Nieuw Lid

Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en dacht laat ik meteen wat posten... Ik ga nog niet emigreren naar Australië, maar ik ga er wel heen voor in ieder geval een jaar om me daar bij mijn vriend te vervoegen die Australiër is... Op dit moment heb ik een working holiday visa aangevraagd en zal later wel verder gaan voor permanent residency...
Hier vast ff een vraagje... Ik wil extra bagage meenemen in het vliegtuig of meenemen in het vliegtuig... Wie heeft hier ervaring mee en misschien goede (goedkope) tips?!

groetjes Anne Marie
 
Anne Marie said:
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en dacht laat ik meteen wat posten... Ik ga nog niet emigreren naar Australië, maar ik ga er wel heen voor in ieder geval een jaar om me daar bij mijn vriend te vervoegen die Australiër is... Op dit moment heb ik een working holiday visa aangevraagd en zal later wel verder gaan voor permanent residency...
Hier vast ff een vraagje... Ik wil extra bagage meenemen in het vliegtuig of meenemen in het vliegtuig... Wie heeft hier ervaring mee en misschien goede (goedkope) tips?!

groetjes Anne Marie

Met welke vlieg maatschaap ga jij vliegen. Als met quantas probeer maar even Quantas pass aanvragen (bijv: Flying dutchman card bij KLM). Dan kun jij meer baggage meenemen. :)
 
Anne Marie said:
hmmmz ik reis met Singapore Airlines... hebben ze dat daar ook?

Anne Marie

denk ik wel singapore airlines hoort bij star aliance. Als jij member van een van deze
http://www.singaporeair.com/saa/app/saa?hidHeaderAction=onHeaderMenuClick&hidTopicArea=PartnerInfo&currentSite=global

Dan jij kan meer baggage meenemen ?

Ik denk dat bij singapore airlines de membership card heet krisflyer. Maar jij moet goldmember zijn dan 20kg meer meenemen.

Meer kan ik niet helpen :(
 
Welkom Anne Marie! Ik ben zelf bezig om in mijn uppie mijn opties om naar Australië te emigreren uit tezoeken. Ik heb zelf veel steun aan de mensen die hier actief schrijven dus wellicht heb jij erook wat aan! :D
 
hoi,

welkom op het forum, leuk dat je je vriend gaat opzoeken en misschien later wel meer.........
Ik ga over 27 dagen naar australie voorgoed, veel plezier hier

groetjes heidi
 
Hoi Anne Marie,

Welkom op het forum. Ik heb precies het zelfde gedaan. Eerst een jaar op een WHV en vanuit Australie heb ik een permanent visum aangevraag. Ik heb net een paar weken geleden het antwoord gekregen dat ik mag blijven. Als je nog vragen hebt over het de aanvraag laat het me weten, misschien kan ik je helpen. Veel succes.

Silvia
 
Hoi Anne Marie!

Welkom op het forum!!

Ja, ik ben ook geinteresseerd in die baggage allowance....
Ik vrees dat het moeilijk wordt/veel geld kost.
Wij hebben namelijk ook niet echt een migrant visum, en hebben een goedekope(aanbeiding) ticket, waarmee we geen extra krijgen :(


Succes met alles!!! en veel plezier op het forum!
 
"Simone said:
Wij hebben namelijk ook niet echt een migrant visum"]

Eeehhmmm, wat is dan wel een 'echt' migrant visum?
Je gaat toch emigreren en daar heb je een spouse visum voor je man voor geregeld? Dan heeft hij toch een echt migrant visum?

Sander
 
"Sander said:
Simone said:
Wij hebben namelijk ook niet echt een migrant visum"]

Eeehhmmm, wat is dan wel een 'echt' migrant visum?
Je gaat toch emigreren en daar heb je een spouse visum voor je man voor geregeld? Dan heeft hij toch een echt migrant visum?

Sander

Ja, ik twijfel wel. Maar volgens mij moet je een permanent visum hebben? En die 309 spouse visum is temporary (2 jaar).....

En ik heb sowieso geen visum :D


ik weet het niet :oops:
En geen tijd om uit te zoeken!!! :D Arghhhh, aan het werk, nu!!
 
bedankt voor de tips... Waarschijnlijk neem ik toch niet zoveel mee en verstuur ik het laatste beetje per post.... Voor ongeveer 50 Euro kun je dan 20 kilo naar Australie sturen... Das toch goedkoper dan per boot of extra kilo's meenemen in het vliegtuig...
 
Vandaag, na 12 weken geleden het pakket te hebben opgestuurd, is het dan eindelijk aangekomen! Wel leuk om al m'n vertrouwde spulletjes (grotendeels kleding) weer terug te zien!

Anne Marie
 
Anne Marie said:
Vandaag, na 12 weken geleden het pakket te hebben opgestuurd, is het dan eindelijk aangekomen! Wel leuk om al m'n vertrouwde spulletjes (grotendeels kleding) weer terug te zien!

Anne Marie
Oh, dat is leuk he!!

Hoe gaat het verder met jullie???


We organiseren trouwens voor zondag 24 october een British expats meet in Perth. Waarschijnlijk in een park bij Hillary's. Will je ook komen?
Het is niet alleen british, want wij gaan ook, en ook een canadees, en nog een paar australiers(partners van). Oh, en zuidafrikanen.
 
Back
Top