Nieuwe jobseeker site voor skilled migrants

4np

Member
Ik kreeg gisteren een email van DIMA dat ze een nieuwe jobseeker site hebben ontwikkeld: https://skilledmigrant.gov.au/. Hij is alleen te gebruiken als je al je visum hebt ontvangen aangezien je je visa grant number in moet vullen. Op zich wel prettig omdat alle bedrijven dan ook zeker weten dat je je visum al hebt; ben je weer aantrekkelijker voor ze.
 
[quote author=4np link=topic=8083.msg105732#msg105732 date=1198741741]
Ik kreeg gisteren een email van DIMA dat ze een nieuwe jobseeker site hebben ontwikkeld: https://skilledmigrant.gov.au/. Hij is alleen te gebruiken als je al je visum hebt ontvangen aangezien je je visa grant number in moet vullen. Op zich wel prettig omdat alle bedrijven dan ook zeker weten dat je je visum al hebt; ben je weer aantrekkelijker voor ze.
[/quote]

Goeie tip!
 
Hoi,

Dezelfde site kregen wij anderhalf jaar geleden ook als tip aangewezen van de DIMA.
Zo nieuw is de website dus ook niet meer.

Zomer 2006 ingeschreven, en sindsdien nog niets bruikbaars ontvangen, helaas.

Groeten Sander
 
[quote author=r2d2 link=topic=8083.msg105740#msg105740 date=1198750112]
Hoi,

Dezelfde site kregen wij anderhalf jaar geleden ook als tip aangewezen van de DIMA.
Zo nieuw is de website dus ook niet meer.

Zomer 2006 ingeschreven, en sindsdien nog niets bruikbaars ontvangen, helaas.

Groeten Sander


[/quote]

4np, slechte tip.
:grin:  :wink:
 
Omdat ik meelift op Liam's visum (en ook al heb ik een positieve skills assessment als welfare worker) mag ik daar NIET gebruik van maken helaas, was anders wel heel erg fijn geweest..! Maar hoofdaanvrager mag er wel gebruik van maken.
 
Ik heb heel de Grant letter uitgeplozen over het grant Lettre number maar niets lijkt te werken.
Welk nummer moet je er nu voor gebruiken?
Of zou het komen omdat ze op nieuwjaarsdag dicht zijn?  :blond:
 
[quote author=Dijnnas link=topic=8083.msg105742#msg105742 date=1198750669

4np, slechte tip.
:grin:  :wink:
[/quote]

Ik kwam met alle nummers etc ook niet ingelogd, en na 5x gemaild te hebben met de support-mensen heb ik het opgegeven.
 
[quote author=kallie link=topic=8083.msg106358#msg106358 date=1199162534]
Ik heb heel de Grant letter uitgeplozen over het grant Lettre number maar niets lijkt te werken.
Welk nummer moet je er nu voor gebruiken?
Of zou het komen omdat ze op nieuwjaarsdag dicht zijn? :blond:
[/quote]

Kallie....ik kreeg een apart mailtje waarin het visa grant number instaat. Dat is bij mij een 13-cijferige code. Ik heb net mijn Grant-letter ook nog weer even doorgeplozen, maar kan daar dat nummer ook niet vinden.
Hebben jullie bij de visum-aanvraag wel aangegeven dat jullie eventueel opgenomen willen worden in de "Skilled Migrants Job Matching Service"? Volgens mij krijg je, alleen dan, een e-mail met deze gegevens.
 
Yep,

Hebben we wel aangegeven, maar op een gegeven moment was de hele aanvraag (tenminste de afhandeling ervan) een beetje een rommeltje geworden.

Ga ze nog wel eens en berichtje sturen, kreeg je dat mailtje van DIAC? Ik neem aan van je case officer?
 
Nee ik kreeg het e-mailtje van mvp.information@immi.gov.au

Weet alleen niet of dit een outbound e-mail address only is of ook een inbound. Vul anders gewoon het formuliertje in op de website en ze zullen het na een aantal dagen (mijn ervaring) wel oppakken.
 
Ok bedankt,

Heb ze gelijk even een mailtje gestuurd, laat het wel weten als ik weer antwoord heb gekregen.

(Btw wat is outbound en inbound email adres?)
Of heeft dat soms te maken met versturen en ontvangen van mail?

Mariette
 
Jups....een outbound e-mail adres is vaak een e-mail adres waarin ze aangeven dat er niet op gereplyed kan worden (bijv. noreply@immi.gov.au)...

Inbound mail kan dit natuurlijk weer wel. Ik heb overigens geen idee of dit de "algemeen geaccepteerde term" hiervoor is, maar het is voor mezelf op die manier wel duidelijk....hoopte dat dit ook voor anderen zo zou zijn :)
 
Sinds het lezen van deze tip - twee weken geleden nu - heb ik intensieve correspondentie mogen voeren met de mensen van Migrant VP en de DIAC. Geen resultaat. Nadat zij mij allerlei nummers toestuurden wat 'het' zou kunnen zijn zonder resultaat, bleek nu uit een van de reacties van de Skilled migrant website dat er vanuit de DIAC (nog DIMIA in mijn tijd) een brief of mail verstuurd zou moeten zijn na het versturen van de grant letter met info over deze website en daarbij een nummer. Ik heb als laatste poging gevraagd of zij mij alsnog zo'n brief of mail willen sturen zodat ik mij kan registeren. Nu maar afwachten.... ze zeggen dat de aanhouder wint, maar je wordt danig op de proef gesteld. Goed, 2008 is van het goede nieuws, ik houd jullie op de hoogte.

Fae
 
[quote author=Hansie link=topic=8083.msg106383#msg106383 date=1199187223]
Ik kwam met alle nummers etc ook niet ingelogd, en na 5x gemaild te hebben met de support-mensen heb ik het opgegeven.
[/quote]

Ohjeeeee.. phishing!  :wink:
 
Back
Top