niet getrouwd maar wel samen emigreren

tatjana

New Member
hallo,

Mijn vriend en ik willen allebei graag naar Australie, en waarschijnlijk ga ik dit doen dmv een sponsorship en mijn vriend dmv een skilled visum. Maar hoe zit het nu wanneer hij wel een visum krijgt en ik niet. We zijn namelijk niet getrouwd maar al wel 12 jaar bij elkaar. En "officieel" wonen we mischien net 1 jaar bij elkaar. Moeten we dan getrouwd zijn en zo ja maakt het uit hoe lang?

Kan iemand mij deze vraag beantwoorden? :)
 
Als je een defacto relatie hebt en je woont (minimaal) één jaar samen (en je kunt dit aantonen), dan is er geen enkel probleem om als partner mee te gaan.
 
Hallo Tatjana,

Ook wij zijn niet getrouwd maar wel ruim 11 jaar samen. Aantonen van een relatie kan je via diverse wegen. Bewijs van inschrijving (via gemeente), gemeenschappelijke bankrekening, officiele documenten (bv belasting stukken op hetzelfde adres).  Vaak is dat voldoende. De termijn is inderdaad 1 jaar samen (De Facto relatie), daarbij hoeven niet alle stukken van dezelde datum te zijn.

Zo niet dan heb je nog de "humoristische methode" waar je diverse foto's en brieven en andere persoonlijke dingen als bewijs aanlevert. Toen wij het verzoek kregen om onze relatie nader te bewijzen waren we al in Australie (op een Working Holdiday Visa) en zijn naar een notaris gegaan en hebben een officiele verklaring opgesteld. In Australie koste ons dat niet zo heel veel en was binnen een dag rond en op de post.

Ik hoop dat dit je helpt.

Groet Judith (en Frank)

PS: de Australische overheid houdt van stempels. Hoe meer stempels hoe officieler het voor hun lijkt... ;)
 
Hoi tatjana,

ga ik dit doen dmv een sponsorship en mijn vriend dmv een skilled visum.

Als jullie toch samen gaan en een defacto relationship hebben, kun je dan niet beter 1 visum aanvragen in plaats van 2.
Want als je vriend een skilled visum aanvraagd dan kun jij gratis meeliften op zijn visum en andersom precies hetzelfde.
Dan hoef je maar 1x 1900 aud te betalen en anders 2x.

Je kunt dan wel eventueel jullie beroepen alle twee laten assessen (beoordelen) dan krijgt de een extra punten voor het beroep van de ander dus............. :up:

Groeten en succes verder marcel  :up:
 
[quote author=marc-el link=topic=4999.msg66847#msg66847 date=1154401111]
Hoi tatjana,

ga ik dit doen dmv een sponsorship en mijn vriend dmv een skilled visum.

Als jullie toch samen gaan en een defacto relationship hebben, kun je dan niet beter 1 visum aanvragen in plaats van 2.
Want als je vriend een skilled visum aanvraagd dan kun jij gratis meeliften op zijn visum en andersom precies hetzelfde.
Dan hoef je maar 1x 1900 aud te betalen en anders 2x.

Groeten en succes verder marcel  :up:
[/quote]

:up: Ik verwacht dat Mar-cel aan deze post zeker een paar flessen wijn gaat overhouden!  :up:
 
Hoi mensen,

Tinusv had het voor mij al zo'n beetje beschreven in zijn reactie.
Maar ik denk; leg het nog een beetje verder uit.
Dus als er flessen wijn komen dan voor ons alletwee :-D :-D :-D

Groeten marcel :up:
 
Back
Top