Nieuwe leden

Pijlen

XPdite Sponsor
:grin: :cool:
Hallo wij, Marcel Martha Pjotr en Bas zijn nieuw op het forum.
Ook wij hebben besloten om te emigreren naar Australië.
Fijn om zoveel leuke en goede tips te lezen.
We hadden zoveel goeds over Move2australia gelezen dat we ook met dit bureau in zee willen.
De vragenlijst is onderweg.

Groeten de Pijltjes

Welkom Marcel Martha Pjotr en bas.
Jullie hebben Move2Australia gekozen, goede beslissing, Geweldig bureau.

Groetjes Nintil

ook van mij nog een welkom.

hebben jullie al een idee waar jullie je willen gaan vestigen?

Dag Allemaal
Bedankt voor het welkom!!
Volgende week krijgen we DE vragenlijst van Move2australia en lopen nu al te stuiteren.
En Vlasjes: we willen naar Sydney, we hebben daar famillie en werk.Nu nog een visum!
Waar zitten jullie? Ben nog niet zo handig op het forum,waarschijnlijk kan ik dat allemaal opzoeken!(?)

Groeten van de Pijltjes.

lekker dat je al familie hebt. scheelt toch als er wat bekends om je heen is. moet zeggen ik heb geen familie hier maar heb wel veel aan de xpditers die hier in de buurt wonen. je maakt hetzelfde door. wij wonen in een suburb bij melbourne; heerlijk.

[quote author=vlasjes link=topic=8706.msg115877#msg115877 date=1207726754]
lekker dat je al familie hebt. scheelt toch als er wat bekends om je heen is. moet zeggen ik heb geen familie hier maar heb wel veel aan de xpditers die hier in de buurt wonen. je maakt hetzelfde door. wij wonen in een suburb bij melbourne; heerlijk.
[/quote]
Dag Vlasje
Ja daar voelen we ons ook enorm door bevoorrecht.
We hebben ook een jaar door Australië getrokken, onze oudste is daar gemaakt!!
Het lijkt me dat je met kinderen ook wel makkelijker contact maakt.
Is dat bij jullie zo? Ik zag twee (mooie) kinderen op de foto.

nou dank je wel voor het compliment voor mijn kindjes. ja op de foto lijken ze van die schatjes. nee hoor valt best mee.

ja ik heb dat wel gemerkt dat je idd door de kinderen veel onder de mensen komt. toen ik ze voor het eerst naar school bracht, zagen ze hier dat we nieuw waren en iedereen was heel erg aardig en behulpzaam. veel mensen zeiden van nou kom een keer op de koffie je bent hier nieuw. dus ikzelf heb al wat leuke contacten op gedaan. ook wordt er regelmatig hulp gevraagd op school en zo ontmoet je ook aardig wat moeders. onze jongste zoon yarno is een tijdje geleden begonnen met soccer. mijn man is toen gevraagd of hij wilde helpen. hij traint nu de kleintjes en mag een coachcursus volgen. ook is hij nu lid geworden van het bestuur. zo moet je toch mensen leren kennen. ik denk dat als je er zelf voor open staat het heel goed te doen is hoor. nu zijn wij gelukkig allemaal niet zo verlegen dat scheelt ook. anders is de stap ook een stuk moeilijker.

Dag Vlasjes

Wat leuk om te lezen, onze kinderen zijn ook fanatieke voetballers en vinden het nu al leuk om in Australië te gaan voetballen.(ze hebben weleens gehoord dat het niveau niet al te best is!)
Tsja het is eigelijk gewoon weer je leven opbouwen maar op een ander stekkie.
We merken dat we al een beetje paniekerig gaan worden dat het NIET gaat lukken.
Maar ondertussen moeten we ook nog leven natuurlijk.
Gelikkig is het weer al iets beter in Nederland.

Groetjes Martha.

wat ik hier van het voetballen merk is dat het niet zo is als in nederland, maar ikzelf vind het lekkerder. de voetbalclub in nederland was heel groot en erg gericht op prestaties. en kinderen die dan minder in hun mars hebben, voelen zich daar niet altijd lekker bij. hier is het veel relaxter. gewoon plezier hebben dat is het belangrijkste hier. de mensen die helpen zijn gewoon gezellige, relaxte ouders en dat spreekt mij meer aan. maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Dag Vlasje

Tis even geleden...
Gelukkig wonen wij in een klein dorp waar het voetballen van de kinderen wel serieus genomen wordt maar ook weer niet te.
Ook worden er ook allerlei nevenactiviteiten georganiseerd die heel erg leuk zijn.
Maar we maken ook regelmatig andere clubs mee die het heel anders opvatten.
We hebben de vragenlijst en is bijna ingevuld. We hebben een eigen schildersbedrijf en moesten wat papieren opduikelen.
Het goede nieuws is dat het nu zo'n 22 graden is. Eindelijk...
Tot schrijfs maar weer.
Ik vroeg me af hoe jullie kinderen het ervaren hebben, de oversteek, bedoel ik.
Het is toch behoorlijk ingrijpend voor kinderen.
Maar ik ben gewend om alles om te draaien daarmee bedoel ik dus kunnen wij het de kinderen wel aandoen om hier te blijven.
Tot schrijfs maar weer..

het gaat met de kinderen ontzettend goed. ze hebben het wel heel moeilijk gehad met het afscheid en de beginperiode was ook best moeilijk. maar dat was meer omdat we toch veel in de auto zaten op zoek naar een huis. en dat is natuurlijk niet een favoriete bezigheid. maar sinds ze hier naar school gaan, gaat het fantastisch. hun engels gaat goed en ze hebben al aardig wat nieuwe vriendjes en vriendinnetjes. de enige die het soms wel moelijk heeft, ben ik (lisette) omdat ik toch wel erg mijn familie mis. maar dat hoort erbij en schijnt over te gaan. en dat geloof ik ook wel hoor. sommige dagen is het meer dan de andere.

Dag Lisette

Kreeg tranen in mijn ogen toen ik jouw berichtje las, ik hoop dat je niet al teveel heimwee hebt.
Ik heb een moeder en vier broers en ik weet nu al dat ik die ongelooflijk ga missen, maar gelukkig hebben ze al bijna allemaal toegezegd dat ze komen.
Is het een goed idee om mail adressen uit te wissellen?
Eigenlijk vindt ik de meeste Nederlanders best leuk, goed gevoel voor humor, dat vindt ik toch wel heel belangrijk.
Mijn jongste zoon, Bas, wil ook graag maar maakt zich wel zorgen om z'n lego en knikkers.
toen ik zei dat we die gewoon mee zouden nemen vond ie het best...
Zo grappig die kleintjes.
Gr
Martha.

Dag Allemaal
We hebben goed nieuws gekregen van Move2australia.
We kunnen een visum krijgen zodra de TRA versoepeld wordt, en Rob verwacht dat dat begin Juli zal zijn.
We gaan dan op een skilled visum wat heel wat tijd in beslag zal nemen.
Dus we gaan nu maar veel Engels lezen en praten.
De jongste, Bas, weet al hoe je ananas moet zeggen.
In Nederland is het koud maar we gaan wel winnen van Frankrijk vanavond.

Back