Nieuwe vriendenkring

Amulya

New Member
Iedereen die naar Australie gaat zal dit hebben; dat je helemaal opnieuw een vriendenkring moet opbouwen. Nou ben ik heel benieuwd of het nou moeilijk of makkelijk is in Australie. Zal per stad verschillen denk ik.
 
Ja da's waar :D . Maar ik ben gewoon heel nieuwsgierig of het nou makkelijk is bevriend te raken met Australiers, ik heb gehoord dat het niet altijd zo makkelijk is, maar het zal vast makkelijker zijn dan in Nederland.
 
Amulya said:
Iedereen die naar Australie gaat zal dit hebben; dat je helemaal opnieuw een vriendenkring moet opbouwen. Nou ben ik heel benieuwd of het nou moeilijk of makkelijk is in Australie. Zal per stad verschillen denk ik.

Mijn ervaring is (ook per persoon afhankelijk, denk ik) dat je heel gemakkelijk contact maakt met mensen. Maar dat het in het algemeen oppervlakkiger is. misschien te maken met de afstanden of zo.

rob
 
Natuurlijk is het afhankelijk hoe je eigen instelling is. Ik heb misschien een voordeel dat ik meelift met de vriendenkring van mijn vrouw (ze is Australische) maar een eigen vriendenkring heb ik daar dus nog niet.

Maar ik ken wel (dankzij het internet) al een paar Nederlanders die in de buitenwijken van Brisbane wonen, ben er zelfs al op visite geweest tijdens mijn vakanties. Maar er is natuurlijk nog niet sprake van een hechte vriendschap.

KC
 
"KC said:
Maar ik ken wel (dankzij het internet) al een paar Nederlanders die in de buitenwijken van Brisbane wonen"]

Dat is niet goed voor de intregratie hoor (grapje :mrgreen:)
 
Vriendschappen zijn in australie vaak wat oppervlakkiger. Het duurt langer voordat er echt een hechte vriendschap is op zo'n niveau dat je voor elkaar klaarstaat.

Het verschil met nederland is denk ik dat Australiers naar complete vreemde heel open en behulpzaam zijn. Op die manier hebben ze veel contact met allerlei mensen, maar een echte vriendschap opbouwen duurt daarintegen weer veel langer. terwijl wij hier in Nederland veel koeler tegenover vreemde staan en veel voorzichtiger zijn.
 
Shuter Street said:
Vriendschappen zijn in australie vaak wat oppervlakkiger.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik hetzelfde van vriendschappen met nederlanders vind helaas.
 
Dat is waar ja. T ligt er waarschijnlijk maar helemaal vanaf welke mensen je treft. Australiers zijn in ieder geval een stuk socialer en staan niet meteen in de verdedigende houding als ze aangesproken worden door een vreemde.

Ik zelf heb ervaren dat als ze weten dat je van de andere kant van de wereld komt en geen mens kent ze heel erg hartelijk zijn. Voor alle australische feestdagen, kerst en andere bijzondere dingen werd ik meteen uitgenodigt omdat ze weten dat je geen familie daar hebt. Zelfs mijn broer die met de kerst over was, werd meteen uitgenodigt toen ze dat hoorde, al kende ze hem niet eens.
 
Shuter Street said:
Dat is waar ja. T ligt er waarschijnlijk maar helemaal vanaf welke mensen je treft. Australiers zijn in ieder geval een stuk socialer en staan niet meteen in de verdedigende houding als ze aangesproken worden door een vreemde.

Ik zelf heb ervaren dat als ze weten dat je van de andere kant van de wereld komt en geen mens kent ze heel erg hartelijk zijn. Voor alle australische feestdagen, kerst en andere bijzondere dingen werd ik meteen uitgenodigt omdat ze weten dat je geen familie daar hebt. Zelfs mijn broer die met de kerst over was, werd meteen uitgenodigt toen ze dat hoorde, al kende ze hem niet eens.

Dat hadden wij ook toen we daar waren, al waren de mensen die ons uitnodigden voor kerst eigenlijk nederlanders (nou, ex-nederlanders dan) :D
 
Het waren de ouders van een vriendin van me die me uitnodigde, aangezien daar de hele familie bijeen kwam. Ik vond het verbazingwekkend hoe open iedereen was. Vrienden die er ook waren wisten dat we elkaar in Nederland 3 zoenen geven om te begroeten. Ik, aangepast aan de 2 zoenen die normaal zijn daar, stond dus als nog vreemd te kijken toen ik ineens 3 zoenen kreeg.
 
op dit moment ben ik vriendloos hahaha.
Dat komt omdat ik nog thuis zit en nog niet veel mensen tegenkom. Zodra ik werk heb denk ik dat je wel wat kan opbouwen, merk inderdaad dat ze erg open zijn, maar hoe verder weet ik niet en ik hoop het gauw te ontdekken. Moet wel zeggen dat ik mijn vrienden in nl nu behoorlijk mis maar gelukkig is er msn
 
heidi said:
op dit moment ben ik vriendloos hahaha.
Dat komt omdat ik nog thuis zit en nog niet veel mensen tegenkom. Zodra ik werk heb denk ik dat je wel wat kan opbouwen, merk inderdaad dat ze erg open zijn, maar hoe verder weet ik niet en ik hoop het gauw te ontdekken. Moet wel zeggen dat ik mijn vrienden in nl nu behoorlijk mis maar gelukkig is er msn

als je wilt, wil ik wel je je vriendje zijn, hoor :wink:.
maar ja, nu zit ik (nog) in NL.

ik zou zeggen, geniet nog van je rust, want voor je het weet wordt je voor de ene barbie na de andere barbie uitgenodigd. wel niet vergeten je eigen bier mee te nemen.

Wat is eigenlijk je favoriete bier?? gewoonlijk drink ik zelf in een kroeg VB, maar toohey's new vind ik ook lekker. en in perth heb je ook verschillende micro brouwerijen. Tasmaanse bier (volgensmij oa. cascade) schijnt ook goed te zijn. maar daar kan Lost beter over mee praten.

catch ya later.

Rob
 
ik drink geen bier, vind wit bier lekker maar weet niet of ze die hebben. Ik drink link wondka met orange
 
Back
Top