Nieuwe naam...

Hoi Marjolein :),

Ook ik heb je naam even losgelaten op m'n man, en hij leest het als Mardzjolien. Om 'Marjolein' te krijgen, zal je het ongeveer als Mar-yolane moeten spellen.
Ikzelf heet Irene en dat wordt Eerainuh als ik wil dat het correct wordt uitgesproken. Ik ben het met Sidonia eens, gewoon volhouden, je naam is immers je naam, toch. Soms maakt het niets uit wat ze er van maken, en dan ga je ook niet moeilijk doen, maar in NL doen wij toch ook moeite om de naam van mensen juist uit te spreken? Nou, hier ook. Het komt door die rare Nederlanders zelf dat Australiërs namen verkeerd uitspreken ;-). Nou ja, dat is niet helemáál waar natuurlijk, maar laat ze maar lekker een beetje moeite doen, doen wij ook!

Ireen :)
 
Marjolein,

je kan als stelregel in Queensland, maar wellicht heel Australie, aanhouden dat men woorden met meer dan 3 lettergrepen afkort naar een makkelijk-klinkende variant. zelfs in de media als (internet-)krant en tv wordt dit gedaan. voorbeelden zijn er legio en misschien dat we daar een keer een nieuw topic over kunnen openen, maar met jouw naam weet ik vrijwel zeker dat het marge gaat worden...
 
Back
Top