Nieuwe priority lists, maar VOG en Medicals reeds ingeleverd

duh bacchus

Member
Hallo allemaal,

Ik weet dat er al een topic is over de nieuwe priority list van DIAC, maar ik heb hier een specifieke vraag over.

Wij waren waarschijnlijk slechts weken verwijderd van ons visum. VOG en Medicals al gedaan en opgestuurd. Ook in onze application status van DIAC staat dat vermeld. Echter, met de nieuwe prioriteiten vraag ik me af of iemand op andere (buitenlandse) migratiefora misschien iets gelezen heeft over hoe omgegaan wordt met deze aanvragen. Dwz, documenten met beperkte houdbaarheid (1 jaar) reeds ingediend, maar gezakt in prioriteit. Ze zullen ons toch niet naar achter schuiven en dan over bijvoorbeeld 18 maanden nogmaals om Medicals en VOG vragen?

Bedankt.

Gr,
Marc
 
Goede vraag, wij zitten zoals julie weten in hetzelfde schuitje....  :oops: :cry:

Wij hopen zo erg dat ze ons nu niet jaren laten wachten ipv weken..... We zijn zo dichtbij het visum!!

Ik heb op het british expats forum een onderwerp gevonden hierover:

http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=632120

Echter zover ik heb kunnen lezen staat ook daar geen dingen op die wij nog nie weten....

Sterkte in deze moeilijke weken!

Groeten,

Leon en Chantal
 
Volgens mij staat in het hele diac document dat het voor iedereen geld, ook voor mensen in de laatste stadium van hun aanvraag. Ik weet niet of dit geldt als je ook al een CO hebt, maar als je op eigen initiatief je medicals en VOG hebt anagevraagd (en dus gefrontload) denk ik dat DIAC daar geen rekening mee houdt en je gewoon zakt in prioriteit. Ik vraag het me alleen af voor de mensen die al een CO hebben en waarvan ze in australie zelf hebben aangegeven dat deze mensen hun laatste documenten in moeten zenden.
 
Hi Leon en Chantal,

Zoals ik het lees ergens in http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=632120 kan DIAC straks zomaar vragen om de VOG en Medicals opnieuw te laten doen als ze verlopen zijn.

Marc
 
Ik vond dit op de britse site...:
Well, these changes might actually help us ! We are March 08 applicants who got screwed by the changes earlier in the year.
I'm currently awaiting allocation of my second CO (the first one was allocated in Nov 08, then unallocated when I wasn't on the CSL)
I'm now on the CSL and family sponsored so hopefully things might get moving for us. We have 11 weeks until our requested medicals/PCC's run out.
I really feel for those of you who have been bumped down the priorities, I know what it feels like, it's so frustrating. But you never know, further changes could go in your favour - but hopefully I'll get my visa before any more changes, it's been 19 months already
Oh, and for the record, complaining that you may have to pay for medicals again after them being requested by the CO the first time doesn't work - I tried that and they don't care !

Geeft je misschien een idee van hoe het DIAC werkt..
 
@duh bacchus

Ja, we wisten al dat het DIAC om nieuwe VOG en Medicals kunnen vragen als ze dat willen..... ze kunnen zelfs zeggen dat je VOG en medicals 1.5 jaar geldig zijn ipv 1 jaar ald je VOG b.v. net verlopen is. Maar dit is per geval verschillend.

We kunnen alleen maar hopen dat ze onze cases afmaken..... Zoals Catkin al aangeeft: we weten niet wat ze doen met de mensen die al een CO hebben en gevraagt zijn door hun CO om je VOG en Medicals op te sturen. Daarbij komend dat ze in ons geval deze documenten ook ontvangen hebben binnen de (door de DIAC) gestelde 28 dagen en dit was nog voor de 23e september.....
 
@ AlieNL, dank je. Vooral die uitspraak dat het ze niet interesseert als je alles nog een keer moet aanvragen en betalen is verhelderend.

@ Crazy Kangaroo, wij hebben ook alles ruim voor de deadline aangeleverd.

Ik zag overigens iemand op dit forum die de CO ook in augustus kreeg toegewezen en op 24 september de visa granted mail kreeg. Het kan dus wel  :lol:

Duimen draaiend en biddend naar de Grote Visum God... :up:

Groeten,
Marc
 
Kleine update:

We hebben gister kort onze emigratieagent gesproken.... Zij gaven aan dat het er niet best uit ziet voor ons, wat er op neer komt dat het zeer waarschijnlijk is dat wanneer je beroep niet op de CSL lijst staat, je voor (eind) 2012 geen visum krijgt, ongeacht de staat waarin je visumaanvraag momenteel is (wat ook werd aangegeven in de FAQ van het DIAC hierover).
We worden eind van de week persoonlijk geinformeerd door ons emigratie bureau wat er nu verder met onze case kan/gaat gebeuren.....
 
WOOOOWW!!!
Dat is toch echt overdreven, dit kunnen ze toch eigelijk niet maken!
Wij wisten dat het lang ging duren, maar voor jullie die er zo dicht bij waren is dit eigelijk toch onaanvaardbaar...
maar niks aan te doen zeker... weerom geduld...
Mss dat het binnen een aantal maanden terug veranderd... wie zal het zeggen...

Vind het alvast verschrikkelijk voor jullie!!!!
 
:cry:
Het is echt voor alle mensen die naar Australie willen en geen joboffer hebben of op de CSL staan zwaar k*&^%#$#%^ :angry1: :wall:
De deuren zijn gewoon dicht tot eind 2012 zoiezo !
wat er dan gaat gebeuren is de vraag !

Wij hebben makkelijk praten met onze joboffer maar mijn zus en fam kunnen het voorlopig ook vergeten wat mijn mooie plannetje ook in het water gooit (de hele fam daar). :cry: :cry: :cry:

Ik leef met iedereen mee die nu flink zit te balen !

Hopelijk gaan die deuren toch weer eerder open want die economische crises wat ze als reden aangeven valt in Aust. toch wel mee??
 
de enigste reden waarom de crisis in AU "meevalt" is omdat er miljarden in de economie werden / worden gepompt. De gevolgen laten zich raden.............

Gr,
Johan
 
Back
Top