nieuw naar Australie, Brisbane

Lodewijk

Member
Hallo,

Wij de familie Kersten gaan in Augustus emigreren naar Brisbane. Ik heb overplaatsing aangevraagd van Nederland naar Australie via mijn werkgever en dat ging vrij makkelijk. Mijn werkgever sponsort de visa en regelt alles. Lekker makkelijk! Wij hebben 2 meisjes van 11 en 13 jaar en denken in Redcliffe te gaan wonen. Leek ons een perfect plaatsje :)

Hopelijk spreek ik enkele van jullie in het mooie Brisbane :)

Groetjes,
Lodewijk en familie

Hoi, hoi en welkom,

Tja, zo makkelijk kan het dus ook gaan! :up: Succes met de voorbereidingen voor jullie avontuur naar Brisbane. Wat voor soort visum hebben jullie? En is het de bedoeling definitief te gaan?

Smiles, Betty :smile:

Wat heerlijk dat het ook zo kan gaan, veel succes met de voorbereidingen!

En natuurlijk veel plezier straks in Brisbane!

Groet,
Annemarie

Welkom op het forum en succes met alle voorbereidingen! Redcliff, valt nog net onder Brisbane toch (ten Noorden)?

Hallo Betty,

Het is een 956 visa ik begreep dat dat er een is voor global companies om mensen over te plaatsen. Het is een werkvisum voor 4 jaar maar na 2 jaar mag je het australische paspoort aanvragen. Het aanvraag proces zou 6 weken duren en is net gestart mijn werkgever heeft daar een speciaal Austalisch kantoor voor in de arm genomen waar ze dit aan uitbesteden. Ja ik weet dat ik in een gelukkige positie ben wat dit betreft vergeleken met de meesten die de overtocht proberen te maken. Kan het ook niet helpen :)

Het idee is om voor altijd te gaan maar we zijn praktisch ingestelde mensen als het later blijkt tegen te vallen voor wat voor reden ook gaan we gewoon weer terug. Maar wat ik nu weet kan ik mij dat bijn niet voorstellen :)

Groetjes,
Lodewijk

Welkom en heel veel succes met de voorbereidingen...vooral genieten van de voorpret! :lol:

Hallo Lodewijk,

Het is niet zo simpel dat je meteen na 2 jaar je Australische nationaliteit aan kunt nemen.

Ik ken uiteraard je persoonlijke situatie niet, maar normaal gesproken krijg je een werk vergunnning van max 4 jaar (vaak 2 x 2 jaar) en het is dan maar helemaal de vraag of je zo maar Australier kan worden omdat je wellicht op een "temporary" werkvergunning/visum bent uitgezonden.
In ieder geval succes er mee en Brisbane is ook een aardige stekkie, ligt er aan waar je komt te wonen.
Cheers
Jan

G'day Lodewijk en familie,

Welkom op het forum! Wat leuk om te lezen dat er weer een gezinnetje naar Brisbane gaat. Hopelijk zal de procedure snel verlopen.
afro.gif

Heel veel succes en plezier!

Groetjes Annemiek

Hallo Betty,

Het is een 956 visa ik begreep dat dat er een is voor global companies om mensen over te plaatsen. Het is een werkvisum voor 4 jaar maar na 2 jaar mag je het australische paspoort aanvragen. Het aanvraag proces zou 6 weken duren en is net gestart mijn werkgever heeft daar een speciaal Austalisch kantoor voor in de arm genomen waar ze dit aan uitbesteden. Ja ik weet dat ik in een gelukkige positie ben wat dit betreft vergeleken met de meesten die de overtocht proberen te maken. Kan het ook niet helpen :)

Het idee is om voor altijd te gaan maar we zijn praktisch ingestelde mensen als het later blijkt tegen te vallen voor wat voor reden ook gaan we gewoon weer terug. Maar wat ik nu weet kan ik mij dat bijn niet voorstellen :)

Groetjes,
Lodewijk

Weet je wel zeker dat je na twee jaar het citizenship kan aanvragen?? :|

Dit kan ik erover vinden, Australian Citizenship Act 2007 Residence Requirements
To satisfy the new residence requirements you must have:
4 years lawful residence in Australia. This period must include 12 months as a permanent resident immediately before making an application for Australian citizenship.

Please note that absences from Australia cannot exceed a total of 12 months in the four year periode, including no more than 90 days in the last 12 months permanent residence periode prior to application.
Please note that any time you spent in Australia before you ware granted permanent residence status, does not count as permanent residence.

Info hier van geplukt https://www.ecom.imm...aveLodgeDate.do

Als het inderdaad een 956 is kan je er volgens mij niet zo veel mee;
http://www.immi.gov.au/skilled/business/956-977/

Who is an ETA (Business Entrant) for?
These ETA types are designed for business people who are outside Australia and want to visit Australia for short-term business purposes, including:

•attending educational or business related meetings, seminars, conventions, conferences, or networking
•informal studies or training.
Note: Short-term work is only permitted in strictly limited circumstances.

What does an ETA let me do?

ETA (Business Entrant - Long Validity) subclass 956
You can stay in Australia for up to three months on each visit for the life of the passport (multiple entry).

Je mag niet werken tenzij er speciale omstandigheden zijn.
Je moet dus elke 3 maanden het land uit?

Bart

Als het inderdaad een 956 is kan je er volgens mij niet zo veel mee;
http://www.immi.gov.au/skilled/business/956-977/

Who is an ETA (Business Entrant) for?
These ETA types are designed for business people who are outside Australia and want to visit Australia for short-term business purposes, including:

•attending educational or business related meetings, seminars, conventions, conferences, or networking
•informal studies or training.
Note: Short-term work is only permitted in strictly limited circumstances.

What does an ETA let me do?

ETA (Business Entrant - Long Validity) subclass 956
You can stay in Australia for up to three months on each visit for the life of the passport (multiple entry).

Je mag niet werken tenzij er speciale omstandigheden zijn.
Je moet dus elke 3 maanden het land uit?

Ik neem aan dat ze een 457 voor je gaan regelen.
http://www.immi.gov.au/skilled/skilled-workers/sbs/

Dan kan je na 2 jaar een aanvraag voor een permanent visum gaan indienen

Bart

Het is idd lekker dat jullie werkgever alles regelt, toch zou ik, ook gezien de opmerking(en) hierboven, jezelf ook in de diverse visum opties gaan verdiepen. Ik zou zeker gaan uitzoeken op welk visum ze je binnen willen laten komen en wat de voor- en nadelen van dat visum zijn en wat je er op de lange termijn mee kunt en of je recht hebt op tegemoetkomingen etc.

Succes!

Nog eens even nagekeken daar jullie mij wakker hebben geschud :)

Het is inderdaad een Business (Long Stay) Subclass 457 visa application. Wat ik noemde was het formulier wat ik van ze moest invullen een zogenaamd form 956. Sorry voor de verwarring mensen maar ik moet nog allemaal wennen aan termen waar jullie al lang in zitten zo te horen :)

@Willem, Ik werk in de IT-sector. Ik ben een Technical Account Manager werkzaam voor Microsoft.

Groetjes en bedankt voor alle feedback dat doet me goed :)
Lodewijk

Hai Lodewijk en familie,

In het eerste berichtje liet je weten dat je in augustus naar Oz ging. Als het goed is zitten jullie er dus al of bijna.
Hoe is het? Zijn jullie ook in Redcliff gaan wonen?

Groetjes Annemiek (die hopelijk in oktober vertrekt (naar Brisbane) met haar gezinnetje)

Hallo Annemiek,

Ja wij zijn gearriveerd in Brisbane en al aardig gesettled. Wij zijn gaan wonen in Newport dat is een wijkje van Redcliffe wij vinden het huis en de wijk helemaal geweldig. Er zit een gasthuis bij, groot zwembad, 5 slaapkamers, bubbelbad en een spa dus voldoende ruimte om te onstpannen. De wijk ligt tussen twee haventjes de Scarborough boat harbor en Newport marina. Tussen de wijk gaan allemaal kanaaltjes waar je je boot kan aanleggen en waarvandaan je dan de Moreton Bay op kan gaan. Voor kinderen is het hier dan ook geweldig :)

Dit is de link voor als je eens wilt kijken:
http://maps.google.com.au/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=20+Newport+Drive,+Scarborough,+Queensland&sll=-25.335448,135.745076&sspn=65.633852,134.912109&ie=UTF8&hq=&hnear=20+Newport+Dr,+NEWPORT+Queensland+4021&ll=-27.206511,153.097036&spn=0.008254,0.016469&t=h&z=17

Het grappige is ook nog dat de huizen niet eens zo duur zijn vergeleken met Brisbane of de Goldcoast, dat zijn toch de plekken waar de mensen op een of andere manier perse willen wonen en er meer geld voor over hebben. Het aanbod in het gebied waar wij wonden is best ruim vergeleken met die gebieden. Brisbane is goed te bereiken hiervandaan zeker nu er een nieuwe brug open gegaan is van Redcliffe naar Brisbane en de reistijd is dan ook een 50 minuutjes naar de City.

De kinderen zijn ook al begonnen op school en dat gaat ook erg goed vanaf dag 1 gelukkig maar. De leeftijden van de kids zijn 11 en 13 dus dat had wel een anders kunnen gaan. Maar de Australische kinderen zijn erg aardig en vinden het Nederlands accent helemaal geweldig. Ze hebben allebei dan ook al een leuke vrienden groep. Nu wij nog :)

Hadden jullie al een idee waar je gaat wonen?

Groetjes,
Lodewijk

Hoi Lodewijk,

Kans is groot dat ook wij naar de noordkant van Brisbane komen. Heb me wel eens verdiept in Scarborough, lijkt me een geweldige locatie, maar vind het toch net te ver van het CBD (kans groot dat ik daar terecht kom voor werk).
Ziet er goed uit, mooie ligging, ook de huizen met aanlegsteigers. Geen risico's van overstromingen in het regenseizoen?

Hoi Lucy,

Zover ik weet niet het schijnt hier in de zomer na een warme dag wel aardig te keer kunnen gaan maar van een overstromingen heb ik nog niets vernomen. Ik reis zelf ook elke dag naar CBD en vind dat goed te doen maar dat is uiteraard voor iedereen anders :)

Nou net gehoord dat mijn huis in Nederland ook verkocht is dus wederom een reden om een flesje wijn meester te maken :)

Toedeloe,
Lodewijk

Back