Newbie SOL Administrators/Accountants is vergelijkbaar met??

pelpinda

New Member
Hi,

Ik ben nieuw op dit forum en ben aan het kijken of emigratie naar Australie mogelijk is o.b.v. een skilled person visa.
Op de SOL lijst zie ik wel administrators staan en Accountants, maar... over welke opleiding hebben ze het dan? Zelf heb ik MBA gedaan richt Bedrijfsadministratie en ben werkzaam als project accountant bij een vastgoed ontwikkelaar in NL.

Hoe kom ik er achter welke opleiding/functie gelijk staat aan het hierboven vermelde?

Gr. Danielle
 
Hoi Danielle,
Welkom op het forum :up:

Mijn vrouw is controller, maar dat staat niet op de lijst!
Nu wilde zij zich laten assessen als accountant bij de CPAA (dit is de organisatie die je skill assessment in dit geval doet).
Via hun site (even zoeken met google) kun je zien aan welke eisen?vakkenpallet je moet voldoen!
Mijn vrouw heeft universiteit bedrijfseconomie gedaan, afstudeerrichting marketing en ze heeft inmiddels ook HOFAM gedaan. Op basis van deze twee opleidingen kan zij de vakken nawijzen die vereist zijn

Gr Wilbert
 
Wilbert,

Dank voor je reactie. Waarschijnlijk ben ik dus onder gekwalificeerd. Als ik op vacature sites kijk, zou ik daar toch wel goed in te passen zijn. Ben heel benieuwd wat voor omscholing je dan eventueel nog nodig hebt. Misschien kan ik die alvast hier doen?!:)

Suc6!

Gr. Danielle :)
 
Daar werken en solliciteren is weer een heel ander verhaal!!
Het gaat erom eerst je skill assessment er door te krijgen(maakt niet uit voor welk beroep),
wat je vervolgens daar voor werk gaat doen maakt niks uit. Daar ben je helemaal vrij in en als ze je daar aannemen voor een baan zal het je een zorg zijn of je de exacte kwalificaties hebt :wink:

Gr Wilbert
 
Kijk ook even onder de topic over "bouwkundig ingenieur" oid. Ik vertel daar iets over skills assessment voor accountant. Ik heb bedrijfskunde gestudeerd (en weet weinig van accountancy) maar was positief verbaasd dat ik niet eens zoveel vakken hoefde bij te studeren...................misschien lukt het je toch wel. Je assessment is ook lang geldig, dus je hebt de tijd om te studeren (op afstand aan een uni daar) .Wel moet je opleiding erkend zijn als vergelijkbaar met minimaal een bachelor in Oz....Ik verwacht dus HBO of hoger, daar zijn vaste regels voor.

groet, henriette
 
Back
Top