Nieuwe leden

Hoi Lisette,

De formulieren zijn net weg en de verwachting is wachttijd ca. 9 - 10 maanden. Onze planning is 2e helft 2008 en waar naar toe is waar er werk is.
Jan heeft een baan in IT op het security vlak. We denken toch wel rondom de grote steden uit te komen en Brisbane heeft de voorkeur.

Hoever zijn jullie al?

Groeten,
Nicole

Hoi Nicole,

Wij zijn op dit moment in de sollicitatiefase. Mijn man (arjon) is bezig om te transferen vanuit het bedrijf hier in nederland naar het bedrijf in australie.

alleen moet ik eerlijk zeggen dat ze niet zo vlot zijn. ze beloven veel, maar er komt niet veel uit. een aantal weken geleden hadden ze aangegeven dat ze hem willen hebben. en het is zo dat als je je contact hebt, je daar met 3 maanden moet zijn. ze zouden toen snel contact opnemen over de volgende stappen.

dus wij hebben alvast ons huis in de verkoop gezet, omdat je anders nooit die 3 maanden haalt. laten we het nu gelijk in 1 week verkocht hebben. maar vanuit australie hoorde we niets. arjon van de week gebeld met de betreffende manager. ze zijn bezig. ze zouden deze week telefonisch sollicitatie afnemen. weer niet gebeld. hoewel we nog tot december hebben, begin ik wel zenuwachtig te worden. zo moet ik mijn huis uit en dan zit ik hier nog.

arjon is dus deze week begonnen met naast het bedrijf te solliciteren. kijken of daar iets uitkomt. het is zo spannend.

maar eerst gaan we volgende week lekker op vakantie. proberen alles een beetje los te laten.

groetjes lisette

Hoi,
Met mijn man ben ik nu net 1,5 week in Redcliffe (net boven Brisbane). Tips:
emigratiebeurs in Nieuwegein, veel geduld en vooral: zeg nog niet je werk op voordat je je visum hebt!!!!

Want mijn man had zijn contract in Australie al 3 maanden en zou per 1 july starten, maar het visum kwam pas 8 augustus!

Voor specifiekere vragen kan je zeker goed op dit forum terecht!
Succes met al het papierwerk!

Groetjes, Anne Marije

Hoi Hans en Lien,

Zijn jullie dan het stel dat we 25 september tegenkwamen bij de GGD Utrecht? Klopt in ieder geval wel met geplande vertrekdatum in januari 2008 (We hebben elkaar de hand geschud en ik weet nog dat jullie uit IJsseltstein komen, maar de namen waren me alweer ontschoten  :-(.......)

Ben benieuwd..........enne hoe staat het dan inmiddels met de visum aanvraag?

Ik kijk met regelmaat op de site www.ourbrisbane.com
Staat genoeg op.....

Groet,
Carmen en Marc

Back