nieuw draadje voor mijn vraag over STNI...

Status
Not open for further replies.

Dreams

New Member
Wat meer info over ons: We willen liefst richting South Australia, er moet een school(tje) zijn voor onze dochters en er moet natuurlijk werk te doen zijn, in eerste instantie voor Michael.
Michael heeft HBO gestudeerd, richting MER (Management, Economie en Recht). Hij is coördinator geweest bij de Rabobank tot een klein jaar geleden. Omdat hij zich daar helemaal niet happy voelde, heeft hij ontslag genomen en nu is hij bedrijfsleider van een kleine supermarkt.

We willen naar Australië voor de rust, ruimte en een relaxtere levensstijl.
Natuurlijk vragen we ons af of we in aanmerking komen voor een visum omdat Mike wel die HBO opleiding heeft, maar niet direct een beroep dat we tegenkomen op de MODL lijst...?
Het lijkt ons bijv. ook geweldig om Willem te gaan helpen in zijn hotel Opal Inn (zie zijn oproepje in de Kletsdoos), we zijn niet vies van eens iets anders doen!
Is Skilled Immigration een optie voor ons, of zou STNI meer kans geven op een positief resultaat? En wat zijn dan de verschillen?
Of haal ik nu 2 dingen vreselijk door elkaar?!
Ik geloof dat zelfs een 457 tijdelijk visum nog een optie voor ons is, als je dat na 2 jaar kunt omzetten?

Zoals gezegd, het duizelt ons lichtelijk! Dus tips en adviezen zijn hartelijk welkom.

Tamara

Bacchus: Ha Tamara, om een wild groei aan losse draadje over dit onderwerp te voorkomen heb ik hem op slot gedaan. Het is wellicht goed om het volgende draadje eens grondig door te spitten en daar je aanvullende vragen in te plaatsen. http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1379.0
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top