Niet langer dromen, maar doen!

Partner punten kan je nu 10 punten mee krijgen. Ff naar news sectie op iscah.com helpt dat? Vandaag pas in het nieuws gekomen begrewp ik.
 
@FOL Partner kun je inderdaad punten voor krijgen, als die maar een interessant beroep heeft. Wellicht kan dat in ons voordeel werken, hangt af van de criteria die ze hanteren

@Yolanda Beroep is organisation and methods analyst. Wachten is maar 2 weken, maar toch altijd te lang.
 
@FOL Partner kun je inderdaad punten voor krijgen, als die maar een interessant beroep heeft. Wellicht kan dat in ons voordeel werken, hangt af van de criteria die ze hanteren

@Yolanda Beroep is organisation and methods analyst. Wachten is maar 2 weken, maar toch altijd te lang.
Volgens mij krijg je dan alleen extra punten als je partner ook opendezelfde lijst staan als hij en ook een skills assessment doet. En dit gaat pas vanaf november in. En tegen die tijd veranderen misschien al de lijst en/of de punten telling weer. Het blijft spannend!
 
Wat een drukte opeens!

Onlangs even in de regio geweest. (hallo @Katjavdl , nice meeting you!!) Het idee om een job offer te krijgen heb ik snel laten varen, omdat er gewoon teveel onzekerheden zijn (onder anderen of je überhaupt ooit een visum krijgt). Ik heb mijn tijd dus gebruikt om een netwerk op te bouwen, een regio te verkennen en te onderzoeken waar welke scholen etc. zijn. Met andere woorden: als het ons lukt, zijn we goed voorbereid.

Het proces is als volgt:
1. Skills assessment aanvragen.
2. Expression of interest indienen.
3. State sponsorship aanvragen.

Voor de state sponsorship moet je een verklaring maken waarom je zo graag naar Tasmanië wilt. (iedereen wil daar juist weg, weet je...). Daarvoor is het ook handig als je kunt aantonen dat je er al een paar keer bent geweest (en je het awesome vindt..). De State sponsorship loopt overigens ongeveer gelijk op met de officiële visumaanvraag, voor zover ik dat heb uit kunnen zoeken.

Voor zover ik weet ben je niet verplicht werk te zoeken in het beroepenveld waarop je emigreert. We zul je jezelf aan een staat moeten commiteren als je een staat gesponsord visum aanvraagt. En veel visa zijn tegenwoordig tijdelijke visa, zodat je ook stevig bestaan moet opbouwen voordat je naar 'the next level' mag.

Wij zien het helemaal zitten in Tassie, en ons opgebouwde netwerk is warm en verwelkomend. Vandaag heb ik de skills assessment aangevraagd, na een onverwacht lange aanloop. Er is daar gewoon veel informatie voor nodig: ik moest een verklaring laten maken door mijn werkgever waar ik 15 jaar geleden ben opgestapt. (maar hij begreep het volkomen). Tof: 10 minuten later had ik zijn verklaring binnen! We hebben gekozen voor de priority processing, wat een slordige duit extra kost, maar ze beloven wel binnen 10 dagen uitsluitsel te hebben. Dus nog even twee weekjes in spanning: als het goed is, worden mij meer dan 10 jaar ervaring in het beroep toegekend, dan kan ik met een gerust hart door naar de volgende ronde.

Cliffhanger!
Nog steeds geen reactie... heb je al nieuws?? Wij zijn heel nieuwsgierig! Wij gaan vandaag ook voor de priority processing! Zo spannend!
 
Priority processing is van de baan omdat ze meer informatie nodig hebben.
En als ze onvoldoende informatie hebben, kunnen ze niet aan de priority afspraak voldoen.
Dus krijg je je priority-fee terug, moet je de gevraagde extra informatie aanleveren en loop je mee in de normale rij.

Dat is dus gaande.
Vanuit een georganiseerd systeem is de extra informatie weliswaar snel gevonden, maar het moet ook doordacht gepresenteerd worden. En met een druk bestaan ligt daar net de crux. Maar uiteindelijk is het vorige week toch gelukt de boel de andere kant op te beamen. Nu maar wachten en hopen dat ze akkoord gaan met het aanleverformat.
Wachten maar.
 
Afgelopen week maar eens een reminder gestuurd.
Aanvraag was in Final stage.
Dag later inderdaad resultaat, maar niet positief.

Wat nu?
Kunnen we het resultaat aanvechten op een of andere manier?

We willen nu eigenlijk een bureau gaan inschakelen in de veronderstelling dat zij meer weten en wellicht aan betere touwtjes kunnen trekken.
We kunnen altijd ons licht opsteken bij Visa4You, maar we zijn er niet zeker van dat dit de beste keuze is.
Suggesties zijn welkom. Wie weet er een goed bureau?
 
Hmmm. Mindere berichten Cor :(
Heb niet (meer) het idee dat bureaus echt aan touwtjes trekken zoals M2A dat indertijd bij ons deed. (Vlieg naar het desbetreffende Immi kantoor en leg mondeling de case uit)

Heb geen/weinig ervaring met andere bureaus dan wat ik hier zie. Stuur @BobtheCactus anders even een PM voor hun bureau ervaringen.
 
Hoewel we nog niet uitgevochten zijn met het eerste traject, hebben we al een backup plan in elkaar getimmerd.
We gaan uitzoeken of een student visa haalbaar is. Is wel een prijzige optie, met collegegelden van $35.000 per jaar...
 
Hmmm. Mindere berichten Cor :(
Heb niet (meer) het idee dat bureaus echt aan touwtjes trekken zoals M2A dat indertijd bij ons deed.
Yep, zonder Rob zijn connecties hadden wij nu niet al ruim 10 jaar in OZ gezeten. :):up:
Was uiteindelijk een kwestie van net over de lijn zijn, voordat de regels weer eens veranderd werden.
 
Yep, zonder Rob zijn connecties hadden wij nu niet al ruim 10 jaar in OZ gezeten. :):up:
Was uiteindelijk een kwestie van net over de lijn zijn, voordat de regels weer eens veranderd werden.
Same here (alleen 3 jaar dan ipv 10 ;) )

Ik denk dat je wellicht zelf de beste agent bent op dit moment, kost het minste, gaat er het hardste voor. Snap dat je het vraagt hoor, dat is juist een teken dat je er zo hard voor gaat. Alles proberen.
 
Ik heb geprobeerd Rob te contacten, maar tot nog toe geen reactie.
Hij is gestopt en dat respecteer ik, maar wellicht weet hij een geschikte lokale partij.
Soms is de locatie en titel van de aanvrager belangrijk, vandaar.
Dus verder hou ik mij ook aanbevolen voor tips (inzake betrouwbare en goede immigration agents).
 
M2A heeft reactie gegeven, wat fijn is.
Helaas geen voordracht, ik zal zelf moeten bepalen wie ik mijn vertrouwen gun.
Suggesties blijven daarom welkom.
We willen toch eerst kijken of we niet een ruimer visum kunnen krijgen voordat we naar plan A2 gaan (studentenvisum).
 
En dan wordt je wakker....


Eind oktober kregen we bericht dat de beroepserkenning niet werd toegekend. We hadden 90 dagen om daartegen in bezwaar te gaan. Het spreekt voor zich dat we ons daar niet bij zouden neerleggen. Maar ons verweer is uitgedoofd en uitgebleven.

De grootste uitdaging heeft er in gelegen om twee plannen parallel te houden. Privé waren het alleen nog maar een paar ingewijden die wisten dat we een tweede poging aan het wagen waren. Verder moesten we plan A (Emigratie) in de schaduw houden, terwijl we tegelijkertijd een leven probeerden te leiden. De ontwikkelingen zakelijk en privé hielden we als plan B. Maar zolang je inzet op emigratie, moet je voorzichtig zijn met wat je in gang zet.

Inmiddels waren er zoveel uitgestelde dingen, dat het niet langer verantwoord was om het nemen van grote beslissingen uit de weg te gaan. De dingen die we moeten aanpakken zijn simpelweg dermate bindend, dat vertrek binnen vijf jaar geen redelijke optie meer is. Plan A is daarom van de baan.

At least we tried.

And we're still good.

Voor Nederlandse begrippen zitten we best goed: Mooie omgeving, goedlopende zaak, ruimte voor veel van onze hobby's...
Alleen qua natuur, ruimte en lifestyle gaan we de vergelijking niet winnen.

Dit jaar staat in het teken van plan B. Er gaat van alles gebeuren, maar geen expression of interest.
Een visum wordt wel aangevraagd, maar enkel voor vakantie in december.
Het wordt een closure visit, om onze plannen waardig af te sluiten.
 
Dat zal even slikken zijn. Zo lang en hard voor gewerkt en dan toch niet kunnen gaan. Heel veel sterkte met het verwerken daarvan, maar het geeft ook zicht op jullie plan B. Zonder meer zitten ook daar leuke kanten aan en leuke uitdagingen. Heel veel succes!
 
Jullie zijn van lang voordat ik me aanmeldde bij Xpdite 2 jaar geleden en ik kende jullie verhaal niet echt. Dus heb ik jullie hele draad gelezen. Kan alleen maar zeggen: jullie zijn echt hardcore. Wat een ongelooflijk doorzettingsvermogen en geduld. Ongelooflijk respect voor de hele onderneming van een 4-jarige opleiding NAAST een eigen bedrijf. Ik heb zelden zulke motivatie gezien. Wat een enorme teleurstelling voor jullie. Ik vind het besluit heel wijs en ook heel moedig. Ik hoop dat alle emotionele, fysieke en materiele investeringen veel vruchten gaan afwerpen in jullie plan B. Met jullie achtergrond en inzet kan dat niet anders dan een megasucces worden.
 


OFX
Back
Top