nieuw bij onze local Woollies :-)

Oh wat hebben we t toch goed in de buurt van the Sunshine coast of Brisbane, met kroketten en supermarkten met allerlei NL producten! Kroketten (vers) bij the Dutch bakery in Sippy Downs, of bij mount Tambourine, ten zuiden van Brissie.
In the Sunhine Coast kun je een groot NL schap vinden bij Nambour's Woolies, en wij gaan naar TweedHeads Coles of Kingscliffe Woolies.
@ Jack, soms hebben ze de echte curry bij B-fresh,op de Nicklin Way ter hoogte van Currimudi (of hoe je dat ook schrijft) maar ik heb de laatste keren alleen de nep curry gezien van euro shopper merk en die is goor! Dus je moet geluk hebben.
Nou snap ik trouwens niet waarom je zoveel nederlandse koeken kunt krijgen in de supermarkten die NL spullen hebben want australië stikt toch van de lekkere koeken!? Kijk ,voor appelmoes, appelstroop, echte bouillon, rode kool met appeltjes, pepermunt en peperkoek rij ik graag n blokje om :)

Kijk ,voor appelmoes, appelstroop, echte bouillon, rode kool met appeltjes, pepermunt en peperkoek rij ik graag n blokje om :)

Hahaha heb je haar weer met d'r echte bouillon. ECHTE bouillon maak je zelf van een kippekarkasje etc... Heb je dan helemaal niets geleerd van Masterchef :p

Hahaha heb je haar weer met d'r echte bouillon. ECHTE bouillon maak je zelf van een kippekarkasje etc... Heb je dan helemaal niets geleerd van Masterchef :p

Jonguh, daar heb ik toch helemaal geen tijd voor :p
Heb geleerd van Masterchef dat je koeienbotten fijn moet malen om gelatine te maken....dat doe jij natuurlijk voor al jou bakseltjes he? :D

Nu alleen nog lekker kaas... had enthousiast gepost dat de IGA Australische Gouda had, nou niet onze local IGA :-(.... Ik mis de kaaahaaas...... gedver die Cheddar de hele tijd.

Nu alleen nog lekker kaas... had enthousiast gepost dat de IGA Australische Gouda had, nou niet onze local IGA :-(.... Ik mis de kaaahaaas...... gedver die Cheddar de hele tijd.
Weet niet of je van oude kaas houdt, zo ja dan is de vintage van Mainland heel lekker!

En wie heeft de 1.25 kilo zak tikkels voor m'n neus weggekaapt? :D Zou gisteren net afrekenen bij dutchstore.com.au en weg tikkels!!!

Als ik iets lekker vind, sinds ik hier woon is het die cheddar kaas! We smullen er hier van!:)

Weet niet of je van oude kaas houdt, zo ja dan is de vintage van Mainland heel lekker!
Hier bij de Woolies in Byron hebben ze ook echte komijnenkaas. Je moet er van houden (ikke nie) maar er zijn liefhebbers. Volgens mij hebben ze meerdere NL kazen.
Stiekum kun je in veel winkels toch wel aan je portie Nederlandse verslavingen komen als je maar rond shopt!

Ze hebben wel gewoon Australische Gouda, Maasdam en Edam in de local supermarkets, maar het blijft een treat, want het is best duur vergeleken met de 'gewone' kazen hier.

Ik heb me laatst laten vertellen dat de plaatselijke kroketten maker; Kasteel, naar Tassie verhuisd is?
http://www.kasteels.com.au/croquettes.html

You lucky bastard!!

Bart

Ik moest vandaag met een omweg naar het werk, dat ging door Legana, dus ik dacht ik ga even bij Kasteel langs om een doos kroketten te halen..... Niet dus!!
Blijkt dat die gozert zn plan had afgeblazen, hij gaat zn zaak nu ergens anders in Legana bouwen.
Het adres waar Kasteel zou zijn zit De Haan joinery..

hmmm.... rookworst gespot bij Coles... en ik moet zeggen dat ik eindelijk een kaas gevonden heb die ik lekker vind: Colby (geel), smaakt bijna als Nederlandse kaas!

hmmm.... rookworst gespot bij Coles... en ik moet zeggen dat ik eindelijk een kaas gevonden heb die ik lekker vind: Colby (geel), smaakt bijna als Nederlandse kaas!

Ik haalde altijd Kraft Colby, inderdaad erg lekker! Maar Woollies hier in Whyalla (elders ook?) is flink in het assortiment aan het schrappen, dus Kraft Colby is foetsie... Eigen merk Colby ook geloof ik. Qua NLs assortiment: er zijn wat dingen bijgekomen: krakelingen, meerdere soorten roggebrood, de Ruijter hagelslag inderdaad, maar de appelkoeken zijn verdwenen.
Toegegeven, het maakt mij eigenlijk niet eens zoveel uit. Familie heeft me eens hagelslag toegestuurd (als verrassing) en dat staat nog in de kast... En dat terwijl ik het in NL veel gebruikte.

En kroketten e.d. ECHT bij de Foodland? Of is dat een grapje...? Ik kom daar eigenlijk nooit, maar kijk, daarvoor wil ik die kant wel eens op :)

Woolies hier heeft puur en melk, gevulde koeken, peperkoek, beschuit, speculaas en nog meer!
Gekleurde hagelslag van de ruijter kan ik, bij sommige lollieshops krijgen.

Naar welke Woolies ga jij? We zijn geweest bij de Woolies in Kiama, niks nada nakkes aan Hollands spul.... waren we bij de verkeerde?

Hier in Tweed Heads, Coolangatta en Kingscliff redelijk wat Nederlands spul bij zowel de Woolworths als de Coles :) gevulde koeken, hagelslag, appelstroop, rode kool, rookworst, beschuit, mergpijpen, bokkepootjes, roggebrood, appelmoes, drop, etc.

Ik heb het bij de Woolies in Beenleigh ook gevonden, maar die in Holmview (paar km verderop) heeft het bv. weer niet. Je moet maar net geluk hebben denk ik.

The Dutch Shop in Cairns heeft alles (kroketten,frikandellen, bitterballen, hagelslag melk en puur, echte curry en nog veel meer) Ze hebben nog geen website maar wel facebook pagina. Cairns is weer eens 'the place to be' dat blijkt maar weer.

Ik gebruik die site altijd, heb er voor Sinterklaas flink ingeslagen (letters voor de schoonfamilie, pepernoten, banketstaaf etc.). Altijd goede service en ik vind de prijzen ook OK.

Back