Nieuwe regel voor VOG(police clearance certificate)

Jeroen_1 said:
Als ik dit bericht typ lijkt het wel alsof ik een pesthekel heb gekregen aan ambtenaren van de burgelijke stand :shock:
Zolang je het maar bij ambtenaren van de burgelijke stand houdt, vind ik het prima.
Ga je de lijn doortrekken naar andere ambtenaren, dan krijg je problemen met mij :wink:.
 
Lost said:
Jeroen_1 said:
Als ik dit bericht typ lijkt het wel alsof ik een pesthekel heb gekregen aan ambtenaren van de burgelijke stand :shock:
Zolang je het maar bij ambtenaren van de burgelijke stand houdt, vind ik het prima.
Ga je de lijn doortrekken naar andere ambtenaren, dan krijg je problemen met mij :wink:.

Ik heb thuis ook een (gemeente)ambtenaar zitten, dus ik zou niet durven :lol:
 
hoi,

heb zelf 4 weken geleden een VOG aangevraagd - gewoon een print van de lijst van de ambassade in berlijn meegenomen, waarop stond dat ik met de aanvraag mijn police clearance mee moest sturen
ambtenaar vulde in bij 'instantie' gewoon 'australische ambassade berlijn' in en bij de rest van de gevraagd gegevens 'n.v.t.' of 'niet bekend'....drie weken later had ik 'm in de bus liggen - zonder problemen!!!

't zal inderdaad wel liggen aan flexibiliteit van de ambtenaar die je te woord staat - maar het kan DUS WEL zonder officiele brief van de ambassade.

groeten, tanja

p.s. moet dat nu altijd, dat gezeur over ambtenaren? we zijn echt niet allemaal zoals jullie denken....
 
"titatanja said:
p.s. moet dat nu altijd"]

Als alle ambtenaren zo zouden zijn als deze bewuste ambtenaar van de Burgelijke Stand dan was Nederland allang opgehouden te bestaan. :D

Ik werk nu 7 jaar voor diverse overheidsinstanties en vrijwel alle ambtenaren die ik ben tegen gekomen zijn goede, hardwerkende en veelal initiatiefrijke :idea: mensen.

Door een speling van het lot (of door beleid :?: ) worden alleen de echte 'klassieke' ambtenaren :roll: achter het loket gezet (en dan alleen in de gemeente waarin ik woon :lol: ).
 
Vanochtend met de post mijn VOG binnen gekregen. Aangevraagd op 29 juli en binnen op 17 augustus; ongeveer 2.5 week.

Maareh, ik dacht altijd dat zo'n VOG veel meer voorstelde?!
Is dit werkelijk alles? :

---------
xxxx, hierna te noemen betrokkene

heeft tbv visumaanvraag bij ambassade van Australië een VOG aangevraagd. De minister heeft een onderzoek naar het gedrag van betrokkene ingesteld.

De minister verklaart dat uit dit onderzoek, gelet op het risico voor de samenleving ivm het doel waarvoor de verklaring is aangevraagd en na afweging van het belang van betrokkene, niet is gebleken van bezwaren tegen betrokkene.

De minister geeft de VOG, op grond van art 28...., hiermee af.
------------------

Onderaan volgt dan nog:
Certificate of behaviour
[Engelse vertaling/samenvatting van bovenstaande]

--------

Kan iemand die de VOG recent heeft ontvangen dit bevestigen?
Dat is dan een duur papiertje...
 
Shuter Street said:
geldklopperij noemen ze dat :twisted:

Valt wel mee hoor. Om dat papiertje af te kunnen geven wordt wel nog wat onderzoek gedaan. Er zijn veel duurdere papiertjes zoals een rijbewijs (en dat blijft ook nog eens eigendom van de Staat).
 
Jeroen_1 said:
Valt wel mee hoor. Om dat papiertje af te kunnen geven wordt wel nog wat onderzoek gedaan. Er zijn veel duurdere papiertjes zoals een rijbewijs (en dat blijft ook nog eens eigendom van de Staat).

Ahh, maar een rijbewijs is geldig voor 10 jaar en dit papiertje maar voor een jaar! :wink:
Ik snap wat je bedoelt en ze zullen ook best het e.e.a. onderzocht hebben daar niet van. Ik had gewoon wat meer verwacht, maar ja ik denk ook nog steeds in guldens en 65 gulden vond ik wat veel :? Moet ook gewoon in euro's denken...dan lijkt het minder 8)

Anyway, komt de tekst overeen met die van jullie?
 
Sander said:
Jeroen_1 said:
Valt wel mee hoor. Om dat papiertje af te kunnen geven wordt wel nog wat onderzoek gedaan. Er zijn veel duurdere papiertjes zoals een rijbewijs (en dat blijft ook nog eens eigendom van de Staat).

Ahh, maar een rijbewijs is geldig voor 10 jaar en dit papiertje maar voor een jaar! :wink:
Ik snap wat je bedoelt en ze zullen ook best het e.e.a. onderzocht hebben daar niet van. Ik had gewoon wat meer verwacht, maar ja ik denk ook nog steeds in guldens en 65 gulden vond ik wat veel :? Moet ook gewoon in euro's denken...dan lijkt het minder 8)

Anyway, komt de tekst overeen met die van jullie?

De tekst is hetzelfde, maar wat had je dan voor tekst verwacht ?

En een rijbewijs mag dan wel 10 jaar gelding zijn maar na twee jaar is dat ding aan stukken omdat het formaat niet in mijn broekzak past en omdat de kwaliteit op z'n minst 'teleurstellend' is.
 
Jeroen_1 said:
De tekst is hetzelfde, maar wat had je dan voor tekst verwacht ?

En een rijbewijs mag dan wel 10 jaar gelding zijn maar na twee jaar is dat ding aan stukken omdat het formaat niet in mijn broekzak past en omdat de kwaliteit op z'n minst 'teleurstellend' is.

Ik had meer een soort van uitdraai verwacht van een of ander systeem waarin ze je gegevens bijhouden. Maarja, ik heb eigenlijk ook geen idee hoe ze te werk gaan...

Ja de kwaliteit van het rijbewijs is maar zozo...ik dacht trouwens dat we over zouden gaan op een rijbewijs pasje - zoals ze ook in Aus hebben. Of is dat idee alweer in de prullenbak beland?
 
Sander said:
Jeroen_1 said:
De tekst is hetzelfde, maar wat had je dan voor tekst verwacht ?

En een rijbewijs mag dan wel 10 jaar gelding zijn maar na twee jaar is dat ding aan stukken omdat het formaat niet in mijn broekzak past en omdat de kwaliteit op z'n minst 'teleurstellend' is.

Ik had meer een soort van uitdraai verwacht van een of ander systeem waarin ze je gegevens bijhouden. Maarja, ik heb eigenlijk ook geen idee hoe ze te werk gaan...

Ja de kwaliteit van het rijbewijs is maar zozo...ik dacht trouwens dat we over zouden gaan op een rijbewijs pasje - zoals ze ook in Aus hebben. Of is dat idee alweer in de prullenbak beland?

Ik denk dat we allemaal eerder in Australie zijn dan dat er in Nederland/Europa een rijbewijs is ingevoerd op credit card formaat.
 
Sander said:
De minister geeft de VOG, op grond van art 28...., hiermee af.
------------------

Onderaan volgt dan nog:
Certificate of behaviour
[Engelse vertaling/samenvatting van bovenstaande]

...

Ik sprak vanmorgen met iemand van Burgerzaken en die vertelde me dat een VOG niet in het engels wordt afgegeven??! Maar hieruit kan ik concluderen dat het VOG tweetalig is, is dat standaard in geval van emigratie?
Ik ben toch een Hollander wat dat betreft, kost toch weer geld om er 3 te laten vertalen voor ons gezin. :roll:
 
leena said:
Ik sprak vanmorgen met iemand van Burgerzaken en die vertelde me dat een VOG niet in het engels wordt afgegeven??! Maar hieruit kan ik concluderen dat het VOG tweetalig is, is dat standaard in geval van emigratie?
Ik ben toch een Hollander wat dat betreft, kost toch weer geld om er 3 te laten vertalen voor ons gezin. :roll:

Je hoeft de VOG niet te laten vertalen...er staat onderaan idd een vertaling in het engels en voor zover ik weet is dat standaard.
 
Hier snap ik niks van! Afgelopen jaar in juni naar de gemeente Den Haag gegaan en gewoon een verklaring van goed gedrag aangevraagd. Die aanvraag stuurde de gemeente naar het ministerie van Justitie en een paar weken later lag het officiële stuk in mijn brievenbus. De verklaring heb ik tegelijk met alle andere formulieren en stukken naar Berlijn gestuurd. Na 6 weken had ik mijn visum. Eigenlijk fluitje van een cent!

Groet,
Peter
 
Hoi Hoi

Nou help ik al enige tijd iemand van austimeline.com om zijn VOG aan te vragen in Nederland een engels man.. We zijn er nu bijna uit. Toch kreeg ik vandaag het onderstaand emailtje. Wat moeten we hier in vullen. Vanuit gaand dat deze meneer zijn medical en VOG front loaded doet. Dus nog niet requested..
gr. Barry

Ik zat gewoon te denken aan
-Skilled procesing centre in Adelaide
- naam leeg laten
-adres kan ik ff opzoeken
-tel leeg laten

wat denken jullie goed zo...


We have applied for a skilled independent visa 137 which we sent to Adelaide.We would like to frontload our meds and police checks so need your help in filling the 2nd part of page 1 in.

Naam organisatie  ???

Naam vertegenwoordiger  ???

Vestigingsadres  (address we sent the visa application to)???

telefoon nummer

mvg,
Ian
 
Ik heb destijds het adres van DIMIA in Adelaide (ASPC) gebruikt. 

Naam organisatie : DIMIA
Vertegenwoordiger : De naam van mijn case officer
Vestigingsadres : ASPC adres in adelaide
Telefoon nummer: algemeen nummer ASPC
 
[quote author=Sander link=topic=118.msg3699#msg3699 date=1092731019]
Vanochtend met de post mijn VOG binnen gekregen. Aangevraagd op 29 juli en binnen op 17 augustus; ongeveer 2.5 week.

Maareh, ik dacht altijd dat zo'n VOG veel meer voorstelde?!
Is dit werkelijk alles? :

---------
xxxx, hierna te noemen betrokkene

heeft tbv visumaanvraag bij ambassade van Australië een VOG aangevraagd. De minister heeft een onderzoek naar het gedrag van betrokkene ingesteld.

De minister verklaart dat uit dit onderzoek, gelet op het risico voor de samenleving ivm het doel waarvoor de verklaring is aangevraagd en na afweging van het belang van betrokkene, niet is gebleken van bezwaren tegen betrokkene.

De minister geeft de VOG, op grond van art 28...., hiermee af.
------------------

Onderaan volgt dan nog:
Certificate of behaviour
[Engelse vertaling/samenvatting van bovenstaande]

--------

Kan iemand die de VOG recent heeft ontvangen dit bevestigen?
Dat is dan een duur papiertje...
[/quote]


Hallo,

Ik wil een vog meesturen met mijn nieuwe toeristen/studentenvisum, aangezien ik dankzij mijn ex problemen heb om er in te komen. zij is australisch.  ben daar wezen backpacken, kreeg relatie, werd verbroken, ik kapot thuis en nu kan ik het land niet in omdat zij naar politie stapte. nu denken ze dat ik daar heen wil om haar op te zoeken ofzo..

vraagje: word er alleen onderzocht of je in nl strafbare feiten hebt gepleegd of ook ergens anders? wat word er onderzocht? hoe meer hoe beter want ik heb niet eens een parkeerbon. dan weegt dit ook zwaarder namelijk!

eddy
 
Back
Top