Nieuwe naam...

Mouderling

New Member
Hallo allemaal,

Zoals jullie misschien al hebben kunnen lezen in de berichten van Sambo (=mijn vriend) hebben we net een visum 475 gekregen!!!! Jippie!! Al moet ik wel zeggen dat we nog wat twijfels hebben of we nu wel echt moeten gaan..Tsja, het is toch een grote stap! En hoe dichter bij het komt, hoe enger het wordt... :shocking:

Maar goed, ik ben me nu natuurlijk wel al helemaal aan 't voorbereiden en nu bedacht ik me ineens; hoe ga ik mezelf noemen??? Ja, dit klinkt misschien stom :oops:, maar mijn voornaam is dus Marjolein en tijdens onze reis in Oz kon niemand mijn naam uitspreken (errug lastig..) Tijdens onze duikcursus begonnen ze me Marge te noemen, maar ik heb een hekel aan die naam.. Zo oudbollig! Dus, nu is mijn vraag...heeft iemand een tip voor een leuke naam?

Ben benieuwd naar jullie ideeen!!!

Thanks alvast!

Groetjes,
Marjolein
 
Marge?
cast_marge.jpg

Niets mis mee hoor.




Bart
459718939_1_zbe7.jpeg
 
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
 
Inderdaad lastig, want dat wordt helemaal niets als ze dat hier gaan proberen uit te spreken. Marjo zal toch wel weer Marge worden. Jolie? Lynie? Het eerste klinkt wel gezellig. :smile: Of gewoon Jo, maar dat is zo saai.

Groetjes,
Rixta
 
Jolie klinkt inderdaad goed!
Zelf vind ik Marge ook een leuke naam, maar als jij dat niet vind, moet je die niet nemen natuurlijk.
Kunnen ze Marjolie uitspreken??
 
De eerste alternatieven wat in mijn hoofd sprong was Margorie/Margarie/Margerie... (hoe je het dan ook wil schrijven  :lol:) of Maggie, Leina of gewoon simpel Jo.

Moet zeggen dat ik Mary Jo ook wel leuk vind  :smile:
 
Hi

Ik heb vandaag je naam opgeschreven en aan een 11, 12 en 15 jarige voorgelegd, uitgelegd hoe je het moet zeggen en voila!  .  Kunnen het alle drie goed uitspreken, Marjolein.  (het waren Ozzies) Dus ik zou gewoon mijn naam aanhouden en voordoen/uitleggen hoe je het zegt.  Sonja zeggen ze Son-dja tegen maar als je zegt nee hetzelfde als met een i or y dan zeggen ze het prima.

Sidonia
 
Hi,

Bedankt voor alle tips!! Wat zijn jullie behulpzaam! En Sidonia, wat leuk dat je m'n naam hebt getest op echte Ozzies!!! Goh, dus ze konden het uitspreken? Nou, daar ben ik al heel blij om. Misschien moet ik het dan toch maar bij mijn echte naam houden...Want Marjo (zoals de meeste mensen in NL me noemen) heb ik wel 's gebruikt in the States, maar dat klinkt dan weer meer als Mario!! Das ook 3x niks natuurlijk!

Ik zat te denken aan eventeel Margie. Beter dan Marge (stijf!) En klinkt ook wel aardig...Jolie is ook wel leuk trouwens! Hmmm, ineens heb ik weer heel veel keus!!

Groetjes,

Marjolein aka Margie aka Mary Jo aka Jolie etc................................ :grin:
 
Grappig eigenlijk want ik heb het hier in Nederland gedaan. Mijn officiële roepnaam is dus Kathren... maar hier in NL hebben de meeste mensen moeite met de 'th'.... en werd mijn altijd uitgesproken met een harde "éh" en een harde "t"... Kêtren.... vreselijk vind ik dat.. heb toen toestemming aan mijn moeder gevraagd of ze het goed vond dat ik op de middelbare school Kathy (Katie) mocht gebruiken... Dus ik luister nu bijna naar alle mogelijke versies van mijn naam... mijn vrienden en familie noemen me meestal Kate.

Acht ja het beesje heeft een naam  :grin:
 
Het naam pobleem ken ik. Femke vinden veel buitenlanders ook moeilijk om uit te spreken. Dat werd vaak iets van Famkie... Hmm. Ach ja!
 
Ik heb het hier in Nederland al. Mijn naam is eigenlijk met zachte G, maar boven de rivieren wordt mijn naam vaak 'Kwenny', in plaats van Gwenny met een zachte G  :grin: Stel me dan ook meestal maar voor als Gwen, en zal dat in Australie ook maar doen
 
[quote author=sidonia link=topic=10254.msg144159#msg144159 date=1248775060]
Hi

Ik heb vandaag je naam opgeschreven en aan een 11, 12 en 15 jarige voorgelegd, uitgelegd hoe je het moet zeggen en voila!  .  Kunnen het alle drie goed uitspreken, Marjolein.  (het waren Ozzies) Dus ik zou gewoon mijn naam aanhouden en voordoen/uitleggen hoe je het zegt.  Sonja zeggen ze Son-dja tegen maar als je zegt nee hetzelfde als met een i or y dan zeggen ze het prima.

Sidonia

[/quote]

Totdat ze zo'n naam nog een paar keer uit moeten spreken... Dan gaan ze er vanzelf iets van maken wat ze wel makkelijk en snel uit kunnen spreken, want zo zijn Australiërs ook. Als ze iets af kunnen korten of handiger kunnen zeggen zullen ze het zeker te weten niet nalaten.

Als een Australiër vraagt hoe ik heet en ik zeg Annemiek, dan doen ze het de eerste keer nog redelijk goed (Ammeniek komt ook vaak voor trouwens), maar de tweede keer is het meteen Ennemeeeek. Bij Bunnings deden ze al niet eens meer de moeite en maakten er zelf wel Anna van. Ik gebruik aan de telefoon m'n eigen naam, emails sluit ik af met m'n eigen naar en ik stel mezelf altijd eerst voor met m'n eigen naam, maar als ik zie dat ze er moeite mee hebben zeg ik dan maar "Just call me Anna."

Marjolyn lijkt er denk ik nog het beste op en dat kunnen ze ook wel uitspreken. Klinkt nog leuk ook!!
 
[quote author=Annemiek link=topic=10254.msg144273#msg144273 date=1248866077]

Totdat ze zo'n naam nog een paar keer uit moeten spreken... Dan gaan ze er vanzelf iets van maken wat ze wel makkelijk en snel uit kunnen spreken, want zo zijn Australiërs ook. Als ze iets af kunnen korten of handiger kunnen zeggen zullen ze het zeker te weten niet nalaten.

Als een Australiër vraagt hoe ik heet en ik zeg Annemiek, dan doen ze het de eerste keer nog redelijk goed (Ammeniek komt ook vaak voor trouwens), maar de tweede keer is het meteen Ennemeeeek. Bij Bunnings deden ze al niet eens meer de moeite en maakten er zelf wel Anna van. Ik gebruik aan de telefoon m'n eigen naam, emails sluit ik af met m'n eigen naar en ik stel mezelf altijd eerst voor met m'n eigen naam, maar als ik zie dat ze er moeite mee hebben zeg ik dan maar "Just call me Anna."

Marjolyn lijkt er denk ik nog het beste op en dat kunnen ze ook wel uitspreken. Klinkt nog leuk ook!!


[/quote]



Kan je nagaan!  :?  En dan heb je het hier alleen nog maar over een voornaam! Wacht maar totdat ze aan achternamen moeten beginnen. Alhoewel ze afwijkende achternamen toch wel gewend moeten zijn.
 
Hoi

Ik denk maar zo, de aanhouder wint

Als je het blijft uitleggen krijgen ze het heus.  Als je er moe van wordt neem je een makkelijkere naam.

Mijn dochter's naam moeten we ook altijd even corrigeren maar zodra ze het weten is het geen punt meer.

Sidonia
 
Wat leuk allemaal. Ik woon in Sydney en heb ook een 457 visum en heet: Marga. Persoonlijk nooit mooi gevonden. :? In het Engels vind het voor geen meter klinken. Ik noem mijzelf hier Margie, spreek uit als Mardjie.
In Australie korten ze veel dingen af met de ie klank wat heel liefelijk klinkt zoals Kiddies, sunnies, schoollies. Ga zo maar door.
Ik heb ook NIET voor Marge gekozen omdat ik niet met een kettingrokende schorre Marge Simpson vergeleken wilt worden.

Dus Margie is een vriendelijke naam en klink ook nog eens leuk. Bevalt me prima. Mijn vriendin Petra noemt zich Lia. Alles kan. :wink:

Groetjes van Margie
 
[quote author=Marga link=topic=10254.msg144344#msg144344 date=1248950226]
Ik heb ook NIET voor Marge gekozen omdat ik niet met een kettingrokende schorre Marge Simpson vergeleken wilt worden.
[/quote]
Dat valt dus wel mee; http://www.snpp.com/guides/smoking.simpsons.html
Waar mensen zich al niet mee bezig kunnen houden  :|

Bart
 
Back
Top