Nieuwe generatie Aussies?

Zolang de problemen in Oz nog met pizza's op te lossen zijn dan valt het wel mee toch?

ik denk dat het belangrijk is,wat al eerder door andere gezegd is, dat je in a goeie woonwijk terecht komt.Ik zit regelmatig te surfen in Real estate en dan zie je de prachtigste huizen....als ik dan mijn broer spreek (hills-sydney) dan zegt hij "nee" daar moet je niet willen wonen want......
Laat je dus goed informeren door mensen om je heen.

[quote author=miel link=topic=1285.msg15047#msg15047 date=1116054121]
ik denk dat het belangrijk is,wat al eerder door andere gezegd is, dat je in a goeie woonwijk terecht komt.Ik zit regelmatig te surfen in Real estate en dan zie je de prachtigste huizen....als ik dan mijn broer spreek (hills-sydney) dan zegt hij "nee" daar moet je niet willen wonen want......
Laat je dus goed informeren door mensen om je heen.
[/quote]

want........ :? :? :? Wat moet ik me daar bij voorstellen?? Echte geto's net zoals in de US of meer de haagse schilderswijk (net zoals het programma probleem wijken op SBS6 ??)  maar dan net nog eventjes een tandje minder. Het is nl makkelijk gezegt maar als je zo als buitenstaander straks blindelings een huis moet huren ga ik igg gewoon blindelings op een leuk betaalbaar huisje af. Dit doen we met het idee van het kan nooit erger zijn als de haagse schilderswijk, Transvaal en Duindorp........ Maar als jij anderen verhalen cq waarschuwingen heb dan horen wij dat graag en gaan we onze plannen wijzigen.

edit:
Als ik dit zo lees wil ik toch eventjes nog wat toevoegen. Anders heb ik het gevoel dat ik zo'n beetje heel de buurt zwart maak en dat is niet de bedoeling!! Het was alijd reten gezelli bij ons in de schilderswijk. Lekker alles laten en doen. Schijt aan iedereen en altijd wat te beleven. Toch wel fijn om aso geweest te zijn :lol: :- Daar kunnen ze nog wat van leren hier in het brabantse zijk dorp :x :x

Je moet het niet zo verkeerd opvatten Bear. Ik heb begrepen, uit een eerder stuk, dat je naar Perth gaat- daar ben ik nog nooit geweest- de schilderswijk ook niet trouwens. Ik denk dat als je daar ben je al gauw genoeg zelf indruk kan opdoen van een wijk. Er is toch geen beloofde land op aarde anders had het daar wel erg druk geweest, maar ik praat en zie dingen als een moeder,.ik weet niet of je zelf kinderen heb maar dat beinvloed enigsinds toch wel je keuze in waar je wilt wonen. Ik weet namelijk dat in sydney er bepaalde wijken zijn waar heel veel aboriginals wonen (daar moet je toch echt niet zijn) er zijn ook wijken waar chinezen zich hebben ingeburgerd, italianen, grieken etc. allemaal prima maar wel fijn om te weten op voorhand.
Miel

Hoi Miel

Kijk zo is het een stuk duidelijker, tnx :up:

Wat betreft Perth. Het gaat toch Adelaide worden dit ivm de ontzettenden groei van Adelaide. Dus dat betekent, meer kansen en banen.
Wij hebben gelukkig nog geen kinderen dus het maakt ons niet uit waar we terecht komen. Sterker nog we hebben de eerste weken geen keuze want we gaan ons inschrijven voor het "on Arival Accomadation" Je kan als emigrant inschrijven voor OAA een soort van sociaal woningbouw. Woon units met alles er op en aan. Voor niet al te veel geld. Daar mag je dan 8 weken blijven zodat je rustig kan rond zoeken voor een permanenten oplossing. Je wordt dan door een vrijwilliger (meet and greet) Opgehaalt van het vliegveld en naar de unit gebracht.  Perfecten regeling van de gemeenten Adelaide :up:

He dat wist ik nog niet!
Kan je wat meer vertellen over die ontvangstmogelijkheden voor immigranten in Adelaid.
Vooral adressen e.d.

Alvast bedankt Bear :up:

PS een PM vind ik ook prima

[quote author=Wilbert67 link=topic=1285.msg15277#msg15277 date=1116329216]
He dat wist ik nog niet!
Kan je wat meer vertellen over die ontvangstmogelijkheden voor immigranten in Adelaid.
Vooral adressen e.d.

Alvast bedankt Bear :up:

PS een PM vind ik ook prima
[/quote]

Alles is op deze site te vinden onder "skilled migration" het wijst zich van zelf
http://www.immigration.sa.gov.au

dit is de directen link:
http://www.immigration.sa.gov.au/site/page.cfm?c=641  "On Arival Accomadation"
http://www.immigration.sa.gov.au/site/page.cfm?c=650  "Meet and Greet"

No tnx, ik doe het graag.

Oja je zal het vast wel gelezen hebben...het inschrijf formulier moeten hun 6 weken voor je aankomst in het bezit hebben en ook nog eventjes 10 dagn van te voren bellen of alles nog vast staat :up: 
Wat betreft die "OAA". Wie het eerst komt wie het eerst maalt. Dus zorg dat je er op tijd bij bent. Wat wij doen is het formulier in september opsturen[sub] (als we het visum hebben gehad anders later..)[/sub] maar we geen pas in mei/juni '06 down under. Dat is zeker vroeg genoeg. Of zou dat weer te vroeg zijn   :roll: :?  Starks zijn ze die formulieren weer kwijt ofzo??? 
Groetjes

Als je te vroeg bent hoor je het wel!
Trouwens wij hebben ook nog geen haast, gaat nog minimaal een jaar duren, helaas!!
Gr Wilbert

Wat leuk bear, Ik wou dat ik nog zo jong was en dat we dit besluit samen hadden kunnen nemen toen we nog geen kids hadden, dan is dit een prima oplossing.
Je zal het uiteraard verschrikkelijk naar je zin krijgen ...success hoor
miel

Kijk uit met die meet en greet in Adelaide, heb al regelmatig slechte dingen erover gehoord, niet echt fijne accomodatie, en je kan in een ruige buurt terecht komen...

http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=212096&highlight=Meet+greet+Adelaide

Maar het klinkt op zich wel goed. En als je geen kinderen hebt is het al minder erg!

Succes

:)

Back