net niet??

ja ok maar die 4-5 jaartjes werkervaring na zijn diploma mist hij nog...
hij heeft wel een baan aangeboden gekregen van uts en die willen ook wel aantonen dat ze een full time job aanbieden dus dat zijn we nu aan het uitzoeken..
want om eerst nog 4-5 jr te wachten en hij hier als kok moet werken zit hij niet op te wachten..
of is alleen de opleiding waarin je ook ervaring hebt voldoende??
dat zou wel mooi zijn haha
dus de baan hebben we eigenlijk al nu de visa nog maar we willen wel de goeie aanvragen natuurlijk!!!

Maar wat denken jullie met een job offer full time die ze sowieso willen garanderen..
Zullen we dan gaan voor de 457 en dan onder het motto labor agreement??
Kan iemand dit samen met mij even napluizen ik heb dit al zoveel mogelijk doorgelezen en ook aan 2 migratie bureau's gevraagd maar nog geen antwoord en bij de embassy ook nog niet echt duidelijkheid..
Misschien iemand hier op het forum die ons wat meer duidelijkheid/ervaring kan geven hierover??
zou heel fijn zijn alles is welkom!!

Ok we zijn weer wat verder op onderzoek geweest..
De search button is al flink versleten hihi
En ook degene die ons al hebben geholpen thanx :)
Ik begon al bijna te denken dat we er niet zouden kunnen komen..
En omdat we onze antwoorden nog moeten afwachten bij de bureau's en na pasen anders maar eens gaan bellen!
Voor toch meer zekerheid..

Maar misschien kunnen jullie ons wat meer zekerheid geven..

Mijn vriend heeft vroeger jaja de 30 komt er ook aan voor hem...nu nog 27 hoor laat het hem maar niet lezen hihi  :evil:

Een koksopleiding gedaan van 6jr dit was wel full study maar natuurlijk wel stages en in de opleiding zelf ook praktijk gedaan ;)

Nu heeft hij verder geen werkervaring..Helaas voor nu natuurlijk..
Als hij nu een jaar ergens gaat werken, als kok kunnen we dan een visa aanvragen?!
Dit zou natuurlijk helemaal geweldig zijn en dan gaat ie gisteren al solliciteren  :p

Nou ik hoop het ik hoop het..want dit geeft ons dan toch weer een beetje hoop!!

Wie kan ons hier meer over vertellen?!
Of we dan toch een echte kans maken?
Qua punten zitten we er dan ruim overheen ;) Dus dat is ook gunstig!!

En komt zijn opleiding ook in aanmerking?

Nou ik hou het hier even bij want ik wil natuurlijk ook weten of het dan uit maakt waar hij als kok gaat werken en hoeveel uur je moet werken..maar de hoop vragen erna heb ik natuurlijk alleen iets aan als bovenstaande vragen positief uitpakken!!
WIJ HOPEN HET ZO!!
nou mensen als jullie nog niet moe van ons worden  :oops: :oops: :oops:
sorry en alle antwoorden zijn welkom!!
:up: :up: :up:
liefs,
de krakertjes!

M5: Dit topic is meer iets voor de Laatste stand van zaken, daarom is deze gemerged.

Het is een goede optie,maar TRA is niet makkelijk!Dimia vindt 1 jaar werkervaring prima maar TRA eist minimaal 4 tot 5 jaar,of dit recent moet zijn weet ik niet.
Het komt erop neer dat je moet bewijzen dat je man net zo goed is als een Australische kok,je moet  alles op alles zetten om hun te overtuigen.
Maar misschien dat een bureau daarin kan adviseren?

Groet,Clair.

Ik heb toch echt gelezen dat je bij een MODL beroep 12 maanden recent gewerkt moet hebben
en bij een SOL beroep 3-4 jaar...
Dus dan zouden we het na dit ene jaar toch kunnen proberen.
Hij heeft in die 6 jaar koksopleiding toch ook werkervaring opgedaan :)
En als ik in de lijst kijk wat de omschrijving voor kok is dan is in en friet tent al werken voldoende..
Want die eisen zijn maar minimaal wat ik lees??
Wat voor koksopleiding doe jij nu?!
En bij La place werken is dit ook voldoende voor kokservaring??

Nou wie weet het precies of je nu 12 mnd werkervaring moet hebben of toch 3-4 jaar??

We gaan dus voor een beroep in de MODL ;)

En wat raar dat TRA dan weer andere regels heeft dan DIMIA
kan iemand mij een directe link geven van TRA waar de eisen anders duidelijk opstaan?
Kan ik ook nog uitpluizen dan..

Nou we hebben eventjes move2australia gebeld!
En als kok klopt het dat je 1 jr werkervaring moet hebben voor je visum, maar
je wordt dan nog door een vak commissie beoordeeld en die eisen minimaal 5 jr  :-o
dus dat gaat niet lukken dus zo gaan we het ook niet spelen...

Nu hebben we gelijk eventjes de vraag voorgelegd van dat hij bij uts een baan aangeboden kan krijgen..
Uts moet dan aan kunnen tonen dat hij hem echt nodig heeft en dit niet opgevuld kan worden door een aussie, en zo hem gaat sponseren dus een soort overseas empleyee sponsership idee..
Dus dan hoefde je volgens hem ook NIET op de lijst te staan?!

Nou dat wordt dus weer contact opnemen met het bedrijf..

Ben benieuwd dit zou voor ons dan de poort zijn anders houdt het een heel end op..
Of andere verhuisbedrijven zoeken die het eventueel wel willen!!
:-(

Antwoord op je PM:

Dag Krakertje

Met een 457 sponsorship wordt je aanvraag wel een beetje een ander verhaal. Je hebt dan een veel sterkere poot om op te staan. Echter, volgens mij moet het bedrijf dat je sponsort wel aannemelijk weten te maken dat ze je man nodig hebben en er niet direkt een Australier is die hetzelfde werk kan doen. En pas een beetje op, want met een door een bedrijf gesponsord visum ben je wel een beetje aan dat bedrijf overgeleverd. Ontslag nemen is dan geen echte optie als je het niet naar je zin hebt.

Overigens heb ik het idee dat sponsoring door bedrijven veel gedaan wordt voor Engelse migranten (er is natuurlijk nogal een band tussen de UK en Australie). Op http://britishexpats.com/forum kom je veel meer verhalen tegen van mensen die op een 457 vertrekken dan hier. Kijk er eens op, misschien vindt je daar je antwoorden.

Gr, Bas

Ja ik heb je PM'tje gelezen HEEEL ERG bedankt!!
Ik ga daar eens kijken of ik inderdaad meer mensen met dezelfde visa kan vinden is toch handiger ;)
En wat betreft dat hij daar langer moet werken is absoluut geen probleem want hij heeft hier voor hetzelfde bedrijf al 7 jr gewerkt..
UTS zit door heel de wereld vandaar ;)
that's least of our problems ;)
Maar nogmaals bedankt voor je berichie ;)
Groetjes,
krakertjes

Heb me ook aangemeld bij britishexpats,heeeeeeel,veeeeeeel koks informatie.Ben er heel blij mee!! :up:
En Sanne,afgaand op de beschrijving voor kok bij Dimia en TRA is La Place goed genoeg want het is een restaurant dus ik ga  veel ambachtelijke dingen leren.
Ik ga niveau 2 doen(in sept)  en dat is ook geen probleem,heb t nagevraagt bij een bureau.
Dus misschien komen we mekaar nog tegen bij british expats! :wink:

Groetjes,Clair. :later:

Ja ik denk het wel..
Maar je bent nu dus met opleiding bezig van 2 jr jeetje dat dat voldoende is zeg??

Maar volgens move 2 australia dat bureau dus..moet je sowieso 5jr werkervaring hebben om door de deskundige heen te komen??
Dus dan ben je voorlopig nog wel bezig he??
Wij gaan op dit forum toch iets meer uitzoeken over de baan waar bart kan beginnen..
en ik lees ook al een hoop over enrolled nurses en ik ben verz. ig dus wie weet vind ik daar meer..
Maar ik zal kok nog wel eens lezen ja...
Maar als die werkervaring zo belangrijk is..dan zijn we er voorlopig nog niet dus wij proberen natuurlijk de snelste weg eerst he ;)
Dus gaan kijken of het verhuisbedrijf ons toch wil gaan sponseren..
En ik heb de vraag nog eens gesteld of je dan echt niet op de SOL lijst moet staan want door de telefoon zei hij namelijk van niet..dat zou fijn zijn!!

Ik ben nog niet met de opleiding begonnen,nog 5 maandjes.Ja,die opleiding voor basis kok is goed genoeg,ik denk dat werkervaring zwaarder telt.
5 jaar duurt mij ook te lang vandaar dat ik ook 457 overweeg,er zitten wat haken&ogen aan maar goed,je moet ergens beginnen.

dus als bart een 457 aanvraagt als kok issie wel binnen??
btw als ik mag vragen bij welk bureau zit jij of heb je die vraag gesteld??
en als ik het dus goed begrijp bij een 457 is werkervaring dus niet nodig??
leek me dan juist nog strenger..
bij 457 ga je juist in het beroep werken en bij een skilled visum heb je wel werkervaring nodig en hoef je er niet in te werken..lijkt me erg krom??

[quote author=Krakertjes link=topic=4495.msg56387#msg56387 date=1145272997]
dus als bart een 457 aanvraagt als kok issie wel binnen??
btw als ik mag vragen bij welk bureau zit jij of heb je die vraag gesteld??
en als ik het dus goed begrijp bij een 457 is werkervaring dus niet nodig??
leek me dan juist nog strenger..
bij 457 ga je juist in het beroep werken en bij een skilled visum heb je wel werkervaring nodig en hoef je er niet in te werken..lijkt me erg krom??[/quote]

Zijn we met volle spanning aan het meelezen/meeleven,..............vraagjes , vraagjes en vraagjes.....en dan zijn we benieuwd op een antwoord
en dan[quote author=clair link=topic=4495.msg56395#msg56395 date=1145276032]
Sanne,

ik heb je een pm gestuurd.           Groet,Clair. [/quote]

:group: :naughty: :whisper: :whisper: :naughty: :naughty: :bangcomputer: :bangcomputer: :cry2: :cry2: :cry2: :smash: :yellowcard:

:-D :lol:

Jack :evil:

Sanne!

Heb je op British expats gelezen over die vrachtwagen chauffeur(geen Sol of Modl) en die via werkgever is binnengekomen?
Moest geloof ik wel in regional Australia zijn,het kan dus idd wel!

CLAIR YOUR MY ANGEL!!
weet je dat haha
Als wij jou tegen komen dan pas maar op want je wordt helemaal dood geknuffeld hoor  :lol:
hihi ik gaat eens kijken heb het nog niet gelezen!
heb je mijn pm'tje gahd????

ok tot nu toe heb ik dit gevonden...
http://www.abs.gov.au/Ausstats/abs@.nsf/66f306f503e529a5ca25697e0017661f/F31ADFFB5C2CA1FBCA25697E00185216?opendocument

wat kan ik hiermee mensen???
ik ben al aan het searchen weer  :|

edit: kunnen wij voor een rsms gaan???
wie weet hier meer over te vertellen??

Hai Sanne,

Ik heb je pm gestuurd via British expats.Ik denk dat die vrachtwagen chauffeur ook op een RSMS visum is binnen gekomen.
Ik hoop dat jullie er uit komen.

Back