Nieuwe leden: Kevin en Lianne op weg naar Adelaide

Dat is krapjes... je komt op rond de 735 per week, als je daar die 400 per week aan huur al vanaf haalt en dan ook nog schoolgeld moet betalen.... Zou toch echt vragen om LAFHA en anders daar toch nog eens serieus over nadenken... Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Dat lijkt mij ook nogal aan de krappe kant! Met berekeningen dat ik heb gemaakt op een kostenplaatje moet je toch minimum een 50k AUD hebben om te overleven. Dat komt op bruto 4200AUD per maand...
okee, er zitten nog andere dingen tussen het simpel vergelijken (heb nu ff geen toegang tot mijn calcsheet), maar het verschil is zeker niet alleen toe te wijten aan andere kosten/lasten.

Dat lijkt mij ook nogal aan de krappe kant! Met berekeningen dat ik heb gemaakt op een kostenplaatje moet je toch minimum een 50k AUD hebben om te overleven. Dat komt op bruto 4200AUD per maand...
okee, er zitten nog andere dingen tussen het simpel vergelijken (heb nu ff geen toegang tot mijn calcsheet), maar het verschil is zeker niet alleen toe te wijten aan andere kosten/lasten.

Dankjewel voor je reactie!
Ik ben me er idd van bewust dat dit erg krapjes is... Even voor de duidelijkheid: het inkomen waar ik het over heb is 3180 netto per maand.
Wat zou je overhouden van die 4200 dollar bruto waar je volgens jouw berekeningen op moet rekenen?

groetjes,

Kevin

Is deze tax calculator nog relevant voor iemand? Ik vond het wel een redelijk inzicht geven, maar het zal toch pas wat concreter voor mij worden als ik er echt mee aan de slag ga.

http://calculators.ato.gov.au/scripts/asp/simpletaxcalc/main.asp

heb je het skype gesprek al gehad?

Ik heb net de skype afspraak gehad met de persoon die me formeel moet aannemen. Het goede nieuws is dat ik de baan heb! :)
Het slechte nieuws is dat ik Europees betaald krijg... dit betekent in mijn geval 2300 euro netto per maand.

Dit is omgerekend volgens internet zojuist zo'n 3180 AD.

Is dit genoeg om van te leven in Adelaide???
Een aantal dingen om rekening mee te houden:
Mijn partner's Engels is niet erg goed en het zal voor haar moeilijk zijn om een baan te vinden (in het begin sowieso)
Wij kunnen geen gebruik maken van kinderbijslag of de collectieve zorg verzekering (tijdelijk visum)
Scholing voor Jenna kost zo'n 400$/maand
Huisvesting kost rond de 400$/week
Het is me nog onduidelijk of ik een LAFHA kan krijgen van CSIRO..

Ik hoor het graag!

Zonnige groetjes,

Kevin

Weet je zeker dat het per maand is? Dat is nog geen $800 per week. Als de huur $400 is, Jenna's school $100 dan heb je niet veel geld over voor vervoer, boodschappen, electriciteit, waterlasten, internet/telefoon, verzekering etc. Ik woon niet in Adelaide, maar in WA, voor een gezin van 6 (kinderen van 10, 9, 4 en 2) zijn mijn totale uitgaven zo'n $1300 per week, of zo'n $5500 per maand. Dat is het gemiddelde over 3 jaar en inclusief alles, ook uitgaven aan kleren, dingen voor het huis, kampeer vakanties, grote inkopen, childcare. Nu zijn we wel met een groter gezin en inclusief alles. Je zou je broekriem wel erg moeten aanspannen denk ik als dat inkomen per maand is. jo

Weet je zeker dat het per maand is? Dat is nog geen $800 per week. Als de huur $400 is, Jenna's school $100 dan heb je niet veel geld over voor vervoer, boodschappen, electriciteit, waterlasten, internet/telefoon, verzekering etc. Ik woon niet in Adelaide, maar in WA, voor een gezin van 6 (kinderen van 10, 9, 4 en 2) zijn mijn totale uitgaven zo'n $1300 per week, of zo'n $5500 per maand. Dat is het gemiddelde over 3 jaar en inclusief alles, ook uitgaven aan kleren, dingen voor het huis, kampeer vakanties, grote inkopen, childcare. Nu zijn we wel met een groter gezin en inclusief alles. Je zou je broekriem wel erg moeten aanspannen denk ik als dat inkomen per maand is. jo

de info die ik zocht! mag ik je vragen hoeveel je voor childcare betaald (dat kan ik van mijn berekeningen aftrekken want ik zal aan het begin niet werken). Alle info over uitgaven zijn welkom! Mijn kids zijn 10, 9, 7, 5 en 2 dus een beetje dezelfde situatie als jij. ik probeer na te gaan of we van 1 salaris kunnen rondkomen zonder te struggelen... (salaris min $100.000). Dus, huis ong. $500/week?, 1 auto betaald door werk dus nog 1 te betalen, health insurance betaald door werk maar blijkbaar moeten we nog wat extra betalen daar? gratis public school, geen creche (pittig tot 6 jaar...haal ik dat wel?), levenskosten veel hoger dan hier, wat nog meer..?
Lieve juul04,m heb je tips?
groetjes

Dankjewel voor je reactie!

Wat zou je overhouden van die 4200 dollar bruto waar je volgens jouw berekeningen op moet rekenen?

Kevin
Als het nog wat waard is : 50.000AUD per annum bruto = 4166AUD per maand bruto,
in totaal wordt er 18.6% afgehouden (beetje ingewikkelder dan dat, maar goed)

* komt neer op 3391AUD per maand netto
* hier rekenen ze vooral op weekbasis en dan is het dus = 779.69AUD per week dat je effectief krijgt.

Euh, disclaimer: ik heb deze berekeningen op mijzelf uitgevoerd en lijkt wel vrij correct te zijn, maar ik kan niet garanderen dat het voor iedereen zo goed werkt.

Back