet verplicht te werken in het beroep waarover je visum is aangevraagd.

De reden hiervoor is dat het de Ozzie overheid een soort back-up geeft dat wanneer het met bijv. het verkopen van ijsjes niet lekker loopt, je hoogst waarschijnlijk toch in je oude beroep zal terugvallen waardoor je uiteindelijk geen aanspraak op een uitkering zal maken!

Hgr, Jeanine

Back