Nieuwe poging na afwijzing visum

kallie

XPdite Sponsor
Hi allemaal,

Wij hebben zelf nog geen afwijzing gekregen, gelukkig maar en die hopen we ook niet te krijgen natuurlijk!

Via, via kreeg ik e-mail contact met iemand die net een afwijzing heeft gekregen voor zijn visumaanvraag.
Hij bleek zijn vertalingen niet voldoende te hebben gecontroleeerd en zij bleken niet te stroken met zijn statement.

Nu hebben zij dus een afwijzing gekregen.

Mijn vraag is nu of je dan opnieuw een aanvraag in kan dienen en wel direct of heb je dan een wachttijd.
of kun je het gewoon vergeten voortaan.

Is er een soort lijst waar je op komt te staan zoals bijvoorbeeld bij wanbetaling kom je op een zwarte lijst te staan.

Mariette
 
Ik kan me niet voorstellen dat je voor enkele vertalingen wordt "gediskwalificeerd" om het zo maar eens te noemen. Zo'n vraag kan je beter even aan Dima voorleggen denk ik. Als je bijvoorbeeld daarna nog kan aantonen dat alles wel klopt dan zou ze het misschien kunnen herzien.

Volgens mij kan je pas "gediskwalificeerd" worden als je:
1) Afgewezen bent op je crimineel verleden
2) Als je niet gezond genoeg bent om naar Australië toe te gaan

Voor wat betreft de rest, geen ervaring genoeg enzo, dat kan je altijd verbeteren en volgens mij mag je dan gelijk weer een aanvraag doen. Ja, het is een beetje gissen natuurlijk hoe ver deze persoon al was. Was het bij zijn skills assessment of bij DIMA? Van het Skills assessment weet ik (bij de ACS in elk geval) dat je direct opnieuw een aanvraag kan doen. Ik was meteen de eerste keer erdoor heen, lucky me, maar ik had het van te voren gevraagd.
En wat betreft die zwarte lijst? Hmm, ik was eens afgekeurd voor een STNI in Victoria en heb toen daarna de visumaanvraag gedaan bij DIMA. Visum approved en..... jawel, nu ga ik wonen in Victoria  :up:
Ik denk het dus niet.
 
Back
Top