Nieuwe sponsoringmogelijkheden Skilled-Sponsored visa

Rob Breumelhof

Active Member
Hallo allemaal,


Immigration SA heeft sinds kort de mogelijkheid om mensen te sponsoren voor het permanente 'Skilled-Sponsored' visum ondanks het feit dat hun beroep niet op de hiervoor bestemde lijst staat. Het gaat hier om 500 sponsorships voor dit financiele jaar en 500 voor het volgende financiele jaar.

Als bestuurslid van het Migration Institute of Australia heb ik een uitnodiging ontvangen van de Manager Skilled Migration van Immigration SA om van gedachten te wisselen over de criteria die gehanteerd zullen gaan worden. Deze bespreking zal op 28 november plaatsvinden en zodra er meer bekend is over de criteria op grond waarvan iemand hiervoor in aanmerking zou kunnen komen dan laat ik dat op dit forum weten.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Beste Rob,

reserveer er dan maar alvast 1 voor mij :grin: 500 :grin:..dat wordt knokken voor een plaatsje.
Er zijn beroepen op de SOl list waarvoor de assessment via vetassess loopt maar die eigenlijk op hoger secundair onderwijs niveau worden gegeven in nl of belgie. hierdoor vallen mensen met vaktechnische expertise uit de boot omdat ze geen bachelor hebben. Misschien moeten TRa en Vetasses eens gaan samenzitten. ach ja, ik blijf hopen..(ps sommige beroepen van vetassess vermelden bv 5 jaar werkervaring OF bachelor maar als puntje bij paaltje komt vragen ze je kwalificatie, ik vind dit misleidend. Dit alles zeg ik maar even ter info, is geen verwijt hoor  :smile:

groetjes vanuit belgie
 
Beste "Perth",


De mogelijkheid die hier wordt geboden betreft alleen het feit dat Immigration SA mensen kan sponsoren van wie het beroep niet op de daarvoor bestemde lijst staat. Voor het overige moet de aanvrager wel voldoen aan alle voorwaarden die door DIAC worden gesteld voor het aanvragen van het 'Skilled-Sponsored' visum (dus ook het kunnen overleggen van een positieve 'skills assessment').


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Beste Rob,

Hoe kan je een positieve assessment voorleggen aan Diac als je beroep niet op de sol lijst staat?
wie assessed deze dan? :roll:

mvg
 
Beste Perth,

Voor je assessment ga je naar (door jou al eerder genoemde) TRA of Vetassess of welk instituut je dan ook dient te gaan.
Deze procedure staat los van je visumaanvraag en je hebt dan ook op dat moment nog niets te maken met DIAC.
Het woord zegt het al assessment. Daar bekijken ze of je diploma/werkervaring in een bepaalde verhouding staat met diploma's/ beroepen die in Australie gelden. Pas daarna kun je met hun beslissing je visum aanvragen en in dit geval dus makkelijker aan een visum komen als jouw beroekpniet op de lijst van SA staat.

Groetjes, Mariette
 
Hi

Unfortunately voor Perth is dat hij een secundaire opleiding heeft en nog geen tertiare.  Deze laatste wordt assessed door Vetassess.  Volgens mij moet hij gewoon nog even door studeren.

Sidonia
 
Hoi Allemaal,

Ik heb net alles opgestuurd voor de vetessess, ik hoop dat dit allemaal snel en goed gaat verlopen:)
Daarna de DIAC en Ielts test. Weet iemand wat die DIAC precies inhoud en wat je allemaal ervoor moet doen? Ik weet dat je wat dingen als werkervaring en referenties moet opsturen maar hoe zit het precies in elkaar?
Graag Advies

Groetjes
Kim
 
Hallo allemaal,


Zoals jullie in de eerste 'post' kunnen lezen zou ik op 28 november een gesprek hebben met de Manager Skilled Migration van Immigration SA. Dit gesprek heeft inmiddels plaatsgevonden en ik kan nu laten weten dat deze sponsoringmogelijkheden niet alleen gelden voor South Australia maar ook voor de andere staten.

Er zijn verschillende criteria besproken en zodra hier meer zekerheid over is dan zal ik het op dit forum laten weten.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Beste Rob,

Als ik het goed begrijp kun je elk beroep laten 'assessen'. En, indien positief, proberen in aanmerking te komen voor deze sponsoring. 500 is niet veel toch? Ik weet eigenlijk niet hoeveel visa er per jaar worden afgegeven..
Dit lijkt me ook een positief teken voor de mogelijke inkrimping van het aantal visa waar ik, en anderen, zorgen om had(den)!?
Laat je ook weten hoe dit visum heet, subclass dus.

Bedankt vast!
Marika
 
Beste Marika,


Het betreft hier het permanente 'Skilled-Sponsored' visum (subclasse 176). Je moet dus wel voldoen aan de voorwaarden die gelden voor dit visum. Zo moet het te 'assessen' beroep dus bijvoorbeeld op de SOL staan.

Het is op zich geen positief teken (maar ook geen negatief teken) voor het al dan niet inkrimpen van het aantal af te geven visa i.v.m. de financiele crisis, omdat dit subclasse 176 visa zijn en dus vallen onder de eventueel voor deze visasubclasse geldende beperking van het aantal af te geven visa.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Hoi Rob,

Vriendelijke bedankt voor je snelle reactie.
Wat bedoel je dan met de  ´niet daarvoor bestemde lijst´uit je eerste berichtje van dit Topic. Zijn er maar bepaalde beroepen van de SOL- lijst die normaal gesproken gesponsored worden. Of heb je het dan over de MODL beroepen. En wat is dan precies het voordeel op de al bestaande regel?

Het punt is dat mijn man zijn skill al ´assessed´ is maar hij niet door de IELTS komt. Wij zoeken nu een andere mogelijkheid en daarom dacht ik mijn beroep (toeristisch medewerker in de breedste zin van het woord) fijn te  ´assessen´ en op die manier voor de 176 te gaan.

Marika :-(
 
Beste Marika,


Er zijn inderdaad bepaalde beroepen die onder deze visum subclasse worden gesponsord. Dat is dus niet de MODL die voor heel Australie geldt, maar een lijst per Staat. Iedere 'State Government' brengt een lijst van deze beroepen uit. Voor South Australia kun je die vinden op www.immigration.sa.gov.au/pdfs/gsm/OccupationList_Permanent.pdf.

Het voordeel van de nieuwe regel is dat je eventueel voor sponsoring in aanmerking kunt komen, ook als je beroep niet op de betreffende lijst staat. In het verleden kon je alleen voor sponsoring in aanmerking als je beroep op de lijst stond.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Hallo Rob,

Zou dit ook inhouden dat je een Skilled -Regional sponsored (provisional) visa (subclass 475) zou kunnen laten omzetten in een 176, dus permanent visum?

Groeten,
marc
 
Beste Marc,


Hoewel de criteria nog niet vastliggen heeft men de uitspraak gedaan dat het niet de bedoeling is dat mensen die in principe voor een ander visum in aanmerking kunnen komen gebruik kunnen maken van deze regeling.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Back
Top