New here.......

ChristyA

New Member
Hallo iedereen, ik ben Christy , Australische bij geboorte ,maar woon al 18 jaar in Noord Brabant. Wij zijn van plan om in Augustus te verhuizen naar de Gold Coast waar mijn familie woont. Ik vind het heel spannend en eigenlijk een beetje( eigenlijk veel Meer dan een beetje) eng, weet nog niet zeker als het een goed beslissing is. Ik heb Nederland altijd Leuk gevonden, behalve het winter dan..........Ik heb Twee kinderen die niet echt enthusiast zijn om te verhuizen en dat maakt het een beetje moeilijk er.......Ik vind het hartstikke Leuk om jullie reacties en ervaringen te lezen. OOk ben ik Australische, er zijn veel nuttige tips die ik goed kan gebruiken. Bedankt!

Welkom, en ja, ik kan me goed voorstellen dat het ondanks je Australische achtergrond een hele stap is (dat is het namelijk ook ;) )

Hee Christy, welkom! Kan goed begrijpen dat het spannend is, maar het komt vast allemaal in orde! Wij wonen vlakbij de Gold Coast, 20 minuutjes rijden. En ik kom oorspronkelijk uit Noord-Brabant, ook nog eens toevallig.

Succes met de voorbereidingen!

Welkom NB-er,

Ben je al met je kinderen op vakantie geweest naar Australie?

Succes met de immigratie en je kunt altijd weer emigreren als Nederland toch meer je 'thuis' is.

Ben een aantal keer met de kids naar Australie , vonden het leuk maar niet om te blijven........bedankt voor de reacties.

welkom. Ik kom ook uit brabant! Wij hebben net het visum ingevuld, moeten nog veel certificeren voor we het kunnen opsturen maar ons begin is gemaakt. Mijn man is australisch en we plannen volgend jaar naar australie te gaan. Ook 2 kids. Ook ben ik bang voor de stap! Sommige dagen heb ik veel zin in en sommige dagen wil ik niet meer. Sterkte met je voorbereidingen!

sorry, nog een vraagje, hoe oud zojn jouwe kinderen? hebben die ook moeite om te emigreren?Sorry voor alle vragen, maar mijn kinderen hebben veel moeite mee om van hier weg te gaan, Baarle zal altijs thuis blijven zei de jongste van de week......Tips om hen over te halen of het gemakkelijker te maken zijn welkom!!Bedanky

Hoi
We weten nog niet precies waar aan de Gold Coast. Familie woont in paradise point maar het ligt voor ons eraan waar we werk kunnen vinden.
Mijn kids zijn 5 en 6. Mijn zoontje van 5 vind het best maar mijn dochtertje van 6 vind het moeilijk. Heeft een hecht clubje van vriendinnen en dat gaat ze erg moeilijk vinden.
Ik vind het op moment ook erg moeilijk om aan het idee te wennen. Maar mijn man heeft echt ook heimwee naar Australie.
Groetjes.

Welkom! En inderdaad, het blijft een grote stap ongeacht je afkomst!
Maarre.... ik begin bijna te denken dat wij brabo's wel heel graag ons stekje willen verlaten... ;)

We weten nog niet precies waar aan de Gold Coast. Familie woont in paradise point maar het ligt voor ons eraan waar we werk kunnen vinden.
Mijn kids zijn 5 en 6. Mijn zoontje van 5 vind het best maar mijn dochtertje van 6 vind het moeilijk. Heeft een hecht clubje van vriendinnen en dat gaat ze erg moeilijk vinden.
Ik vind het op moment ook erg moeilijk om aan het idee te wennen. Maar mijn man heeft echt ook heimwee naar Australie.
Dat is echt toeval, mijn zus woont in Paradise Point and mijn vader woont in Biggera Waters en moeder in Arundel....Ik vin het ook heel moeilijk, en ik kom daar vandaan!Mijn jongste van 10 heeft het ook heel moeilijk, net wat jij zegt, een hechte clubje vriendin al vanaf de kleuter klas. Mijn oudste staat er nu voor open, hij is 14 en wil het proberen.... Ik lig er ook wakker van, maar als je wel wat familie in de buurt heb is dat ook fijn......Wnr ben jullie van plan om te gaan?Wij hebben ons huis net verkocht en ik vertrek met kids half Augustus en mijn man komt een paar weken later.....Bedankt voor de reply!Gr Christy

Sorry
Dat is echt toeval, mijn zus woont in Paradise Point and mijn vader woont in Biggera Waters en moeder in Arundel....Ik vin het ook heel moeilijk, en ik kom daar vandaan!Mijn jongste van 10 heeft het ook heel moeilijk, net wat jij zegt, een hechte clubje vriendin al vanaf de kleuter klas. Mijn oudste staat er nu voor open, hij is 14 en wil het proberen.... Ik lig er ook wakker van, maar als je wel wat familie in de buurt heb is dat ook fijn......Wnr ben jullie van plan om te gaan?Wij hebben ons huis net verkocht en ik vertrek met kids half Augustus en mijn man komt een paar weken later.....Bedankt voor de reply!Gr Christy

Sorry Christy voor het late antwoord.
zit je er al en hoe bevalt het nu?
Zijn de kinderen al een klein beetje gewend?
Wij zitten nog steeds in de planfase waarbij mijn man zijn plannen sneller zijn als de mijne
Waar wonen jullie?
groetjes vip

Wij wonen nu in Biggera Waters. Het bevalt mij prima, ik ben thuis, maar voor mijn oudste zoon is het wel wennen. Hij vindt het wel moeilijk om
vrienden te maken, maar hij is pas 3 weken op school..Ik hoop dat het snel beter gaat voor hem. De jongste is helemaal op zijn plaats en wil niet meer terug. Gelukkig heeft mijn man al werk gevonden, hetzelfde als in Nederland,. Het gaat redelijk goed, veel buiten en genieten van het weer...ik had er schrik voor, maar leven hier is idd beter. Ik hoop dat het lukt voor jullie!
gr Christy

Hallo allemaal, zijn er Nederlands gezinnen met oudere kinderen die een keer wil afspreken? Wij wonen aan de Gold Coast en wil gr contact maken met gezinnen met oudere kinderen voor onze 2 jongens van 14 en 10. Bedankt!

Back