niet te vinden in booklet 6

janneman02

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Mijn vrouw vraagt een skilled visa aan en laat haar skills checken via de NIA

Nu is bekend dat zij haar diploma's moet laten vertalen ( certified copy), en dat zij haar paspoort ook moet laten zien bij aanvraag Visa.

Ik lift met haar mee  en weet dat ik de IELTS, VOG, en medische keuring moet doen.

De vraag is: moet ik ook mijn paspoort ( certified copy) meesturen bij aanvraag visa?
En ook van onze dochter?
Moet zij ook een medische keuring onder gaan?
IELTS test lijkt mij niet zinvol omdat zij nu nog geen jaar oud is.

Ik hoor heel graag van jullie

Al vast dank hiervoor

Jan :up:
 
Bij de aanvraag van je visa hoef je nog geen paspoort mee te sturen. De aanvraag zou al zeker een aantal maanden in beslag nemen en als je in de tussentijd naar het buitenland gaat, heb je geen paspoort. Pas op het moment dat je visum toegewezen is, kun je ervoor kiezen om bijv. het paspoort aangetekend op te sturen. Wat je ook kan doen is een gezellig weekendje Berlijn en daar het welbegeerde stickertje in je paspoort laten zetten....

Voor de medische keuring moeten kinderen inderdaad ook gekeurd worden. Volgens mij is er wel een minimale leeftijd vanaf wanneer ze gekeurd moet worden. Helaas weet ik zo de leeftijd niet, maar er zijn ongetwijfeld mensen die dit veel beter weten dan ik :lol:

Veel succes met de aanvraag
 
hoi Maluka,

Dank voor je antwoord.

Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest.
Wat ik bedoel is het volgende:

Als mijn vrouw de visa aanvraag doet, moet zij een certified copy van haar paspoort meesturen, om zo aan te geven dat zij daadwerkelijk die persoon is die de visa aanvraag doet.

Omdat ik met haar meelift is de vraag of ik mijn en die van onze dochter ook gelijk mee moet sturen bij haar aanvraag.
Of kan ik rustig afwachten totdat haar aanvraag is afgerond.
 
Volgens mij moeten de kopieën van jou en jullie dochters paspoort mee. Ik meen me te herinneren dat wij alles tegelijk hebben verstuurd.

Erna
 
Ja alles tegelijk versturen, dus van jullie alledrie een certified copy. Jullie zullen ook allebei een medische keuring en IELTS moeten doen. Jullie uk gelukkig niet :wink: Onze jongste van 2 moest wel een medische keuring doen. Dat hield niets meer in dan wegen, meten en wat voelen hier en daar.

Succes!

Groetjes Lin
 
Dank jullie allemaal voor deze informatie. :up:

En ik moet eerlijk bekennen dat ik toch niet voldoende gezocht heb. :roll: :roll:
Ik heb het antwoord kunnen vinden op http://www.immi.gov.au/skilled/checklists/136.pdf

Jaja.. ik geef het toe. Ik heb te snel een vraag gesteld.
Sorry... ik zal eerst beter gaan kijken.

Jan
 
Back
Top