Nieuw forumjasje?

Vind je dat het uiterlijk van het forum aangepast moet worden?

• Ja, andere kleuren zullen het forum goed doen

Votes: 14 30.4%
  • Nee, de huidige kleuren zijn prima

Votes: 32 69.6%

• Total voters
    46

Lost

Administrator
Het duurt hopelijk ook niet al te lang meer voordat de nieuwe versie van de forumsoftware uitkomt. Aangezien ik alvast wat voorbereidingen aan het treffen ben omtrent de upgrade van het forum, is dit een goed moment om de meningen eens te peilen omtrent het uiterlijk van het forum. Ik wil graag van jullie weten of het forum na de upgrade hetzelfde uiterlijk moet houden of dat we de gelegenheid aan moeten grijpen om ook het forum eens in een nieuw jasje te steken. Naast het uitbrengen van je stem zou ik het erg op prijs stellen als je even kort je mening wilt toelichten. Als je nog een goed idee hebt, laat het mij dan ook even weten.

Een voorbeeld van een ander uiterlijk vind je hier: http://nz.xpdite.net/forum

P.S. Een aantal leden heeft al gemerkt dat de portal op nieuwe software draait. Ook op dit gebied zullen een aantal aanpassingen plaats vinden, waarover later meer.

Enerzijds: Never change a winning team! Anderzijds: verandering van spijs doet eten!

Wat is wijsheid, het forum is prima zoals het is. Maar kijk ik op het NZ forum ziet het er ook goed uit!

Kortom je hebt dus geen bal aan mijn mening! Misschien dat de rest echt een mening heeft!

Groetjes Lin

Helemaal eens met Lin :-D

Moet wel zeggen dat dit forum wel heel "rustig" aan het oog is.....leest makkelijk weg zonder al te veel distractions wat ik op zich wel een groot plus vindt. Het NZ Forum ziet er inderdaad prima uit :up:, strakker van opzet en het oogt daardoor zakelijker.

Het beetje groen en geel op deze pagina zijn natuurlijk wel de Australische (sport) kleuren dus dat heeft ook wel wat.  :-D We hebben er het volste vertrouwen in Lost, komt allemaal goed.

Succes
Syl

Nieuwe jasje is natuurlijk wel leuk..........hm, ga aan het twijfelen

Ik vind het uiterlijk van het nieuw NZ forum erg mooi en dan met de huidige kleuren van het Xpdite forum. :up:

Een nieuw jasje, tja...
Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant...
Jemig wat is dat moeilijk, zeg, om daar iets zinnigs over te zeggen.

Heb net wel even het NZ forum gecheckt en moet eerlijk zeggen dat ik die kleuren iets té koud en té zakelijk vind,
maar dat is mijn mening :).
Succes in iedergeval met de beslissing en we zien het binnenkort wel. :up:

Groetjes,
Mel

Nou hier dan mijn bescheiden mening...

Ik vind dat dit forum juist heel overzichtelijk is, prettige kleuren heeft en niet te veel zaken die afleiden.

Als ik buiten het NZ, bv ook kijk naar het expats forum kies ik echt voor de layout van XPdite...

Kortom, wat mij betreft vooral zo laten (en nu niet meteen denken dat ik niet tegen verandering kan hoor  :lol:), maar soms is er niks mis mee om zaken te laten zoals het is....

Groetjes,
Lela

Hai,

helemaal mee eens :up: Het werkt nu heerlijk en van dat Nieuw Zeeland forum wordt ik ook niet echt blij  :cry:

Maar eigenlijk maakt de vorm me niet zoveel uit, het gaat om de inhoud toch  :-o En dat is de kracht van dit forum!

Nou succes maar met de nieuwe forrum geving  :-D

Ajuutjes,
Marjolein

Ik vind het prima zo, overzichtelijk,vertrouwd wat wil je nog meer.
Het werkt allemaal prima zo ook voor computer analfabeten zoals ik.

groetjes Manja :)

Heb ook even bij NZ gekeken en ik vind deze kleuren prettiger lezen. Ben het ook eens met het idee dat een nieuw kleurtje ook verfrissend kan zijn. Maar misschien is het nu ook herkenbaar door deze kleuren. Misschien kun je een aantal subtiele veranderingen doen. Maar ik vind deze kleuren lekker ontspannen en prettiger lezen dan het blauw van NZ. MHO: het is prima zo.  :up:

meestal trek je een nieuw jasje aan als de oude niet meer voldoet, verandert er iets aan de gebruiksmogelijkheden
dan is het altijd de moeite waard om te veranderen.

eigenlijk snap ik na bijna 100 posts hoe het forum werkt (behalve photo's posten dan) kost het me weer 100 posts
om te wennen, nou ja, is goed voor mn hersentjes (ik ben niet zo handig met het toetsenbord) :lol:

Misschien.... een andere maar net zo'n mooie foto die bovenaan de site staat die alles met Australie te maken heeft met wat op de foto dieren die Australie zo uniek maakt.

Oja de additional smileys uitbreiden.

Maar eigenlijk is het net als een duyvis nootje....OKAY

Jack :evil:

[quote author=Syl link=topic=4685.msg59327#msg59327 date=1147487439]

Moet wel zeggen dat dit forum wel heel "rustig" aan het oog is.....leest makkelijk weg zonder al te veel distractions wat ik op zich wel een groot plus vindt. 

[/quote]

Normaal gesproken ben ik wel in voor vernieuwing, maar ik moet eerlijk zeggen dat dit Forum goed is zoals het is, komt rustig over, leest prettig, heeft alles wat nodig is, is overzichtelijk (ok geef toe wil graag nog dat ene fototje van mijn zoontje Luca in Bonorong, wat me maar niet lukt :wall:
Anders moet ikweer helemaal overnieuw beginnen.

Dus als je het mij vraagt, houden zo maar!

mariette

Ik ben heel blij met het forum zoals het nu is.
Vooral de opzet moet gelijk blijven. Kleuren vind ik dan minder van belang.

Ik bijvoorbeeld HELEMAAL NIET overweg met het het BritishExpats forum: in 1 woord vreselijk qua gebruiksvriendelijkheid.

Kortom: van  mij mag het blijven zoals het is, in ieder geval voor de algehele opzet.

Henriette

[quote author=Jack link=topic=4685.msg59394#msg59394 date=1147596074]
Maar eigenlijk is het net als een duyvis nootje....OKAY
[/quote]
LOL  :-D

:up:

Ik ben zelf blij met de kleuren die je momenteel hebt. Ik vind persoonlijk
het blauw heel erg koel overkomen en het doet mij (sorry) meer
denken aan een eenheidsworst die veel forums al hanteren.
Terwijl de huidige kleuren in mijn ogen een unieke uitstraling bieden en
het prettig en rustig oogt.

:wink: Groen ontspant de mens zeggen ze toch?

Groetjes Miranda en succes !!!!

Even voor de duidelijkheid: de forumsoftware blijft hetzelfde we gaan alleen een nieuwere versie gebruiken. Alhoewel iedere nieuwe versie wat veranderingen/verbeteringen heeft, blijft alles werken als voorheen. Zeker als ik de huidige template geschikt maak voor de nieuwe versie. De template bepaald namelijk hoe het forum er uit ziet, welke kleuren en buttons weergegeven worden en is daarmee grotendeels verantwoordelijk voor de "gebruikerservaring".

[quote author=hans964 link=topic=4685.msg59383#msg59383 date=1147589748]
meestal trek je een nieuw jasje aan als de oude niet meer voldoet, verandert er iets aan de gebruiksmogelijkheden
dan is het altijd de moeite waard om te veranderen.

eigenlijk snap ik na bijna 100 posts hoe het forum werkt (behalve photo's posten dan) kost het me weer 100 posts
om te wennen, nou ja, is goed voor mn hersentjes (ik ben niet zo handig met het toetsenbord) :lol:
[/quote]

Helaas is er nog een overweging die veel zwaarder weegt dan de door Hans genoemde redenen om te upgraden: security. De meeste updates van de forumsoftware dichten ook beveiligingslekken. Vooral forumsoftware is een geliefd doelwit voor hackers. Dit maakt het upgraden van de forumsoftware gewoonweg noodzakelijk. De vraag is dus niet of we moeten upgraden, maar of we de huidige template aangepast willen hebben.  :wink:

Aangezien ik de huidige template van het forum zelf heb gemaakt, zal ik deze ook zelf geschikt moeten maken voor de nieuwe versie. Vandaar mijn vraag. Als het resultaat van de pol blijft zoals die nu is, ziet het naar uit dat ik binnenkort weer een aantal weekenden noeste arbeid voor de boeg heb!  :cool:

Noeste arbeid, paar weekendjes, poeh  :-o

Aan de andere kant, geeft het wel aan dat we je
eigen gemaakte template heel erg goed
vinden  :humble: :clap: :humble:

groetjes Miran  :)

security.

Had dat dan gezegd, tuurlijk logisch toch!

Maar ik denk wat mij betreft, houd deze looks maar aan.

Mariette

Back