niet vergeten?

Status
Not open for further replies.

mariekske

New Member
Heeft er iemadn nog tips ivm dingen meenemen naar Oz die je niet mag vergeten??? (met uitzondering van etenswaren)
Ik zat er aan te denken om misschien een mooie gazellefiets aan te schaffen. Die kun je daar niet krijgen schijnbaar, "normale" fietsen"...
Ben erg benieuwd naar de antwoorden. O ja, weet wel dat t errrrg handig is om vanuit nederland nl-eng en andersom woordenboeken mee te nemen! :lol:

Ik ben blij dat ik mijn Gazelle fiets in Nederland heb achtergelaten. Zou ik hier (=Brisbane) niks aan hebben, met maar drie versnellingen. Veel te heuvelachtig voor een stadsfiets.

[quote author=ak link=topic=5090.msg64180#msg64180 date=1151557850]
Een kaasschaaf die lekkere dikke plakken kan snijden!
[/quote]

Hoeft niet, kaasschaven verkopen ze gewoon bij Woolies.

Erna

Ja die van Woolies die heb ik, maar die snijdt alleen hele dunne plakkies en ik heb ze graag wat dikker .....

Nou, ik heb me hier rot gezocht naar een 'normale' fiets waar je rechtop op kan zitten!
Ik ben niet zo'n mountainbiker....  :oops:

Ik heb ook een pffertjespan meegenomen: leuke novelty wanneer iemand komt eten...

Ben benieuwd wat anderen vinden.

Woordenboeken: zeker doen. Ik heb al vaak even snel wat opgezocht. Zeker als ik officiele documenten moet typen enzo. Fiets zou ik hier kopen. Al is het maar omdat je hier de onderdelen ook kunt krijgen. Zou ik willen dat ik:
* een paar stripalbums had meegenomen
* wat meer boeken
* wat hema spulletjes (die heb je hier echt niet!)
* wat meer vreselijke (maar leuk als je hier woont) souvenirs.

Tja, dat zijn zo een paar dingen die ik wel een beetje mis... maar ja. Wij gaan in november terug voor vakantie, dus kunnen we het altijd dan nog meenemen.

ojee wij gaan al onze vreselijke souveniers verkopen op de rommelmarkt
ik begin te twijfelen of ik ze toch niet zou houden, hihi

naaaaaaa, toch maar niet
ik vroeg gisteren aan mijn man wat hij gaat missen
geld!! hij heeft hier enorme jobzekerheid en dat maten we dus achter he
maar ja dat vergeet je natuurlijk niet om mee te nemen :lol:

ben benieuwd wat jullie nog gaan schrijven en wat ik binnenkortzal missen

Hmmm., poffertjespan, das wel een goed idee, haha!
Jufrebekka, wat voor HEMA spulletjes bedoel je...? Ik meende dat TARGET vrij gelijk was aan de hema...?
Souveniers zoals houten klompjes sleutelhangers ed zijn denk ik ook erg leuk om mee te nemen voor anderen!
Iemand anders nog ideetjes, ben erg schiewnierig!

Al het leuke van de HEMA hebben ze hier niet. Theedoeken bijvoorbeeld. Hebben ze hier wel natuurlijk. Maar niet zo leuk als van de HEMA. Speelgoed, de HEMA heeft van dat leuke houten speelgoed en knutseldingetjes en vooral natuurlijk Jip & Janneke :)
Het keukengoed is ook geweldig van de HEMA, beddengoed. Hahaha ik kan nog wel even doorgaan. Hier ook een groot fan van de HEMA, maar ook met Target, K-Mart en de Big W kom ik een heel eind hoor! :up:

Ja Hema die mis ik hier ook. Target komt een beetje in de buurt (voor kleren een stuk beter dan Hema, voor de rest een stuk minder). Wij gaan in augustus voor vakantie naar Nederland en het eerste dat ik ga doen is naar de Hema. Al is het maar om er zeker van te zijn dat ze na anderhalf jaar nog steeds even geweldig zijn! Stel je voor dat Hema 'under new management' is en dat ze besloten hebben het huismerk of jip en janneke de deur uit te doen........  :wink:

Haha!
Ja nee, HEMA is echt een beetje Nederlandse nostalgie met die vette worst, jip en janneke, theedoeken met 'keuken' erop, en spulletjes in levendige kleuren.
Ik ga wanneer ik op bezoek ga in NL ook even bij H&M. Nederlandse mode is toch anders. Word hier soms helemaal misselijk van de pailletjes en roze en kant in de dames- en meisjeskleding.
Oh, en goede schoenen, ook hard to find.

Maar ik denk dat gewoon een paar spulletjes om je heen die hu je huis 'thuis' maken, het gemakkelijker maken op een nieuwe plek. Ik heb op al mijn reizelarijen een stuk van mijn giraffe verzameling een wat foto's meegenomen, en dat geeft toch een meer 'thuis' gevoel.

Mee eens?
Inacar

Wellicht wat off topic, maar wat je helaas NIET mee mag/kunt nemen, maar wat ik persoonlijk wel heeeeeel erg graag zou "hebben" (noem dit dus maar mijn "geniet ervan zolang je nog kan" lijstje):
  • Blikjes Chocomel (van Nutricia)
  • Vreselijk vette, maar oooh zo lekkere Saucijzebroodjes van de Hema (ze hebben hier wel saussage rolls, maar die vind ik niet te pruimen). Als ik in Nederland ben zul je me dus gegarandeerd een paar keer bij de Hema vinden...
  • Ham/Kaas Croissants van de Warme Bakker of van Bakker Bart
  • Echt Hollands brood van de Warme Bakker - er zijn hier wel bakkers, maar heb er nog geen gevonden die iets heeft wat dichtbij de kwaliteit uit Nederland komt. Wel aardig is natuurlijk dat het brook bij de bakker hier in verhouding spot goedkoop is
  • Filet Americain (mmmmmm jammie)
  • Ontbijtspek - de Bacon is hier toch net iets anders...

Verder zijn de kinderpyjamas/nachthemdjes van de Hema dus gewoon gigantisch goed/leuk en die krijgen we 1 of 2 keer per jaar uit Nederland opgestuurd :up:

Ik ben blij dat ik mijn Gazelle lekker in Nederland heb achtergelaten. Fietspaden kennen ze hier haast niet, en ik ben niet zo levensmoe om op een weg te gaan fietsen waar de autos, bussen en vrachtwagens met 80-100 kmh op 50 centimeter afstand langs je vliegen.

Voor de rest mis ik niet zo veel uit Nederland hoor... Misschien wat CDs die ik in Nederland gewoon in zowat iedere winkel kan kopen en die ik hier via Internet moet vinden en aanschaffen en op moet gaan zitten wachten. Met name bands/artiesten waar men in Oz nog nooit van heeft gehoord zoals Marillion, Saga, Kane, Anouk etc etc.

Paul

Oh ja chocomel!!! Jammie! En wij gaan ook in november in Delft naar Kobus Kuch voor de appeltaart. Kunnen we niet onderuit. Natuurlijk de hema, h&m je hebt wel soortgelijke winkels hier. Maar het is het toch net niet. Wil ook zeker even door de regen en hagel fietsen over vlak wegdek (dan weet ik weer waarom in het zonnetje over de heuvels fietsen ook niet slecht is ;)). Weet je wat ook een verschil is: in Nederland loop je niet zo snel rond met een t-shirt met "Nederland" erop. Maar hier is het wel weer geinig  :).

[quote author=PauldeJong link=topic=5090.msg64283#msg64283 date=1151640026]
Wellicht wat off topic, maar wat je helaas NIET mee mag/kunt nemen, maar wat ik persoonlijk wel heeeeeel erg graag zou "hebben" (noem dit dus maar mijn "geniet ervan zolang je nog kan" lijstje):
  • Echt Hollands brood van de Warme Bakker - er zijn hier wel bakkers, maar heb er nog geen gevonden die iets heeft wat dichtbij de kwaliteit uit Nederland komt. Wel aardig is natuurlijk dat het brook bij de bakker hier in verhouding spot goedkoop is

Paul

[/quote]

Hai Paul, je moet er een eindje voor om, maar het lekkerste brood van de hele wereld hebben ze bij een warm bakkertje in Smithton, Tasmanie!  :lol:
    Daar hebben wij heel wat kilometertjes voor over.

Groetjes, Mariette

Het vlees , brood en andere levensmiddelen zijn toch wel goedkoper dan Nederland heb ik begrepen.

En wat die kaasschaaf voor dikke plakken
[quote author=ak link=topic=5090.msg64183#msg64183 date=1151561247]
Ja die van Woolies die heb ik, maar die snijdt alleen hele dunne plakkies en ik heb ze graag wat dikker .....[/quote]

Koop dan een cirkelzaagmachine met een geleider , kun jezelf de dikte instellen.
:-D :-D

Jack :evil:

Oja ; Goulash kroketten hebben ze die daar ook.

Mjam! Kroketten!
Das echt het eerste wat ik eet wanneer ik weer even in NL ben: broodje kroket met mosterd. Jammie!!!

Je kunt hier in Perth wel kroketten krijgen, maar 'uit de muur' is toch weer net wat anders...

De New Norcia Bakery hier heeft ook heerlijk brood, met zaadjes en noten etc.

Oh, en echte sjoko mis ik ook wel, zeker nu het wat koeler is 's avonds. Lekkere dikke sjokomel, mmmmmjam!

Krijg gewoon honger! Alsof we hier verhongeren!

Smulze,
Inacar

Haha, inderdaad, nutricia chocomel, is de enige en lekkerste vind ik!
Als mijn ierse partner Liam weer eens is geweest ligt er altijd een pakketje voor hem klaar waar hij en zin ierse familie helemaal aan verknocht zijn; nutricia chocomel, calve nootjespindakaas, curry, pure hagelslag, stroopwafels en drop.
Krijg je nu in Oz (Perth) nergens "gewone"fietsen? Want ik zit ook liever rechtop op de fiets en volgens mij zijn er toch wel wat plekken in perth waar je met een stadsfiets kunt fietsen?

[quote author=mariekske link=topic=5090.msg64498#msg64498 date=1151912292]
nutricia chocomel, calve nootjespindakaas, curry, pure hagelslag, stroopwafels en drop.[/quote]

Uit dat lijstje is de Chocomel echt het enige dat hier niet verkrijgbaar is :cry:

Nou, ik heb hier ook al stroopwafels gevonden, en weet je wat? Het waren biologische! Grappig he!

Lin zei iets over theedoeken, en jahaaaa, théédoeken hebben ze hier hoopjes, maar weinig tot geen keukenhánddoeken, ook wel soms 'terry towel' genoemd. Dus als je daar erg op gesteld bent....

Toen ik vorig jaar weer 's in N'land was heb ik (uh oh, daar gaat m'n volwassen image) DVD's gekocht met de series van Q & Q, Pippi Langkous, de Fabeltjeskrant, en TitaTovenaar. Ik vond het helemaal heerlijk. Of is dit het begin van het einde??

Paul, je kan je slager vragen een eye fillet te malen, en dan kan jij je eigen filet Americain maken. Ik ben er ook zo verzot op, en heb het zelfs met gewoon gehakt gemaakt, uit doffe ellende... :-D

Ik heb al m'n boeken meegenomen. Ik ben gek op boeken. Da's een soort geschiedenis van jezelf. En je CD's/DVD's... meenemen.

Maar verder is het een beetje te lang geleden voor mij om me zo direct te herinneren wat ik nou echt miste toen ik hier kwam, behalve de eetbare dingen dan. Maar er zijn hier genoeg andere lekkere dingen :)

Ik heb vaak  gedacht 'mijn god, waarom heb ik dat ingepakt' bij het uitpakken van de container, "dacht ik nou écht dat ik dat zou missen??".... Maar ja, beter op safe spelen, niet dan?

Status
Not open for further replies.
Back