nieuwe baan of niet?

Tommy_k

XPdite Sponsor
Hoi,

Gisteren heb ik de papieren naar de ACS verstuurd voor de skills assessment. We willen voor een SS van Victoria gaan. eigenlijk is het allemaal opeens best snel gegaan. Tot begin december dachten we eigenlijk dat er dit jaar geen kans was voor ons, echter na de publicatie van de SMP victoria bleek toch dat mijn beroep op de lijst staat.

Nu is echter nog het volgende 'gebeurt':

Omdat ik dacht dat een emigratie het komende jaar niet zou lukken was ik op zoek naar een andere baan. Inmiddels ziet het er naar uit dat ik een aanbod krijg, nu vraag ik me alleen af of het 'handig' is om, in deze fase van de visumaanvraag, van baan te wisselen?

Heeft iemand anders hier ervaringen mee / tips voor?


Groet,


Tommy
 
Denk niet het nu nog uitmaakt. Je hebt je statements voor de ACS en dat is heeeeel belangrijk. Je zal je nieuwe werkgever wel netjes straks op je aanvraag moeten vermelden, amar ze zullen bij de DIAC ook wel zien dat je daar bent begonnen NA je ACS assesment. Als het een goede baan is, gewoon voor gaan. Je leven staat niet stil nu, dus een leuke baan is dan best belangrijk voor de komende periode!
 
Helemaal mee eens, wij zijn ook weer begonnen met bouwen aan onze tijd in Nederland en dat voelt best fijn.
Het wachten duurt dan niet zo lang. :wink:
 
Het duurt nog wel even eer je je uitslag van ACS hebt hoor. Bij ons heeft het nadat we alles naar ACS gestuurd hebben nog meer dan een jaar geduurd voor we uiteindelijk ons visum hadden. Er kunnen altijd en overal onverwachte "storingen" opduiken, en ook als je dan je visum hebt vertrek je ook nog niet de dag erna (neem ik aan :roll: )

Dus: aannemen die baan als die leuker is, anders duurt het wachten nogal langer :up:
 
Ja, ook ik zou zeggen zeker doen! Had vorig jaar ook niet verwacht dat de tijd zo traag voorbijkroop terwijl we zaten te wachten op nieuws.. En dat geeft best veel ''read my lips'' S.T.R.E.S.S. :loudcry:

Ik was het op twerk eigenlijk ook beu aan t geraken, na 17 jaren het beste van jezelf te hebben gegeven zonder teveel appreciatie (maar deed de job op zich erg graag), en wilde eigenlijk veranderen. Maar vermits de arbeidsmarkt me hier niet meer aansprak en geen echt aanbod had, ben ik dan maar gebleven en start ik Down Under met volle moed en met wind in de zeilen aan een hopelijk toffe carriere. Als jij dan een echt leuk aanbod hebt: ga ervoor! Dat geeft je lots of positive energy, en die zal je kunnen gebruiken tijdens het ganse emigratieproces!
 
Johan is 3 januari ook met een nieuwe baan begonnen, hij wilde toch wel graag terug naar de sprinkler wereld ipv algemeen loodgieters werk, en nu verdient ie meer (kunnen we meer sparen) en hij heeft het super naar zijn zin.

groetjes
Yvonne
 
bedankt voor de antwoorden,

stelt me gerust dat er meer mensen zijn die een nieuwe baan aannemen nadat de eerste procedure is gestart. Het is inderdaad terecht dat de verklaringen reeds binnen zijn.

Ik heb nog een paar dagen bedenktijd, maar de antwoorden helpen zeker mee in de beslissing.


Groet,


Tommy
 
Tommy, vergeet niet een engelstalige referentie te vragen aan je 'oude' baas. In Australie zijn ze DOL op referenties!

Veel succes en plezier met je nieuwe baan!
 
zal je net zien, neem je die nieuwe baan niet en gaat je visum om een of andere reden niet door. Heb je weer spijt. Dus gewoon doen, maar misschien wel zo netjes om ff te melden bij je nieuwe werkgever dat je in een visumaanvraagproces zit. Voordat je na je ASC weer eens bent behandeld door de DIMI.... ben je zo weer een schaal hoger bij je werkgever in NL. Suc6 ermee!
 
Back
Top