nieuw naar Australie, Brisbane

Hoi Lodewijk,

Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis!

Ons plan is om ons in Redcliff te settelen maar dat ligt er ook aan waar David (munnu vent) zijn baan vindt. Hij gaat morgen voor een maand down under om te solliciteren, ben benieuwd. Ik schrik echter wel van de reistijd. 50 min is toch wel veel. Zeker als je een baan hebt waar je 40+ uur werkt...... Werk jij dan in het noord-CBD? Ik ben wel heel benieuwd naar de huizen, klinkt goed 5 slaapkamers en een zwembad. Klopt precies met mijn droom :grin:

We zullen zien.

Groetjes Annemiek

Ik werk in de waterfront place (eaglestreet 1) het maakt denk ik niet zoveel uit waar je in CBD zit! Succes met het solliciteren, er is werk zat hier. In ieder geval in de IT op zeker :)

Muggen en salties heb ik nog niet gespot en ik heb zo'n moordernaar hangen buiten :)

Toedeloe,
Lodewijk

Heb jij een excuus nodig voor het open trekken van een fles wijn? Nee toch? :evil:

Hoi L,

mag ik vragen wie je werkgever is? ik wil nl. ook graag emigreren en ben nog in de zoekfase hoe e.e.a. aan te pakken. of een business visum of via een werkgever. of weet je nog meer nederlandse bedrijven die graag nederlanders in Australie zouden willen hebben? hebben ze behoefte aan mensen die talen spreken? ik ben van huis uit ondernemer maar heb ook jarenlang in het bedrijfsleven gewerkt dus ik kan veel kanten op.

hartelijk dank voor je info alvast. en veel succes.

groeten,
suzanne

Hallo Suzanne,

Ik werk voor Microsoft en ik weet dat IBM ook regelmatig mensen overplaatst naar Australie. Voor Microsoft AU kan je hier kijken https://careers.microsoft.com/Search.aspx#&&p4=AU&p0=&p5=all&p1=all&p2=all&p3=all

Voor de rest kan je hier gewoon solliciteren op banen en als ze je echt willen hebben zullen ze je sponsoren. De gesponsorde werkvisa's gaan heel snel die van mij was er binnen 6 weken.

Persoonlijk heb ik nog niet meegekregen dat ze hier echt zoeken naar mensen die meerdere talen spreken. Het is toch allemaal Engels hier maar er kunnen uiteraard banen\sectoren zijn waar ik geen weet van heb :)

Als ik jou was zou ik als ondernemer hier een bedrijfje beginnen volgens mij moet dat prima kunnen.

Succes,
Lodewijk

Back